Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    GP 1.4 T-JET Sport

    Exclamation Wyższy, twardszy odbój do PII.

    Witam,

    W Kropku wymieniłem sprężyny na AP -40/-30, autko toczy się teraz na felgach 16 Et 25 szerokość 7 ubranych w oponkę 195/45 i mam taki problem bo na Polskich hopach ocierają mi kapcie z tyłu i zastanawiam się czy zmiana odboju na twardszy/wyższy nie uratuje sytuacji. Amortyzatory mają z tym jakiś związek? Jeszcze dla wnikliwych dodam że felga chowa się w błotniku i tam styka się z plastikowym nadkolem. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia z innym odbojem to czeka na radę, jak przerobić stary lub z czego spasować nowy.
    Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona, jeśli ktoś Jej powie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    amory też nowe? Zobacz czy nie ciekna. Po drugie jaki masz prześwit opona nadkole
    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    GP 1.4 T-JET Sport
    Amorki stare, nie ciekną, nic niepokojącego się z nimi nie dzieje ale jest plan na Sachs Advantage. Prześwit do błotnika około 4cm, a do miejsca gdzie styka się kapeć z nadkolem jeszcze z max 2cm
    Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona, jeśli ktoś Jej powie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    GP 1.4 T-JET Sport
    I co Ludziska nikt nic nie podpowie, chyba jakiś wyższy zamiennik się znajdzie?
    Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona, jeśli ktoś Jej powie

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Amortyzatory mają tłumić drgania i to jedynie ich zadanie. Sprężyny zaś utrzymują auto w pewnej pozycji. Jak założysz odboje to tylko spowodujesz to, że w momencie kiedy najedziesz na hope itp. koła się mniej ugną (mniej "zgniotą" odbój). Na moje oko jak już "kładziesz" auto na odboje to zastosowanie twardszego da coś, ale nie dużo. Jakbyś wstawił tam naprawdę twarde to wtedy może byś coś zyskał. Po drugie zjechałeś z sprężynami -40/-30 a to dużo plus 16tki koła do body PII - wcale się nie dziwę, że masz takie przygody. Chyba jedynie rozwiązanie to zastosowanie wyższego odboju z tym, że skracasz sobie zakres resorowania zawieszenia i pewnie to też odczujesz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    GP 1.4 T-JET Sport
    Masz racje Kolego, w pełni się z Tobą zgadzam, ciut wyższy i znacznie twardszy odbój to byłby cud tylko z czego spasować takiego klocka? 16 w PII to tak prawie max bo znam parę na 17 i na 18 ale tam już blacharz działał. Moim błędem było wybrałem za niskie ET, kapeć nie haczy przy skręcie lub o śrubę amora ale w drugą stronę już trochę ma ciasno. Ostatnio zdjąłem koła z tyłu, mam założone plastikowe nadkola i na nich ładnie widać w którym miejscu trze, optymistyczne jest to że z miejscach w których przetarło nigdzie nie spotkało se z blachą więc w ostateczności nadkola pójdą na letnie wakacje i wrócą razem z zimówkami. Mam ten odbój pod ręka to wrzucę foty z wymiarami, może to pomoże coś spasować.
    Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona, jeśli ktoś Jej powie

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak wstawisz wyższe odboje jeszcze zmniejszysz zakres resorowania. Efekt dobijania w jakimś stopniu wyeliminujesz, ale czy naprawdę chcesz tak twardo jeździć
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    GP 1.4 T-JET Sport
    To pytanie do Żony bo ja jestem na tak
    Jak Żona się dowie co chce zrobić z jej GP to nie będzie zadowolona, jeśli ktoś Jej powie


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto ii odboje

punto II gwint a odboj

odboje punto 2

amortyzator trze o nadkole punto 2

fiat punto 2 dobijanie

punto 2 odboje

odbojniki do fiata punto 2

ociera opona o blotnik fiat punto1

twarde odboje

wyzsze odboje

nadkola plastikowe punto2 3d

odboje fiat punto

odbojniki fiat punto 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl