Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: Wycieraczki  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    punto II

    Wycieraczki

    Witam
    Posłużę się językiem „szarego”, prostego człowieka
    W Punto II przednia wycieraczka po stronie kierowcy jest podłączona bezpośrednio do silniczka natomiast ta od pasażera jest połączona z tą pierwszą takim… „ramieniem”, tudzież rurką
    Problem polega na tym, że wyżej wymieniona rurka nagminnie odczepia się od wycieraczki pasażera (odczepia się w miejscu połączenia – jest w niej otwór, który wtyka się w dziubek wycieraczki). Skutek jest taki, że tylko jedna wycieraczka pracuje. Złączenie tych elementów nic nie daje ponieważ po dwóch pierwszych ruchach znowu się rozczepia.
    Pytanie: czy tam powinno być jakieś zabezpieczenie które odpadło i wystarczy kupić nowe, czy może na łączeniu tych elementów powstały luzy i jedyną możliwością jest ich wymiana ??
    Jeśli ktoś zrozumiał o co chodzi to będę wdzięczny za pomoc.
    Z góry dzięki
    Pozdro



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    114
    Auto
    Marea sedan 1.6 16v SX+ LPG Mondeo 2.0+LPG Tempra 1.9TD
    z tego co ja zrozumiałem to jest to na takiej samej zasadzie jak cięgna zmiany biegów i jak już raz wypadnie to będzie wypadało
    sądzę że jednak będzie konieczna wymiana na nowe albo leciutko sklepać końcówkę od tej rurki i wcisnąć na siłę może pomoże
    W STAJNI
    1) Tempra 1.9 TD s.w.
    2) Marea sedan 1.6 16V SX
    3) Omega 2.5 TDS

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    No to jest dokładnie takie coś. Na sworzniach. Albo wymiana, albo jak luki21 mówi, możesz spróbować to zdemontować i moim zdaniem już po założeniu tych cięgien na sworznie spróbować sklepać ranty. Na ile to pomoże trudno powiedzieć. Udaj się na szrot lub do sklepu i spytaj się o cenę.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2008
    Skąd
    Dzierżoniów
    Postów
    6
    Auto
    punto 2

    Re: Wycieraczki

    Cytat Napisał tropis
    Witam
    Posłużę się językiem „szarego”, prostego człowieka
    W Punto II przednia wycieraczka po stronie kierowcy jest podłączona bezpośrednio do silniczka natomiast ta od pasażera jest połączona z tą pierwszą takim… „ramieniem”, tudzież rurką
    Problem polega na tym, że wyżej wymieniona rurka nagminnie odczepia się od wycieraczki pasażera (odczepia się w miejscu połączenia – jest w niej otwór, który wtyka się w dziubek wycieraczki). Skutek jest taki, że tylko jedna wycieraczka pracuje. Złączenie tych elementów nic nie daje ponieważ po dwóch pierwszych ruchach znowu się rozczepia.
    Pytanie: czy tam powinno być jakieś zabezpieczenie które odpadło i wystarczy kupić nowe, czy może na łączeniu tych elementów powstały luzy i jedyną możliwością jest ich wymiana ??
    Jeśli ktoś zrozumiał o co chodzi to będę wdzięczny za pomoc.
    Z góry dzięki
    Pozdro

    ja dalem tulejke (podkladke) i ja przylutowalem normalnie lutownica na cyne
    i trzyma . wkuzalo mnie jak caly czas wypadalo i pracowala tylko 1 wycieraczka

    kolega znowu bardziej profesionalnie podszedl i przyspawal

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2008
    Skąd
    koszalin
    Postów
    2
    Auto
    mk2

    Re: Wycieraczki

    niestety ale jak tego nie wyciagniesz i nie zrobisz jak potrzeba to moze skonczyc sie tak jak umnie czyli na urwaniu wogole tego ramienia i trza bedzie wtedy kupic calosc
    wiec radze wyciagnac to z samochodu i zrobic z tym porzadek

