Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2015
    Skąd
    Whitestok
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Rocznik
    2000

    traci moc , obroty , szarpie - wymienili pół auta i dalej nie da się jeździć !

    Witajcie
    Jest to mój pierwszy post na tym forum a do pojawienia się u Was przyciągnęło mnie auto teścia , którego zrobiło mi się po prostu żal bo po dwóch miesiącach ciągania się po "mechanikach" i wydaniu chorych pieniędzy auto dalej nie jest sprawne . Chcę mu jakoś pomóc

    Trudno mi było nadać jakiś jednoznaczny tytuł dla problemu może poniższy opis pomoże zdiagnozować co się dzieje z samochodem lub gdzie mogę szukać pomocy

    Auto to punto 2000r 1.2 8v z przebiegiem aż 130000km , od poczatku w jednych rękach , pewnego dnia przestało w najmniej oczekiwanych momentach przyspieszać , po wciśnięciu pedału gazu auto jakby zaczynało się dławić , czasami puszczenie gazu i ponowne dodanie poprawiało na moment sytuację auto ruszało aby po chwili znowu zacząc szarpać , tracić moc , czasami pojawia się migotanie kontroli engine , auto przełącza się wówczas też jakby na mniejszą liczbę cylindrów i zaczyna kopcić . Spalanie też znacząco wzrosło od chwili pojawienia się opisanych problemów. Auto też po skokach obrotów po prostu gaśnie , jednak każdorazowe przekręcenie stacyjni ponownie wzbudza go do życia.
    Auto trafiło do pierwszego mechanika gdzie do wymiany poszły świece , przewody wysokiego napięcia , cewki - zero poprawy , kolejny wymienił sondę lambda , wycinany był też katalizator bo objawy dławienia podchodziły w tym kierunku , nic to jednak nie dało auto na odciętej rurze wydechowej pracowało tak samo ! mechanik niby wykluczył awarię sterownika . Poddał się i auto pojechało do trzeciego czarodzieja ten po objawach kopcenia diagnozę postawił na uszczelkę pod głowicą bo biały dym walił z wydechu , oczywiście punto nie zadowoliło się kolejną reklamówką nowych części i dalej pracowało jak przed tym zabiegiem , wymieniony został dla pewności sterownik . Auto dalej jednak nie jeździ i już widzę że teść traci nadzieję na jego reanimację . Niestety nie znam dokładnych błędów jakie wychodziły na komputerach diagnostycznych , ostatni mechanik wspominał tylko o wypadaniu zapłonu. Cewki dziś pomierzy wg informacji znalezionych w sieci po stronie pierwotnej i wtórnej , przewody WN także wszelkie parametry się zgadzają . Jest jeden może mało istotny szczegół który może będzie miał znaczenie czujnik położenia wału został przeze mnie namierzony jakiś czas temu jak się odkręcił i wypadł z właściwego miejsca , niestety przykręcenie we właściwym miejscu nie zmieniło sytuacji . Panowie co można jeszcze w tym aucie posprawdzać lub do kogo go oddać w okolicach Białegostoku aby to wozidełko jeszcze odratować szkoda włożonych pieniędzy a wiek kierowcy raczej nie na nowe auto .

    Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc .

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    kraków
    Postów
    42
    Auto
    punto 2 8 v
    Rocznik
    06.200
    Miałem podobny problem z dławieniem silnika gaśnieciem, szarpaniem - przyczyną ustarki była pompa paliwa. Jeśli niebyło sprawdzane ciśnienie paliwa to należy to zrobić.

    Niemylisz białego dymu z parą wodną ? W lecie para wodnej raczej niewidać żato biały dym będzie widoczny a w zimie można pomylić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2015
    Skąd
    Whitestok
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    Auto miało przez mechanika sprawdzaną pompę (ciśnienie) niby jest ok , może się mylę ale czy przez pompę auto może pracować jak traktor (mniejszej liczbie cylindrów) bo tak to wygląda wg mnie , nigdy nie miałem takich objawów jak kończyła mi się pompa paliwa w innych autach . Jeśli chodzi o ten biały dymek czy też parę trudno mi powiedzieć ale nawet po dłuższej jeździe gdzie raczej w innych autach już nie widać tak wyraźnie wydobywającej się pary z wydechu to w opisywanym punciaku dalej to wygląda tak jakby auto było przed chwilą odpalone .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Powinieneś sprawdzić kompresję we wszystkich cylindrach (to pozwoli wykluczyć uszkodzenie uszczelki głowicy). Jeśli kompresja wyjdzie OK, to jeszcze raz przyjrzeć się świecom, kablom i cewkom (to najczęstsza przyczyna "wypadania zapłonów"). Ewentualnie sprawdzić jeszcze wtryski paliwa (może któryś jest przytkany).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2015
    Skąd
    Whitestok
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    uszczelka pod głowicą wymieniona na nową zgodnie ze sztuką , świece dwa nowe komplety założone , przewody i cewki też po dwa razy wymieniane za każdym razem efekt ten sam

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał kargulgt Zobacz post
    uszczelka pod głowicą wymieniona na nową zgodnie ze sztuką
    Mimo to powinieneś sprawdzić kompresję. Może głowica ma mikropęknięcia, może któryś z zaworów puszcza. Od czegoś trzeba zacząć, a to najbardziej kosztowne ewentualności.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    33
    Postów
    115
    Auto
    BMW e65 730d
    Rocznik
    2005
    pakuj nową pompę paliwa i będzie problem z głowy !
    Autopomoc - Mechanika - Diagnostyka komputerowa (EXAMINER) - Wulkanizacja
    Używane części Bravo I i II Brava Marea Punto I i II i Panda II, Grande Punto. GWARANCJA !
    Sprzedaż komputerów ze zdjętym (odnowionym) IMMO !, IAW 59F.M1,M2,M3,M5,M7, IAW 5AF.P3,P4,NA,SP,SM,SK,S1 i wiele innych !
    "KariMax" Łódź ul. Kronikarska 8, www.cfiat.pl Tel:692500500 karizmo@op.pl

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    Białystok
    Postów
    7
    Auto
    Sedici 1.6 16v
    Rocznik
    2014
    Patrząc po wymienionych elementach, trochę wydano pieniędzy. Może warto było wpaść do Konrysu. Padnięta pompa paliwa raczej nie da efektu białego dymu tylko dławienie się. Jeżeli jest znaczny ubytek płynu chłodzącego, to głowica. Kopcenie może być przyczyną sondy lambda ( kabelki, złączki też czasami przestają działać). Sprawdziłbym i przeczyścił styki centralki zapłonowej. Ten czujnik położenia wału też można zbadać, praca na trzech cylindrach może być skutkiem nietrafiania zapłonu w odpowiedni moment.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2015
    Skąd
    auto
    Postów
    1
    Auto
    Auto
    Rocznik
    Auto
    Witam
    Miałam też podobny problem.
    Okazało się ze to było kurbelwellensensor czyli chyba tkz.wal korbowy.zreszta nie jestem pewna co do pl.nazwy.
    Pisałeś ze został on wyczyszczony mój też i to nic nie pomoglo (było na nim dużo oleju i to była zła oznaka). Zainwestowałam w nowy (w internecie poszukalam taniego sklepu i zakupilam go, bo mechanik chciał 3 razy tyle).
    Auto jeździ jak nowe.
    Mowia ze taki sensor wymienia się co 100000 bo podobno inaczej ten czujnik sygnał daje.😉 Może pomoglam


 

Podobne tematy

  1. Jak jeździć we mgle? Przedstawiamy przepisy i sztuczki
    Napisany przez KrzychuB na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 26-12-2014, 17:40
  2. [bravo] wozi cały samochód - nie da się jeździć
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-08-2014, 16:52
  3. CC 1.2 SPI - pali od strzała, ale za chwile traci obroty.
    Napisany przez Kail na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2012, 18:09
  4. Seicento traci moc/szarpie
    Napisany przez Niepek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-07-2012, 21:54
  5. Sonda lambda - czy można ją odpiąć i jeździć bez?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2009, 19:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto traci an mocy i szarpie

fiat punto traci sile i gasnie co moze mu byc

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl