Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003

    [silnik] Nietypowy problem. OGROMNE spalanie! Nieznane przyc

    Witam,

    Od razu zapewniam, przeszukałem forum to i inne ale mojego problemu na razie nie udało się rozwiązać.

    Otóż kupiłem nie dawno FIAT PUNTO II FL z 2003 zaworów 8.
    MIAŁ INSTALACJE GAZOWĄ ALE WYMONTOWANO JĄ JAKIŚ CZAS ZANIM GO KUPIŁEM

    Na początku wszystko wydawało się ok ale po parunastu jazdach po mieście i paru dłuższych trasach na jaw wyszło okrutne spalanie.

    Komputer pokładowy w trybie TRIP w mieście wyświetla ok 15l - 18l a na szosie 8 - 10l. I to po 50 - 100 km przejechanych. I tak się składa że według moich obliczeń praktyka jest niestety bardzo bliska komunikatom komputera

    Poza tym silnik pracuje nie równo, mam na myśli jak samochód stoi na luzie to słychać nie równą pracę silnika

    3 Objaw - na niskich obrotach się dusi. Trzeba ruszać z baaardzo długiego sprzęgła, bo nie że gaśnie, ale po prostu mimo tego że trzymam gaz, a sprzęgła nie - nie przyspieszam, jeśli na sprzęgle nie osiągnę większej szybkosci i większych obrotów.

    4 Objaw - Kopci i smrodzi jak cholera

    Wyświetlił się też błąd kontroli silnika.


    Co robiłem:

    1. Zbadałem bład na diagnostyce - wyszło że to lambda. Wymieniłem sonde (tą od góry, wtedy jeszcze nie wiedziałem że są 2) na nową nie oryginalną firmy begair francais.

    2. Bład po jakimś czasie znów się wyświetlił spalanie nie spadło

    3. Tym razem udałem się to poleconego mechanika. Samochód miał parę dni, przupuszczał że to mogą być uszkodzone zawory albo wtryskiwacze albo druga sonda Lambda.

    Dziś samochód odebrałem, okazało się że i zawory i wtryskiwacze ok. Sonde lambda tą drugą też mam wymienioną. Oglądałem tę starą - zakopcona i zasmolona jak diabli.
    Wymienione również świece (a tu dobry żart - miałem świece włożone z BMW)

    I dzisiaj auto wziąłem na próbę. Dalej - silnik chodzi nie równo, spala, kopci etc etc.

    CO TO jeszcze może być???

    W poniedziałek znów jadę do serwisu, może coś zasugerować mechanikowi?

    Co ja podejrzewam, powiedzcie mi jeśli się mylę:

    1. Filtr powietrza wymienić
    2. Coś z katalizatorem?
    3. Komputer skonfigutowany pod instalacje gazową która była i nie zrekonfigurowany po wywalanie jej?


    Wielkie dzięki za wszelką okazaną pomoc i niech FIAT będzie z Wami!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tak ogromne spalanie może być spowodowane właśnie sondą lambda. Mówisz, że obydwie wymienione. Czy jesteś ich pewien? To były nowe sondy?

    Jeżeli pod komputer podłączyłeś - czyli masz coś, albo robisz to u mechanika - to bym sprawdził czy komputer poprawnie rysuje wartości z sond. Na pierwszej jak dobrze pamiętam powinna być coś w miarę ładna sinusoida, druga może mieć w miarę płaski - stały odczyt. Mowa jest tutaj o pracy na biegu jałowym, bez gazowania.
    Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika. W programie diagnostycznym powinno wyświetlać prawidłową temperaturę.

    Tak innych błędów nie zgłasza?
    Możesz jeszcze na koniec zresetować komputer. Odłącz klemy na dobrych parę minut. Podłącz je. Odpal silnik i zostaw do nagrzania (do włączenia się wentylatora na chłodnicy). Warto robić to przy nierozgrzanym silniku (wtedy ma pełne spectrum warunków pracy).

    Przy okazji bądź z wpiętym komputerem i sprawdzaj jak czujniki i sondy pracują.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Problemów ciąg dalszy...

    Ale napiszę co po kolei się działo od czasu jak odebrałem od mechanika z naprawami które opisałem powyżej.

    1. Pojechałem do innego gościa. Trzymał samochód parę dni i wyszukał tam że błędne daje czujnik temp. czegoś (przepraszam ale jestem teraz w pracy i nie mam przy sobie tej rozpiski, co to dokładnie było. A nie pamiętam bo nic to nie pomogło)
    Jedyne co się zmieniło po tym - wcześniej samochód jak stał na luzie miał czasem skok obrotów, po wydaje mi się że się skończyły. (400zł...)

    W tym momencie miałem dość wydawania kasy i uzyskiwanie niczego. Udałem się do poleconego człowieka, który zajmuję się elektryką.

    2. Pan od elektryki trzymał punciaka bardzo długo. Skrupulatnie i długo go diagnozował.
    Co ważne w tym wypadku - powiedział że weźmie kasę za efekt a nie za robotę masy bzdur jak wcześniejsi mechanicy.
    Okazało się że komputer centralny jest walnięty, ktoś przy nim dłubał i uszkodził. Zamontował mi nowy za 600zł + 200zł robocizny.

    Co się zmieniło. Wcześniej samochód kopcił strasznie, ale w dużej mierze na czarno, jak dodawało się gazu. A jak postał na śniegu w jednym miejscu - to czarna dziura.
    Po wymianie tego kompa czarne kopcenie zniknęło prawie całkowicie. Co prawda jak się postoi w 1 miejscu i przygazuje to czasem czarny osad się pojawi, ale to normalne zakładając że wszystkie przewody są doszczętnie zakopcone od tego co się działo wcześniej. Natomiast jeśli chodzi o kopcenie na biało - czasem jest ok, a czasem jest gargantuiczne jak maszynka do robienia dymu w klubach.

    Natomiast jak wygląda spalanie? Wkleje notatki które mam zamiar pokazać mechanikowi kiedy będę jechał do niego dziś rano. (jadę do tego elektryka co zmieniał kompa. powiedział że liczy kase za efekt, narazie efektu nie ma)

    (MISZKO - dziękuję za odpowiedź, jak będę teraz jechał znów do mechanika to razem z Twoimi sugestiami)

    1. Poprawa
    - Przestał kopcić na czarno, kopci na biało. Nie zostawia czarnej sadzy pod rurą wydechową. Natomiast białe opary czasem są na dobrym poziomie, a czasem monstrualne.

    2. Trasa
    W baku była reszta rezerwy 1-2 litry
    Zatankowane za 90zł / 4,80 = ok. 18l

    Trasa 1 ok. 20 km po mieście, krótkie trasy, korki.
    Spalanie wyświetlane przez komputer 25l

    Trasa 2 ok. 40 km do A4, zjazdu na Strzelin, powrót krajową. Średnia prędkość 60km.
    Na autostradzie lekki gaz na 5, 80kmh – spalanie 8-9 litrów
    Średnie spalanie 12l

    W baku została prawie cała rezerwa – ok 5-6 litrów.
    Samochód spalił na trasie mieszanej 60km (19 – 6 = 13) 13 litrów
    Czyli nawet pomijając wyliczenia komputera – ok 20litrów na 100
    Wchodzi w rachubę błąd wyświetlacza stanu paliwa i przejechanych kilometrów, ale nie większy niż
    3-4 l na 100, tak czy siak ilość hurraoptymistyczna – 16 litrów to sajgon.

    3. Inne
    Na trasie do Strzelina, 40km ciągłej jazdy – wskaźnik temp. Silnika nie przekroczył ź. Zakładając że prawidłowa wartość, czyli połowa to 90 stopni, temperatura silnika była dużo niższa. Termostat?

    4. Sugestie
    Sondy lambda są na pewno strasznie zanieczyszczone. Samochód czasem szarpie, tak jakby przyjmował błędne albo nie przyjmował w ogóle danych z sond
    Recyrkulacja spalin?
    Komputer pokazuje za duże spalanie (ma tę informacje na podstawie wtrysku?) i jest ono mniej więcej zgodne z prawdą. Wyklucza to chyba jakiś wyciek paliwa.
    Auto miało inst. gazową, może to efekt złego demontażu?

    5. Znalezione na necie
    „ale ja bym obstawiał na nieszczelny kolektor doprowadzający mieszankę - bierze lewe powietrze. Samochód jest słabszy i paliwa też bierze więcej.
    Pozdrawiam”
    „Ja osobiście miałem takie same objawy, które spowodowane były naderwaniem wężyka od MAP-sensora na króćcu przy kolektorze, nie dość że brał fałszywe powietrze to jeszcze MAP-sensor nie widział zmian obciążenia silnika....Naprawa małokosztowna - nożyczki i wężyk 0,5 cm krótszy, 10 minut pracy - no jeszcze niestety był reset ECU...ale wężyk można sprawdzić...Z tym sprawdzeniem sondy to nie tak do końca - owszem multimetr żeby zobaczyć czy wogóle ona żyje ale nie ma nic lepszego od oscyloskopu.....Jaki jest przebieg samochodu i czy ewentualnie sonda była wymieniana już kiedyś?”
    „Może i cewka pali ci silnik na 3 garach przeprowadź test:
    zdejmuj kolejno przewody ze świec i je zakładał tak aby zawsze chodził na 3 garach, jeżeli bedzie w porządku to silnik powinień chodzić lecz nierówo jeżeli będzie jeszcze nie palił na którymś garze to w przypadku wyjecia przewodu z dobrego cylindra i pozostawieniu 3 w tym jeden popsuty to silnik bedzie gasł i jeszcze bardziej szarpał.
    Pozdrawiam” - rozwiązało problem
    I tak to wygląda..... już na prawdę nie wiem co z tym autem może być.
    Poza spalaniem i kopceniem - dusi się na niskich obrotach, silnik czasem lekko szarpie podczas jazdy.

    Błagam ludzie, pomocy!

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2009
    Skąd
    Knurów
    Postów
    30
    Auto
    PuntoII 1.2 8v
    "Na moje oko" ale od razu zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i tylko porównuje do mojego takiego samego puntka, nie możliwe aby nie nagrzał Ci się silnik na odległości 40km o jakich wspominasz. Osobiście jeżdżę do pracy codziennie ok 8-10 km i najpóźniej w połowie drogi mam już "kreskę temp w silniku" w połowie skali (90stopni) wiec może po tej "wskazówce" szukaj. Na pewno sprawdziłbym termostat ale moim zdaniem nie powinno mieć to aż takiego wpływu na temp silnika ale są mądrzejsi ode mnie na tym forum. Może to jakiś czujnik właśnie tej temp jest zwalony i cały czas jeździsz na tzw "ssaniu" i dlatego takie wielkie spalanie. Mi osobiście teraz pokazuje wg komputera spalanie ok 8l/100km (w lato ok.6l) ale teraz jeździłem dużo na 2 i 3 biegu(korki, sliska droga) więc myślę, że dlatego więcej wyszło. Sprawdzę dokładnie na stacji jak będę teraz nalewał przed świątecznym wyjazdem (większość jeżdżę w mieście).

    Pozdrawiam i życzę jak najszybszego rozwiązania problemu.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    szarywilq, kopcenie na biało wcale nie musi oznaczać czegoś złego. Przypatrz się innym autom, na benzynie a zwłaszcza na gazie przy takich niskich temperaturach jest to normalny efekt. Zależy to też od temperatury na zewnątrz.

    Ja bym się zainteresował tą sondą lambda, sprawdził jej odczyty. Poproś jakiegoś mechanika lub kogoś blisko Ciebie, aby wpiąć się interfejsem np. VAG/KKL i programem FiatEcuScan. Wtedy zobaczysz błędy jakie komputer wyrzuca, a po drugie będziesz mógł prześledzić jak sonda pracuje.

    Gdzieś tam w tekście przewinęło się takie zdanie na temat MAP sensora. Ja miałem generalnie z nim taki problem, ale na przykładzie innego auta, że silnik jak tylko złapał ciut temperatury to świrował. Zalewało go, nie chciał odpalać.

    Może MAP sensorem również się zainteresuj. Najszybciej to podczas pracy silnika odepnij mu podciśnienie i zobacz czy to wpłynęło na pracę silnika (silnik powinien zacząć pracować inaczej).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Samochód jest aktualnie u mechanika, zajmuję się sondami, zobaczymy co powie. Napiszę jak będę miał odzew.

    Miszko, a co sądzisz o tym że na trasie 40km miasto-autostrada-miasto nawet pod koniec wskaźnik temp był na 1/4 czyli dużo poniżej 90 stopni? Może ssanie jest cały czas?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    szarywilq podjedz gdzieś do mechanika gdzie podepną Tobie autko pod kompa i wtedy będziesz wiedział czy wskazywana temperatura silnika na zegarach jest zgodna z tym co będzie pokazane na komputerze.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    człowiek u którego jest auto teraz i u którego zmieniałem ecu - ma wszystkie urządzenia diagnostyczne. Kwestia bardziej - podpowiedzieć mu co jeszcze zrobić. A i jestem prawie pewny że na desce wskazanie jest prawidłowe. I temp. jest na prawdę za niska.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    niech zacznie od odpowietrzenia układu, następnie niech pozostawi samochód do nagrzania, czyli 90*. Jeśli nie będzie mógł osiągnąć takiej temp. to wykręcić termostat i spr go w gorącej/wrzącej wodzie czy otwiera się do pełnego otwarcia. Oczywiście także niech spr CI jeszcze te sondy, oraz to jak wtryski Ci podają, czy któryś nie leje za mocno.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    nie jest powiedziane że Twoje problemy z autkiem są spowodowane jednym czynnikiem . po kolei trzeba wszystko sprawdzać i na początek zrobiłbym tak jak pisze Lukq. Wtedy była by pewność że termostat jest sprawny

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

    Właśnie odebrałem auto od mechanika. Co się dowiedziałem i co zostało zrobione

    1. Sprawdzał termostat, podobno otwiera się i zamyka w dobrych momentach

    2. Okazało się że powymianie ECU spalanie pozostało nadal ogromne po sondy lambda były założone na odwrót - tzn na górna na dół i vice versa. Mechanik sprawdzał je w katalogach i okazało się że tak właśnie jest, a po ich wymianie spalanie wg niego spadło.


    Na razie nie miałem okazji przejechać wiele i przyjrzeć się kopceniu. Od mechanika do mnie jest parę km - komputer pokazał 11l, ale na zimnym silniku, to w sumie prawie cały czas na ssaniu.

    Tak więc to 11l po tym króciutkim kawałku jest pocieszające, wcześniej by było z 20.
    Co będzie po dalszej jeździe napiszę wkrótce.

    Co mnie natomiast martwi - jak się stoi na luzie, co prawda obrotomierz stoi ładnie w 1 miejscu, ale jak się wysiądzie to słuchać skokową pracę silnika. Nie jest jednostajna, równa... Może teraz i sondy są na dobrych miejscach ale podają złe dane?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    też tak może, a powiedź mi świece w dobrym masz stanie?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    świece są nowe, ale na pewno okrutnie zakopcone jak jeszcze jeździłem przed tymi wszystkimi naprawami kiedy tak okrutnie kopcił na czarno.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    wykręć wyczyść, ewentualnie opal nad kuchenką. Spr także szczelinomierzem szczeliny

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Sprzętu ani umiejętności nie posiadam żeby przy świecach dłubać i nie mam garażu a raczej nie chcę tego robić na tym trzaskającym mrozie. A generalnie co do czyszczenia zakopconego silnika - widziałem taki preparat co się wlewa na pełny bak i jedzie na trasę. Podobno przeczyszcza on cały układ. Czy takie coś w tej sytuacji może pomóc (i zaznaczam że mówię tutaj nie tylko o świecach, wszystko pewnie jest niemiłosiernie zakopcone).

    A co do tej nierównej pracy, dopiero za parę dni okaże się czy spalanie nadal jest przez to podwyższone.

    Na razie są następujące tropy -

    1. Świece brudne
    2. Sondy lambda dają złe dane (nie są zanieczyszczone, przy zamianie miejsc były czyszczone)
    3. Może coś z cewkami?
    4. Silnik krokowy?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 02:48
  4. Nietypowy problem ze sprzęgłem w 1,9TD 100
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-12-2008, 17:05
  5. [silnik] nietypowy przykład nierównych obrotów
    Napisany przez slawoos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-12-2008, 16:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzony czujnik temperatury silnika fiat punto 2 objawy

punto2 fl wysokie spalanie

trip computer fiat punto

map sensor punto objawy

objawy uszkodzonej sondy lambda fiat punto1

zamiana sond lambda miejscami

map sensor a spalanie

uszkodzony sterownik w punto1 wysokie spalanie

brudne swiece w punto ii 1.2

uszkodzony komputer punto 75

punto 2 duze spalanie

komputer pokladowy fiat punto 2

jak dziala komputer pokladowy punto ii

panda nierowno pracuje

punto sonda lambda objawy

punto 2 trip nie

czujnik map punto 2 objawy

trip computer w punto 1 9 jtd

http://www.iparts.pl