Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    fiat punto II fl 1.3 multijet

    silnik sie nie grzeje .... Punto II FL 1.3 multijet

    witam temat jak widziałem na forum poruszany ale jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Otóż gdy przyszły niskie temperatury silnik nagle zaczął się nie dogrzewać i strasznie wolno nagrzewać. silnik bardzo długo się nagrzewa,w mieście jest to praktycznie nie możliwe po przejechaniu ok 10 km dopiero wskaźnik wskakuje na 1 kreske.Na trasie dochodzi do 90 ale tylko gdy ogrzewanie jest wyłączone. Gdy przekręce ogrzewanie na maxa temp spada do 45-55 stopni. Poczyniłem wiec kroki mające na celu wyeliminowanie tego problemu. Tj. udałem się do mechanika który to zdiagnozował problem jako zepsuty termostat. A wiec zakupiłem w serwisie fiata oryginalny termostat i wymieniłem go.{250zł razem z robocizną} Jednak jakież było moje wqór... gdy okazało się ,że nie wiele to pomogło. Wprawdzie szybciej się nagrzewa jednak nadal gdy włącze ogrzewanie albo zostawię auto na postoju z włączonym silnikiem temp spada na łeb na szyje do temp 45/55 stopni. Wprawdzie gdy dzisiaj go testowałem była temp plus 1 dlatego podejrzewam szybciej się nagrzewał. Jakieś doświadczenia, przemyślenia

    W samochodzie wymieniony jest płyn chłodniczy na petrygo {minus 39}, pompa wody, termostat.

    Wyczytałem w necie gdzieś, że diesle tak mają ale mam również golfa 4 1.9 tdi, i jakoś on nie ma z tym problemów. Wyczytałem również ,że te silniki tak mają bo są pomyślane na rynek włoski gdzie nie ma takich temperatur. Termostat odpada bo jest wymieniony, zbyt duża ilość płynu w chłodnicy też bo nalali do kreski z "minimum". Jakieś sugestie przemyślenia.

    jednym z rozwiązań jakie chcę wypróbować jest zasłonięcie wlotu powietrza do chłodnicy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli chodzi o to niedogrzanie to mam podobnie u siebie, wszystko sprawne. Rozmawiałem z kolegą który jeździ innym samochodem mercedesem i mówi, że ma tak samo. Można powiedzieć jak napisałeś, że nasze silniki tak mają. Ciężej nagrzać diesla przy niskich temperaturach aniżeli benzyniaka. Jeśli leci Ci gorące powietrze nie zauważyłeś większego spalania, masz według mnie 2 wyjścia albo przysłonić część wloty powietrza przy chłodnicy, bądź się tym nie przejmować.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    30
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Potwierdzam to co pisze kolego lukq. W niskich temperaturach ciężko jest nagrzać do temperatury 90 stopni Diesla. Ja też mam wszystko u siebie sprawne : termostat, nowa chłodnicę, poziom płynu w normie i mam podobne objawy jak u Ciebie i lukq-a. Żeby silnik szybciej mi się nagrzał to od razu po wejściu do autka przekręcam pokrętło od temperatury do pozycji zimnego nawiewu i wtedy autko trochę szybciej się nagrzewa.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał dudu$
    Żeby silnik szybciej mi się nagrzał to od razu po wejściu do autka przekręcam pokrętło od temperatury do pozycji zimnego nawiewu i wtedy autko trochę szybciej się nagrzewa.
    bądź jak kolega pisał można wyłączyć całkowicie nawiew, też troszkę pomaga.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    fiat punto II fl 1.3 multijet
    jako ,że założyłem temat również na innym forum zamieszczam linka do niego jest tam kilka cennych uwag które komuś mogą się przydać:

    http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=107572


    Dziękuje za sugestie, cenne porady i pomysły. Otóż jutro mam zamiar tak jak Panowie radzicie zasłonić dolną kratkę grubą czarną folią (tak żeby to jakoś wyglądało). I myślę,że powinno pomóc. Gdyż fakt aura była na +1 jednak po przetestowaniu tego nowego termostatu, tak jakby szybciej jednak łapie temperaturę i dłużej ją trzyma. Może faktycznie "te silniki tak mają"

    Cytat Napisał lukq
    Cytat Napisał dudu$
    Żeby silnik szybciej mi się nagrzał to od razu po wejściu do autka przekręcam pokrętło od temperatury do pozycji zimnego nawiewu i wtedy autko trochę szybciej się nagrzewa.
    bądź jak kolega pisał można wyłączyć całkowicie nawiew, też troszkę pomaga.
    ...na pewno to coś daje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    Kołobrzeg
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Punto II 1.3 MultiJet
    ja z kolei zauważyłem, że po dolaniu do paliwa środka Diesel Skydd nagrzewa się znacznie szybciej niż przedtem. teraz robię jakieś 5 km i już wskazówka sięga 2-3 kreski. ale czy to ma znaczenie ?
    pozdr@wiam