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Punto 1,2
    Tylko pospawanie. Sprzedawane jest jako calosc z silnikiem i kosztuje jakies 300. Ja tez pospawalem i jezdze juz drugi rok

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010
    http://fiatpunto.com.pl/topic4306.html

    Typowa bolączka PII TTTM

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Punto Go!
    Też miałem ten problem z wycieraczkami w swoim Puncie. Serwis poradził mi wymianę (jakieś 600zł), lub wywiercenie otworu (od dołu), nagwintowanie, podłożenie podkładki przytrzymującej i wkręcenie śrubki. Ta operacja wymagałą jednak wyciągnięcia całego mechanizmu z auta, a to jest dość kłopotliwe. Spawanie również wymaga wyciągnięcia tego z auta, może lutowanie lub klejenie coś pomoże, ale obawiam się o trwałość takich rozwiązań. Szczególnie że sworzeń jest wykonany z jakiegoś dziwnego metalu - dural, lub jakiś lekki spiek.
    Ja poszedłem na rozwiązanie prowizoryczne, ale działające już jakieś 3 lata.
    Wykanałem blaszkę, która podtrzymuje oczko i zabezpiecza przed spadnięciem ze sworznia, a z boków przytrzymują ją też paski blachy zagięte wokół cięgna. Całość przed zagięciem ma kształt odwtóconej litery T przy czym "nóżka" podtrzymuje sworzeń, a "ramiona" litery T zawijają się wokółcięgna podtrzymując cały mechanizm.
    Dorobiłem sobie jeszcze takie 3 szt, bo tego typu połączeń jest 4 w całym mechaniźmie. A to że pozostałe zepsują się również jest bardzo prawdopodobne.
    U mnie są już 2 naprawione w ten sposób.
    Pozdrawiam

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2008
    Skąd
    Andrychów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Punto II 1,2 8V
    Kupiłem 2 tygodnie temu Punciaka. Wszystko działa OK oprócz: ... wycieraczek . Zupełnie nie zwróciłem na to uwagi przy kupnie, podczas oględzin wycieraczki pracowały ok, a po tygodniu użytkowania spadło nieszczęsne ramię i przestały działać i to w sytuacji kiedy padał ulewny deszcz. Przestrzegam wszystkich mających zamiar kupić punciaka aby zwrócili uwagę na ten "szczegół".
    Najgorsze jest to, że nie można kupić samego mechanizmu (samych ramion) tylko trzeba kupić mechanizm z silniczkiem co kosztuje ok 300zł.
    Być może wie ktoś czy można kupić sam mechanizm?
    Bo koszt 300zł lub "domowe" sposoby to nie najlepsze rozwiązanie.
    Wojtas 44


 

Podobne tematy

  1. Wymiana piór tylnek wycieraczki
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-12-2010, 19:36
  2. [wycieraczki] Skrzypiące wycieraczki w nowym Fiorino
    Napisany przez Sztips na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-08-2009, 23:52
  3. Nasze wizytówki - do wkładania za wycieraczki
    Napisany przez miszko na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-03-2009, 10:19
  4. [wycieraczki] Ciągła praca tylnej wycieraczki
    Napisany przez dk8211 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2008, 16:48
  5. Wycieraczki
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-08-2008, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wycieraczki punto II

mechanizm wycieraczek punto 2

wycieraczki punto 2

wymiana wycieraczki punto

wymiana wycieraczek punto 2

wymiana wycieraczek punto

fiat punto ii wycieraczki

wycieraczki fiat punto ii

wymiana mechanizmu wycieraczek punto ii

fiat punto 2 wycieraczki

punto ii wycieraczki

fiat punto wycieraczki

wycieraczka punto ii

wycieraczki do fiata punto 2

punto 2 wycieraczki

punto 2 wycieraczka

mechanizm wycieraczki punto 2

wycieraczka punto 2naprawa wycieraczek w punto 2punto 2 wymiana przedniej wycieraczkiwymiana wycieraczek punto iiwycieraczki do punto ii
http://www.iparts.pl