Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2015
    Skąd
    Konin
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 diesel
    Rocznik
    2001

    Exclamation [Punto II] Brak wspomagania - diagnoza silnika

    Cześć,

    padło mi wspomaganie (świeci się czerwona lampka na tablicy)
    - przełączanie wł/wył funkcji city,
    - kilkukrotne odpalanie gaszenie,
    nie pomaga.

    Akumulator ok, sprawdzony w ASO.
    Bezpieczniki "service" (1 rząd, 4 od lewej i wszystkie inne) ok.

    Jeśli kupię sobie nasadkę torx i wykręcę silnik jestem w stanie (jako elektryczno-elektroniczny laik) sam go zdiagnozować?
    Czy bez kombinowania kupić nowy i wymienić (jakie jest prawdopodobieństwo, że to coś innego?)

    Pzdr
    Marcin



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Błonie
    Postów
    9
    Auto
    Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    W tych samochodach często pada czujnik kąta skrętu mi też czasem się zapala i jeździ dalej a zapaliła mi się przy 140 paru tysiącach. Żeby to zrobić można próbować zmienić ten czujnik ale nie zawsze się to udaje 100%-wo pomaga wymiana całej kolumny kierowniczej koszt ok 650,-

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2015
    Skąd
    Konin
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 diesel
    Rocznik
    2001
    Dobra, pytanie nadal aktualne - jak sprawdzić sam silnik.
    Ostatnio cały czas jeździłem z funkcją CITY, podejrzewam, że to była przesada i padł.
    Zanim pójdę w wymianę za kilka stów i oddam auto do mechanika, chciałbym wyeliminować "proste rzeczy..." (wg mnie taką właśnie jest wymiana silnika, jeśli okaże się zepsuty).

    Pzdr
    Marcin

    Cytat Napisał krzychu-551 Zobacz post
    W tych samochodach często pada czujnik kąta skrętu mi też czasem się zapala i jeździ dalej a zapaliła mi się przy 140 paru tysiącach. Żeby to zrobić można próbować zmienić ten czujnik ale nie zawsze się to udaje 100%-wo pomaga wymiana całej kolumny kierowniczej koszt ok 650,-

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Błonie
    Postów
    9
    Auto
    Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Komputer pewnie pokaże czujnik

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Dziwne że w tym ASO nie zrobili diagnostyki układu wspomagania
    Możesz mieć spalony silnik(czuć "na nosa"),uszkodzony moduł sterujący,albo czujnik skrętu.
    Jeśli jesteś laikiem nie kombinuj przy tym samemu.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    ziewoland -Akumulator ok, sprawdzony w ASO.[/QUOTE]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2015
    Skąd
    Konin
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 diesel
    Rocznik
    2001
    Andrzej, Krzysiek dzięki.

    W centrum Poznania, usłyszałem "albo słaby akumulator, albo czujnik skrętu za 800zł"...
    Podjadę dzisiaj do chłopaków w Koninie, może ogarną lepiej.

    Kojarzycie kogoś w Poznaniu, kto ogarnie temat?

    pzdr
    m.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2015
    Skąd
    Konin
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 diesel
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ziewoland Zobacz post
    Andrzej, Krzysiek dzięki.

    W centrum Poznania, usłyszałem "albo słaby akumulator, albo czujnik skrętu za 800zł"...
    Podjadę dzisiaj do chłopaków w Koninie, może ogarną lepiej.

    Kojarzycie kogoś w Poznaniu, kto ogarnie temat?

    pzdr
    m.
    Wyjąłem silniczek na oko, wygląda ok, ale nie wiem jak go sprawdzić (czy wystarczy te luty na płytce obadać?).
    Centralka daje 4V na kable do silniczka, czy to nie za mało?
    Jak sprawdzić samą centralkę?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2014
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16v 110KW
    Rocznik
    06.2006
    jest to dość częsty problem Fiatów z tym wyposażeniem - niestety pada wspomaganie (raz czunik raz coś innego)- jest fajna firma, która regeneruje i to całkiem dobrze - poza tym dają dożywotnią gwarancję - BBA reman (BBA reman. ABS, ecu's, throttle bodies, air mass meters, MFD and catalytic converters)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Błonie
    Postów
    9
    Auto
    Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Tez na Śląsku jest gość co robi to za 650 włącznie z montażem

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2013
    Skąd
    centrum
    Postów
    4
    Auto
    punto2FL
    Rocznik
    2004
    Witam.
    Przepis na naprawę wspomagania.
    Potrzeba: 1 lub 2 zapałki + 4 krople kleju w żelu.(może być "kropel..").
    Naprawa :
    -odkręć kolumnę,4 nakrętki-2 tył poluzuj.
    -opuść,w połowie kolumny jest kabel od czujnika skrętu,zdejmij gumową osłonę.
    -w okienku jest czujnik skrętu,należy go wycentrować i zablokować zapałką.4 krople kleju w żelu(góra-dół,prawo-lewo).
    I naprawione.(uwaga na gumową osłonę,służy jako prowadnica czujnika skrętu).
    Jak będzie dobrze dać więcej kleju.
    Koszt naprawy 5 zł.
    Przyczyna błędu:luzy-przeciążenia idące do kierownicy, np.regulacja kierownicy,zawieszenie,dziura w drodze.
    Naprawa sprawdzona parę razy.
    Piszę dlatego ,że......może kiedyś ....
    :l:

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    5
    Auto
    Panda 1,1
    Rocznik
    2006
    Witajcie Panowie,
    Podepnę się pod ten wątek, gdyż problem podobny. W Pandzie od jakiegoś czasu pojawiał się problem w postaci nagłego braku wspomagania (błąd 1006 - czujnik kąta skrętu). Teraz zdechło już całkiem i postanowiłem rozprawić się z tym ustrojstwem. Zaopatrzony w dwa używane czujnik i zapał do pracy, rozbebeszyłem kolumnę (z niemałym trudem - kochany wielgachny seger) i wyciągnąłem stary czujnik. Podłączam niby nowy do kalibracji - a tu niespodzianka. Mes wywalił komunikat - wykonanie nieudane, złe warunki. Mes 1,7 wersja zarejestrowana, fejs KKL. Próba nr 2 z drugim niby nowym czujnikiem, tym razem na Elmie. To samo - złe warunki.
    Wie ktoś co to za czary ? W zakładce F7 ( MES) - Regulacje są 3 pozycje.
    1 - kalibracja czujnika pozycji - ten test działa - komunikat ok. wykonano.
    2 - kalibracja czujnika momentu - tu porażka.
    3 - kalibracja systemu - tu również porażka. Co ciekawe, w zakładce F4 - pozycja - czujnik pozycji kolumny kierownicy - wyświetla jako niewidoczny. Podłączając mój stary czujnik (ten zdemontowany) - również porażka (niewidoczny). Czyżby to nie wina czujnika tylko sterownika ? Albo wszystkie 3 uszkodzone czujniki. Poradźcie coś, pomysły mi się skończyły. Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Diagnoza silnika 2.2 benzyna ELM 327 - fiat Croma
    Napisany przez groh na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-01-2013, 15:24
  2. Brak wspomagania na wolnych obrotach
    Napisany przez BAZINGA na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2012, 00:01
  3. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 11:51
  4. Wymiana akumulatora na nowy i brak wspomagania
    Napisany przez Agnieszka1977 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-10-2009, 23:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl