Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Tłoczek  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    punto II

    Tłoczek

    Witam
    Rzecz dotyczy Punto II 1.2 8V 2000r.
    Chciałem sobie dzisiaj wymienić klocki hamulcowe - samodzielnie aby zaoszczędzić kilka groszy bo czynność jak wyczytałem w necie niby bardzo prosta.
    Wszystko ładnie, pięknie ale jak mam cofnąć ten piekielny tłoczek !! Męczyłem sie i męczyłem i nic, nawet nie drgnął. Wyczytałem w necie ze należy odkręcić korek od wlewu płynu hamulcowego - tak tez uczyniłem. Ciskałem palcem, pchałem trzonkiem od młotka, nawet "waliłem" młotem
    Jakie macie patenty na to ??

    A druga sprawa: nowe klocki to Magneti Marelli i mają one, od zewnętrznej strony (na tej metalowej płytce a nie na warstwie ciernej) taką plastikową, hmm, jakby to nazwać, plastikową płytke która trzyma się na dwa zatrzaski i bardzo znikomą ilość kleju. Czy powinienem to oderwać czy zostawić ?? W poprzednich klockach tego nie było.
    Pomórzcie prosze do jestem bezsilny przez swoją niewiedze
    Z gory dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał tropis
    mają one, od zewnętrznej strony (na tej metalowej płytce a nie na warstwie ciernej) taką plastikową, hmm, jakby to nazwać, plastikową płytke która trzyma się na dwa zatrzaski i bardzo znikomą ilość kleju. Czy powinienem to oderwać czy zostawić ??
    Zostaw, celowo jest przyklejone żeby klocek nie kłapał.

    Cytat Napisał tropis
    Wszystko ładnie, pięknie ale jak mam cofnąć ten piekielny tłoczek !! Męczyłem sie i męczyłem i nic, nawet nie drgnął. Wyczytałem w necie ze należy odkręcić korek od wlewu płynu hamulcowego - tak tez uczyniłem. Ciskałem palcem, pchałem trzonkiem od młotka, nawet "waliłem" młotem
    Kiepski pomysł z waleniem młotkiem bo zacisk możesz uszkodzić. Każdy mechanior ma na to jakis sposób, ja mam zrobione takie ustrojstwo ze śruby i dwóch kawałków żelaztwa i śrubą wciskam tłoczki. Możesz też np odkręcić zacisk całkiem, wsadzić go w imadło czy jakiś uchwyt i na dźwignie spróbować wcisnąć.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Hipo
    ja mam zrobione takie ustrojstwo ze śruby i dwóch kawałków żelaztwa i śrubą wciskam tłoczki.
    Ja robię bardzo podobnie, tylko używam narzynki ( gwintownika ) 10 śruby i kawałka żelastwa ( może być klucz ) i wkręcając śrubę chowa mi się tłoczek.
    I zawsze możesz zrobić tak jak Hipek pisze, odkręcić zacisk i w imadło... jak będzie wykręcony to dużo łatwiej go będzie wcisnąć. Dodatkowo kup zestaw do regeneracji zacisków i zrób porządek z zaciskami, przesmaruj powymieniaj gumki, będzie wtedy lepiej pracował.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Wolbrom/Beaconsfield
    Wiek
    36
    Postów
    105
    Auto
    Alfa 156 SW/Nuova Delta 1.6 16V/Delta Integrale 16V
    Ja zawsze wciskałem dwoma łyżkami do opon albo młotkami zapierając zacisk o kolano z jednej strony i tarcze z drugiej.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    punto II
    Ok. Z tloczkiem sobie poradzilem - wszedl bez problemu przy uzyciu scisku stolarskiego - dzieki za pomoc.

    Jeszcze tylko jedno pytanie i bede mogl spac spokojnie:
    na zacisku z przedniej strony jest blaszka (centralnie umieszczona, innej nie ma). Zmienilem klocki, zamknalem zacisk a te blaszki przy zamykaniu lekko sie odchylily. Po co sa te blaszki i czy powinienem je jakos odpowiednio ustawic przy zmianie klockow ??
    Z gory dzieki

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A nie chodzi Ci czasem o blaszkę która ma za zadanie dociskać klocki żeby nie dzwoniły ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    punto II
    yyy... Najprawdopodobniej chodzi właśnie o nią

    Tak wymyśliłem z tą blaszką ponieważ męczy mnie jedno pytanie: Klocki leżą sobie w prowadnicach i tłoczkiem są dociskane do tarcz. Ale gdy puszczamy hamulec, tłoczek sie cofa a klocki... No właśnie, co powoduje że klocki nie trą o tarcze cały czas, na jakiej zasadzie odsuwają sie od tarcz po puszczeniu hamulca skoro nie są one w żaden sposób "przyczepione" do tłoczka czy do części dociskającej zacisku ??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Na prostej zasadzie. Otóż gdy tłoczek odpuszcza powstaje luz a tarcza hamulcowa obracając się odbija klocki z jednej jak i z drugiej strony. Inaczej się dzieje gdy mamy syf na prowadnicach dzięki czemu prowadnice się zacierają i występują opory toczenia koła. Matoda na to jest jeda. Dbać o czystość układu hamulcowego


 

Podobne tematy

  1. Tłoczek i wahacze
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-04-2011, 11:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska.pl tloczek-7121

zacisk hamulcowy punto 2

zaciski hamulcowe fiat punto ii

punto ii zacisk hamulcowy

tloczek hamulcowy nie odbija punto 2

tloczki punto II

cylinderek hamulcowy punto 2cylinderek hamulcowy fiat punto 2reperaturka zacisku hamulcowego punto iipunto 2 tloczka hamulcopwytloczek jak wcisknac puntozaciski hamulcowe punto 1fiat panda cylinderek nie odbijajak rozepchac tloczek hamulcowy punto 2regeneracja zacisku punto 2budowa zacisku hamulcowego punto iitloczek do hamulca fiat puntoluz tarcze hamulcowe punto 2
http://www.iparts.pl