Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.9 jtd
    Rocznik
    2002

    Zalane jtd pilnie potrzebna pomoc.

    Witam, niestety dziś w moim nowym kropku, stała się straszna rzecz, jadąc w nawałnicę, zaciągnął wodę do filtra powietrza na pewno ok 1/4 wkładu od spodu była mokra, auto podczas jazdy straciło moc-jakbym jechał bez turbo.Nic nie stuka, nie kopci, pracuje na ucho normalnie czyli obstawiam że z korbowodami jest ok, olej nie wiem co do stanu czy tyle go dokładnie miałem(jest pełna skala)ale nie ma "masła"oraz ma raczej poprawną konsystencje, na razie wyjąłem filtr i schnie zostawiam go tak do jutra w garażu, dodam że wiązka w okolicach ecu na podszybiu też jest mokra(czy może mieć wpływ na to że auto ma brak mocy?)btw samochód ma wypiętą przepływkę.W rurze dolotowej idącej od filtra powietrza do turbo jest raczej sucho, pytanie co zrobić włożyć jutro nowy wkład filtra i odpalać czy demontować po kolei dolot turbiny IC i dmuchać?Dodam że auto odpala normalnie, nie checkuje tylko nie jedzie...miał ktoś podobny problem?pomocy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Podejrzewam, ze woda nie zaszkodziła silnikowi, tylko sterownikom i pracuje na parametrach awaryjnych.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Też mam taką nadzieję, zgaśnięcie jak i późniejszy brak mocy tłumaczę sobie tym że filtr namoknięty się skleja i nie ma przepływu powietrza...jutro zamawiam nowy filtr powinienem mieć ok 14 jak wrócę z pracy to przystępuję do sprawdzenia co i jak...mam nadzieję że nic się nie stało samej jednostce, bo chyba bym sobie tego nie darował silnik w stanie idealnym, komp też szkoda jakby się wysypał bo jest chipowany:/mam nadzieję że zmiana filtra i suszenie w garażu pomoże, myślę że jeśli woda dostałaby się do komory czy oleju to miałbym problem z odpalaniem gdyż woda nie zostanie sprężona jak powietrze czy nawet para w komorze spalania, jeśli się mylę to mnie poprawcie, w temacie diesli jestem zielony całe życie dłubałem przy silnikach benzynowych.

    BTW sterownik w kropku jtd jest podobnie zlokalizowany w paskudnym miejscu jak w 1.2 8v na podszybiu, z tego co na szybko zalukałem tata miłośnik włoszczyzny parę lat temu walczył z zalanym ecu własnie w takim kropku i cała akcja miała miejsce mimo drożnych odpływów, pytanie czy są jakieś sposoby na dodatkowe zabezpieczenie ECU przed działaniem czynników atmosferycznych?
    Ostatnio edytowane przez Matuzino ; 16-08-2015 o 21:01

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Ok, założyłem nowy filterek i...fiacior jedzie jeszcze lepiej niż przed całym zamieszaniem, ja mam nauczkę na przyszłość...także raczej happy end martwi mnie tylko jedna rzecz, wydaje mi się że olej silnikowy jest rzadki...nie ma masła pod korkiem ani na bagnecie, stan w normie nie jest podwyższony jednak po odkręceniu korka patrząc pod wałki rozrządu wydaje się być bardzo rzadki(jest taki na ciepłym silniku)olej to Motul, dokładnie nie wiem jaki, dowiem się jak tylko uda mi się skontaktować z poprzednim właścicielem, nigdy nie miałem diesla mam porównanie tylko z benzyną czy to normalne że w silniku diesla olej na ciepłym silniku przybiera taką konsystencję, czy jednak mogła dostać się do niego woda?jak to rozponać, profilaktycznie zanim pojadę zmieniać olej który przejechane ma ok 2 tysiące po wymianie, odkręcam korek po przejechaniu i dogrzaniu silnika, czy ew woda jest w stanie w ten sposób odparować?pozdrawiam i dzięki za pomocCoraz bardziej podoba mi się forum FKP i mam nadzieję zostać tu dłuuużej

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ciepły silnik, to rzadki olej. Temperatura robi swoje i np: ze smalcu zrobi płyn.
    Cytat Napisał Matuzino Zobacz post
    czy jednak mogła dostać się do niego woda?jak to rozponać,
    Nie dostała się, bo miałbyś pianę a nie nie gładki olej.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Poza tym olej zawsze można wymienić jak są wątpliwości..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Potrzebna pilnie felga do Punto Lublin
    Napisany przez Black21 na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-02-2014, 15:25
  2. Potrzebna PILNA pomoc
    Napisany przez piter64 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-01-2013, 17:13
  3. potrzebna pomoc.!
    Napisany przez araox na forum Pomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-12-2012, 09:36
  4. Potrzebna pomoc Ulysse 2.1 TD
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-02-2012, 18:18
  5. problem z bravo, nie kreci, pilnie potrzebna pomoc
    Napisany przez raper310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 18-03-2011, 19:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zalanie komory spalania w silniku diesla

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl