Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    22
    Auto
    Punto 2 1.2 8V MPi

    Sonda lambda - ostatnie tchnienie?

    Witam.

    Jako że zrobiło się ciepło, to zabrałem się za ogarnianie kropka. Czasami brak mu mocy, przy gwałtownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia oraz braku mocy po odpaleniu po dłuższym postoju (wystarczy przez noc lub połowa dnia), sprawdziłem FES'em sondę lambda. Auto z 2001 roku, ma tylko jedną, przed katem, jak silnik się rozgrzewa (pochodzi chwilkę, aż złapie silnik odpowiednią temperaturę do odczytu napięcia sondy), to wykres jest sinusoidalny (pi razy drzwi) i z tym jest różnie, raz jest od 0 do 0,7V, do 0,6V, lecz im auto bardziej rozgrzane, tym napięcie z sondy jest prawie że stałe, a jak się rozgrzeję tak maksymalnie, czyli powiedzmy trasa (dzisiaj ~30km trasy i 5km miasta), to po powrocie napięcie sondy stało w okolicach ~0,4V. Po przegazowaniu, spadało do 0, gdzie następnie wróciło do 0,45V i delikatnie spadało do 0,41V. Jak sprawdzałem dzisiaj, po wychłodzeniu auta (wskazówka od temp. płynu chłodniczego była delikatnie powyżej 4 kreseczki), odczyt był na poziomie ~0,25V. W razie potrzeby mogę wrzucić pliki z FES'a.

    Teraz moje pytanie, czy sonda lambda do wymiany? Szczególnie przy uruchamianiu auta po nocy, czuć na zimnym silniku niespalone paliwo oraz trzeba dłużej kręcić.

    PS. W aucie był robiony generalny remont silnika, pierściene, oringi, etc. Także posiada LPG, coś między 1-2 generacji, bez krokowca, na śrubie, z emulatorem wtrysków i centralką (StagE4+Stag2W), myślałem na wymienieniu tego na staga 150, ale najpierw chcę ogarnąć zasilanie na benzynie. Przebieg ~170k km.

    Proszę uprzejmie o pomoc.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    22
    Auto
    Punto 2 1.2 8V MPi
    Ktokolwiek? Nie chcę wyrzucać kasy w błoto. Dorzucam wykres sondy z dzisiejszego przejazdu wieczorem. lambda.rar

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A więc o tyle dziwne, że po odpaleniu auta zimnego sonda lambda nie powinna w ogóle oscylować - silnik pracuje w tedy w pętli otwartej. Dopiero po nagrzaniu sondy (ma w sobie grzałkę - sprawna sonda w tych warunkach co mamy teraz powinna zacząć oscylować w niecałą minutę po odpaleniu). Problemem u Ciebie jest to że masz gaz jak sam piszesz I/II gen. W obu przypadkach emuluje się sondę lambdę. W prawidłowo założonej instalacji gazowej na paliwie sonda powinna normalnie pracować i być odcinana przy pracy na gazie (w II generacji sonda wykorzystywana jest do regulowania mieszanki gazu-powietrza). Ciężko stwierdzić co gazownik u Ciebie narobił i czy jest to kwestia sondy czy złej instalacji gazowej. Generalnie sprawdziłbym sondę miernikiem najlepiej odpinając ją od sterownika LPG / silnika po rozgrzaniu auta na benzynie. To że po odpaleniu zimnego auta czuć trochę benzyną to norma - na początku sterownik silnika podlewa trochę benzyną aby silnik szybciej się rozgrzał (mieszanka bogata).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    22
    Auto
    Punto 2 1.2 8V MPi
    Zgadzam się z Tobą, lecz nie zrozumiałeś mnie do końca. Nie mam emulatora sondy lambda, chciałbym dorzucić do tego co jest kiedyś w przyszłości STAGA150 i wywalić Stag2W, lecz na chwilę obecną chcę ogarnąć to auto tak, żeby na benzynie chodziło bez zastrzeżeń. Czytałem trochę o tym jak to wygląda, oscylacje, etc., i dlatego właśnie mnie dziwi to, że nawet jak rozgrzeje się silnik i sonda osiągnie swoją temperaturę roboczą, to raz sonda ładnie oscyluje, ale też nie w pełnym zakresie. Z tego co wyczytałem, to powinna oscylować od 0,1V do 0,9V. U mnie nawet po rozgrzaniu na biegu jałowym ostatnio stoi, podczas pracy na benzynie tylko oczywiście, nie mówię tutaj o pracy na gazie. Podczas wczorajszej jazdy, nawet nie wyszedł sygnał powyżej 0,5V, czyli pracował cały czas na ubogiej mieszance, tylko nie jestem pewien, czy to przekłada się na zwiększone zużycie paliwa plus ewentualne braki w mocy, ale wydaje mi się, że jest to możliwe.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał hybrid Zobacz post
    Zgadzam się z Tobą, lecz nie zrozumiałeś mnie do końca. Nie mam emulatora sondy lambda
    Zrozum, że instalacja I / II generacji musi mieć taki emulator inaczej mapy rozjechałyby się tak szybko że parę dni i byś nie odpalił..

    Co do zakresu oscylacji to najważniejsze jest żeby sonda oscylowała.. Nie jest kluczowo istotne czy oscyluje 0,1-0,9 czy np. 0,3 - 0,7 bo ważne jest że pracuje. Ten poziom oscylacji raczej wskazuje na stopień zużycia sondy. Z tego co piszesz Twoja już wyzionęła ducha. Jeżeli masz ciągle wskazania mieszanki ubogiej to komputer silnika może stale dodawać paliwa uznając że trzeba stąd spalanie mogło wzrosnąć..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 29-04-2015 o 08:01
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    22
    Auto
    Punto 2 1.2 8V MPi
    Wiem i mam tego świadomość. Kiedyś było założone Bingo S4, lecz na początku dobrze działało, ale potem z niewiadomych przyczyn przestało odczytywać sygnał z cewki i tyle działało bingo. Potem tato był u tego samego gaziarza i powiedział, zeby zrobili tak aby jeździł na gazie i zrobili, wywali Bingo, wstawili emulator wtrysków i centralkę, nic więcej. Wiem co jest w aucie bo to wszystko dokładnie sprawdzałem, a auto dostałem że tak powiem w spadku. Także najprawdopodobniej czeka mnie wymiana sondy?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na to wygląda..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    22
    Auto
    Punto 2 1.2 8V MPi
    Taka ciekawostka, dzisiaj sonda działała i ładnie pływała. Auto rozgrzane, wskazówka w maksymalnym wychyleniu od temp. sonda benzyna.rar Teraz to już zgłupiałem i nie wiem co o tym myśleć. Dodatkowo zauważyłem, że jest przebicie na jednym kablu zapłonowym, może to wpływać na działanie sondy że raz ładnie pływa, a raz wcale?
    Ostatnio edytowane przez hybrid ; 29-04-2015 o 20:32


 

Podobne tematy

  1. Sonda lambda
    Napisany przez Szumbu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 27-10-2014, 13:39
  2. sonda lambda
    Napisany przez kopras na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-07-2014, 19:18
  3. sonda lambda
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-02-2011, 12:11
  4. Sonda Lambda
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-10-2010, 14:07
  5. sonda lambda
    Napisany przez veenom na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-08-2010, 06:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sensor lambda fiat punto 1.2 8v 2004

emulacja 2 sondy punto 2

wykres sondy z emulatorem

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl