Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    56
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    Wiem, ze nikt nie słucha, ale ja korzystałem z Waszych porad. W ramach podzięki podzielę się "doświadczeniami". Powodem powstawania luzu na wałku sprzęgłowym skrzyni jest byle jakie jego oparcie w kole zamachowym (tak to trutnie w fabryce wymyślili), każde naciśnięcie sprzęgła hardrokowo działa na łożyska skrzyni. Co do przeszczepu skrzyni I na II to moje bieżące uwagi
    1. Wybierak przełożyć z I do II, zmienić symering na wybieraku, tym większym i oring na następnym - przestanie się ślimaczyć olejem. Pozwoli to również na zamocowanie siłownika sprzęgła - środki skrzyń są takie same ( w moim przypadku). Nie wiem gdzie szukać numerów skrzyń - jak trafię -podam
    2. Wymienić dźwignię "pędzącą" łożysko oporowe sprzęgła.
    3. Przystosować uchwyt zawieszenia "tyłu" skrzyni - jak to mi wyjdzie i uda się zrobić parę fotek to przedstawię na forum - tu jest trochę kombinacji. Otrzymałem wskazówkę, że można zamocować łapę od I do karoserii II - nie sprawdziłem, ale.... zamówiłem na szrocie łapę i sprawdzę.

    Ku pocieszeniu jutro mam zamiar zrobić modernizację zawieszenia skrzyni i wymienić sprzęgło.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    56
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    Ze względu na duże wycieki oleju ze skrzyni i obawą, że służby porządkowe mogą wymusić ekologiczne zachowanie postanowiłem wymienić skrzynię w moim Punto II. Na szrocie znalazłem skrzynię od Punto I. Wcześniejsze informacje z netu: „powinno pasować”. Cena w miarę atrakcyjna więc do pracy. Skrzynia nie posiadała wycieków od strony wałka sprzęgłowego (moja w tym miejscu jest „dziurawa” wałek sprzęgłowy ma luz). Szczelności półosi nie potrafiłem ocenić, mają niewielki luz promieniowy, po około 1 mm. Jedno jest pewne skrzynia od II do I pasuje z lewej strony bez przeróbek, prawa wymaga poświecenia.
    1.jpg
    1. Tak wyglądają skrzynie po prawej skrzynia I, po lewej II, tu gdzie śruba wkręcona jest wspólna dla obu typów
    Regeneracja wybieraka: wymieniłem uszczelnienie symering 30x20x7 i kołek sprężysty zabezpieczający wybierak na wielofrezie osi o średnicy 4 mm.
    3.jpg
    3. Wymiana sprzęgła też okazała się konieczna –przyrząd centrujący wykonany z kija od szczotki, średnica około 16 mm i wbijamy w tarczę sprzęgła, aby pasowała w otwór koła zamachowego. Wałek sprzęgłowy chyba nie opiera się w kole zamachowym – stąd takie częste wycieki oleju na wałku sprzęgłowym.
    5.jpg
    5. Widok nowych „podwieszaków”, wykonałem je z płaskownika o grubości 4 mm. Lewy przykręcony na 3 śruby M10x1,25 mm – taki jest gwint w skrzyni. Prawy wisi na dwóch śrubach ósemkach. Mocowania do wieszaka zrobiłem z nakrętek M10x1,25 przy użyciu spawarki.
    6.jpg
    6. Mocowania złożone na „sucho”.
    7.jpg
    7. Widok z tyłu skrzyni
    8.jpg
    8. Widok z lewej strony
    9.jpg
    9. Widok z prawej strony
    Uwagi po pierwszej jeździe. Skrzynia z I zabrała ~0,5 biegu, czyli silnik musi więcej kręcić, aby osiągnąć taką prędkość jak poprzednio. Zepsułem (nie wiem jak?) prądniczkę napędzającą licznik (pokazuje 12km/h, a jadę 50 wg nawigacji). Następny etap to regeneracja oryginalnej skrzyni. Koszt 300,zł i mnóstwo pracy. Doświadczenie bezcenne Żadnych wycieków po 70 km. Bym zapomniał - uszczelniłem napęd prądniczki licznika - oring+ sylikon (nie wolno wykręcać śruby blokującej pędzidło -tylko poluzować-ważne!
    Ostatnio edytowane przez gozko ; 23-02-2014 o 19:26 Powód: Dodatkowa uwaga o napędzie prądniczki licznika

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Piotrków Tryb/Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto II 1.2 8v 188
    Rocznik
    2001
    Witam.

    Jakie czynności i cześci uwzględnił kolega w cenie 300PLN za regenerację starej skrzyni biegów?
    U mnie w kropku padło łożysko wałka (pękło na pół) ale odziwo olej nie wypływał. Łożysko + simering + olej + simeringi półosi to koszt około 150zł.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    56
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    300 zł to koszt skrzyni na szrocie. Reszta to kilka płaskowników, wiertarka +wiertła, no i musiałem kupić gwintowniki i narzynkę 10x1,25mm (75 zł). Po przeczytaniu informacji w sieci na temat przeszczepu skrzyni z I do II postanowiłem spróbować i się udało. Będę teraz regenerował oryginalną skrzynię, bo te~200-300 obr silnika więcej na 5 biegu, aby jechać ok. 100km/h denerwuje i zużywa niepotrzebnie paliwo. To co w tej chwili zdążyłem zauważyć to będę musiał wymienić łożyska na wałku sprzęgłowym (kryte z jednej strony) + symering, uszczelnienia półosi - czyli tak jak u kolegi - jaki to będzie koszt nie mam pojęcia. Symering wybieraka kosztował mnie około 5 zł. (robię zakupy w Agromaszu i jestem zadowolony z jakości i cen materiałów i narzędzi). Jeśli wybierak u Kolegi jest suchy i wokół niego nie widać oliwnego potu to w porządku, w innym przypadku warto wymienić uszczelnienie. A jeszcze olej (Exel75w90) i sprzęgło (LUK), stare zaolejone tak, że aż dziw bierze iż w ogóle ciągnęło jakoś - następne 3 stówy. Praca 0,00 zł - własna.
    [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I tu jest informacja o cenach łożysk
    Ostatnio edytowane przez gozko ; 05-03-2014 o 18:24 Powód: Dodatkowa informacja, którą znalazłem w sieci


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 20:12
  2. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  3. [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I
    Napisany przez lukasek231 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2009, 17:10
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek oleju ze skrzyni

wymiana-simeringu-uszczelniacza-wybieraka-skrzyni-biegow fiat brava 1.2

sprawdzanie oleju w skrzyni puncie 1 2

http://www.iparts.pl