    Andrzej.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jakoś nie wydaję mi się, choć może jest 5% szansy, że dzięki temu tak właśnie się dzieje. Choć może teraz zacząłeś zwracać jakoś na to uwagę, albo na zewnątrz aura jest trochę bardziej sprzyjająca.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    Kołobrzeg
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Punto II 1.3 MultiJet
    uwagę zwracam na to od dawna. zrobiło się troszkę cieplej ( -5 / -10 ), ale są jakieś zmiany. na lepsze chyba wiosna sie zbliża
    pozdr@wiam

    Andrzej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    17
    Auto
    PII Sporting
    Witam, jako że to mój pierwszy post: Witam Wszystkich z zimnego Kraka

    Ale do rzeczy, mam punciaka 1.2 16V Sporting benzyniaka, i u mnie to samo, śmigam do Wieliczki więc, siłą rzeczy wracając powinien być nagrzany do połowy, a nie jest. A jak włączę ogrzewanie to temp. spada, a boję się aby mi coś nie odmarzło w jeszcze niższe temperatury Również miałem wymienione płyny etc. Oprócz płynu do paliwa, jak kolega wcześniej napisał, ma ktoś może inny pomysł ? Przyznam szczerzę że zaczyna być to powoli uciążliwe..

    [kom:b4b3aedf6a] Witamy się TU [/kom:b4b3aedf6a]

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Koło
    Postów
    19
    Auto
    punto II 1.2 16v
    może termostat? w moim benzyniaku nawet w największe tej zimy mrozy silnik dość szybko(oczywiście trochę wolniej niż latem) się rozgrzewał nawet na krótkich trasach czy stojąc w korku z włączonym ogrzewaniem czasem temperatura spadła troszkę poniżej polowy 1-2 kreski przy ,,mocniejszym" ogrzewaniu

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Spr czy termostat nie działa na pełnym obiegu. Czy w momencie gdy temp. wzrasta nie robi się ciepła chłodnica, jeśli tak to zawiesił Ci się termostat.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2016
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2004
    Temat już mocno "przeterminowany" ale, ale może ktoś coś podpowie. A mianowicie w moim puncie 1.3 mj silnik nawet w lecie nie nagrzewa się więcej niż do połowy skali temperatury, w zimie też się nic nie zmienia. Nie zauważyłem aby włączona klimatyzacja miała jakiś wpływ na temp. silnika, o ile jakiś wpływ może mieć. Komputer diagnostyczny nie wykazuje żadnych błędów. Auto pochodzi z Włoch.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    35
    Postów
    152
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    Wydaję mi się że tak ma być połowa skali jest OK. U mnie też tak jest i nie stwierdzam żeby to był jakiś kłopot

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    51
    Postów
    253
    Auto
    Fiat punto 2 FL 1.2 8V
    Rocznik
    2005
    Zawsze powinno nagrzewać się max 90 stopni.


 

Podobne tematy

  1. 1.3 multijet 70HP problemy z rozrządem
    Napisany przez kaziu1991 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-10-2011, 21:13
  2. Fiat Panda 1.3 Multijet - światła
    Napisany przez marcinbl na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-10-2009, 23:48
  3. [silnik] kupie łapy silnika punto 1.1
    Napisany przez rossoner1 na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2009, 19:20
  4. Silnik się wyłącza - kaprysy Punto
    Napisany przez Wojtekpunto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-05-2009, 21:25
  5. punto 1.3 multijet - rozrząd
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-05-2009, 23:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat fiat punto 1.3

termostat 1.3 multijet

objawy uszkodzonego termostatu fiat 1 3 jtd

nie dogrzewa silnika

silnik sie nie nagrzewa

1.3 multijet temperatura

1 3 multijet dlugo sie nagrzewa

silnik sie nie dogrzewa

silnik nie nagrzewa sie

termostat fiat 1 3

1 3 multijet termostat

fiat punto 2 uszkodzony termostat

nie grzeje 1.3

nie dogrzewa

Silnik diesle nie dogrzewa

punto silnik nie nagrzewa sie

objawy uszkodzonego termostatu w samochodzie punto2

termostat fiat punto 1 3

silnik nie dogrzewa

samochod nie grzeje na postoju w pandzie