Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18

Temat: Sonda lambda  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003

    Sonda lambda

    Witam
    Mam na imię Jakub i witam wszystkich forumowiczów.
    Mam następujący problem w moim Puncie II 1.2 8V wyświetlił mi się żółty silniczek. Na komputerze wyświetla błąd p0141 (O2 Sensor Heater Circuit Malfunction).
    Wykasowałem błąd po uruchomieniu silnika zapala się od razu i na benzynie i na gazie dodam że pierwszą sondę lambda wymieniłem na nową czy muszę wymienić także drugą?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Dokładnie chodzi o grzałkę 2 sondy lambda (za katalizatorem).

    P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2)
    P0141 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

    Jakim programem to sprawdzałeś?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Sprawdzałem to programem ScanMaster-ELM, dzisiaj ran zauważyłem że na zimnym silniku na benzynie falują obroty i czasem nawet zgaśnie jak stoi w miejscu.
    Czy mam wymienić sondę za katalizatorem?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Tak za katalizatorem. Jest w niej uszkodzona grzałka,dla pewności możesz sprawdzić omomierzem (dwa białe kabelki z sondy).Prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłeś sondę przed katalizatorem.
    Z Punto II świetnie gada program Multiecuscan.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 22-10-2014 o 07:18

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Musisz zadzwonić do sprzedającego i ustalić że chodzi o sondę za katalizatorem.
    Czasem sondy są identyczne a czasem mają trochę inne parametry-zależy od wersji silnika.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Wiem, sprawdzałem u mnie sondy są jednakowe ale zainwestowałem w bosch-a bo czytałem że te tanie są nic nie warte

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Zgadza się np.tanie podróbki NGK działały u kumpla całe 2dni,ale za to nabrał wprawy w wymianach

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Sonda zakupiona niestety nie udało mi się samodzielnie odkręcić starej zawiozę jutro auto do mechanika. Mam jeszcze jedn pytanko czy falujące obroty na gazie i paliwie, oraz wyłączanie się silnika na biegu jałowym to objawy sondy czy coś jeszcze mi szwankuje?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Najpierw wymień sondę ,pokasuj błędy,zrób diagnostykę jakimś programem dedykowanym do Fiata.
    Wtedy można szukać dalej.http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22
    Falowanie obrotów może być spowodowane nieszczelnością układu dolotowego.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 23-10-2014 o 07:17

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Witam ponownie sonda wymieniona nie włącza się błąd dymu z wydech też mniej. Niestety objawy takie jak gaśnięcie na jałowym biegu nie zniknęły, martwi mnie że przy odpalaniu rozrusznik jak by nie miał siły zakręcić ale w końcu odpala. Mechanik powiedział mi że silnik do remontu bo jest olej w wydech, po powrocie sprawdziłem odpaliłem silnik przyłożyłem biały karton w pod końcówką wydechu na biegu jałowym czysty, przy gazowaniu czysty dopiero przy mocnym gazie prysnął tak jak by brudną wodą.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Najpierw sprawdż akumulator (stan naładowania) i obciążeniowo -z parę złotych zrobi to każdy elektryk samochodowy, rozrusznik, połączenia masy:akumulator-nadwozie-silnik,albo od razu dołóż dodatkowe połączenie masowe między akumulatorem a silnikiem.
    Co do remontu silnika to ta" brudna woda " to po prostu jeden z produktów spalania ,a bez dokładnego sprawdzenia silnika(sprężanie ,czystość spalin itp.) to na temat remontu można sobie gdybać.
    A jeśli masz jakieś wątpliwości jedż do jakiegoś innego mechanika (silnikowca) albo na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 23-10-2014 o 17:52

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Akumulator sprawdzany (naładowany), ładowanie akumulatora przez alternator sprawdzone (OK). Połączenie akumulatora z silnikiem zrobię dziś po pracy (czy kabel do silnika przymocować w jakimś konkretnym miejscu). Zastanawiam się czy amperaż akumulatora ma znaczenie ponieważ u mnie jest akumulator 34 Ah.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Akumulator masz zdecydowanie za mały powinien być co najmniej 44-45Ah to minimum a najlepiej 50Ah ,z pojemnością wzrasta prąd rozruchowy pwinien być 360-450 A.
    Kabel masy najlepiej przykręcić bezpośrednio do kadłuba silnika , oczywiście o odpowiednim przekroju.
    Zbyt mała pojemność akumulatora może być też przyczyną dużych skoków napięcia szczególnie przy rozruchu .
    Może to powodować powstawanie błędów w układach elektroniki a nawet ich uszkodzenie.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 24-10-2014 o 08:58

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Kaliska
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    11.2003
    Podłącze akumulator od innego samochodu aby sprawdzić, a kabel jakiej grubości powinien być?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. sonda lambda
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2012, 23:22
  2. sonda lambda
    Napisany przez asgerd na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-06-2011, 13:39
  3. sonda lambda
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-02-2011, 12:11
  4. Sonda Lambda
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-10-2010, 14:07
  5. sonda lambda
    Napisany przez veenom na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-08-2010, 06:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

po141 fiat punto

p0141 fiat

fiat p0141

p0141 megane

czy brak grzalki w dojdzie lambde ma znaczenie punto 2

p0141 punto

punto bank 1 sensor 2

sonda do fiat punto rocznik 2001 pojemnosc 1.2

p0141 fiat punto

punto II 1.2 p0141

fiat punto 2 p0141

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl