Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999

    Punto II 1.2 8v problem z podłączeniem fes i kablem VAGKKL + FIATECUSCAN

    Witam,
    Na początku chciałbym przeprosić za założenie kolejnego tematu o fes-ie, ale po przeczytaniu mnóstwa artykułów na tym forum niestety dalej jestem w punkcie wyjścia.
    Zacznę więc od początku zakupiłem kabel VAGKKL + FIATECUSCAN z przełącznikiem (zdjęcie załączone w wiadomości). System na którym pracuje to win 8.1. Po podłączeniu kabla wyświetliło się w Menadżerze urządzeń f232r usb uart, tak więc po przeczytaniu paru postów zainstalowałem ręcznie sterowniki do ww. kabla tj. CDM v2.12.16 WHQL Certified. W menadżerze urządzeń wyświetla sterownik dostawca sterownika: FTDI wersja sterownika: 2.12.16.0. Wszystko do tej pory niby ok, port ustawiony na com1 odbiór przesył ustawiony na 1024 opóźnienie na 1 prędkość na 38400(próba ustawienia innych com-ów jak i przesyłów na 4096 również nie daje rezultatu). W FES-ie interfejs ustawiony na K-LINE/VAGCOM i tu się zaczynają schody testu nie przechodzi DATA ERROR i pózniej pokazuje czasy. Gdy wciskam połącz z np ecu silnika pokazuje się komunikat no ecu response sprawdź kabel... zaznaczam, iż fes 3.6 zaciągnięty z forum, oczywiście stacyjka ustawiona na on, żeby nie było niedomówień.
    Działam już z tym od dwóch dni i ręce opadają...w win wyłączone podpisywanie sterowników i dalej kicha. Proszę o jakieś rady bo za niedługo osiwieje przy tym
    prt sc z menadżera urządzeń załączony
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A z czymś innym się łączy np. z ABS czy z niczym zupełnie? Sterowniki instalowałeś wymuszając ich instalację (tzn. wskazałeś tylko folder czy musiałeś wybrać konkretny plik i w załadowanej listy wybrać dopiero model)?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    Właśnie w tym problem że kompletnie z niczym się nie łączy bo cały czas ten sam komunikat podaje. A jak wyżej opisałem testu w ogóle nie przechodzi w fes-ie. Co do sterowników wymusiłem ich instalację, lecz mogłem tylko i wyłącznie wybrać folder, ponieważ dalej nie można zajrzeć niż tylko folder (ale to już chyba standardowo w win 8.1 - a przynajmniej u mnie to tak wygląda).
    Wygląda to tak jakby nie pasowały te sterowniki ale próbowałem ze starszymi i to samo. Jeszcze tylko jedno chodzi mi po głowie, że może to jakiś chiński bubel i za chiny się nie uda podłączyć, tylko co ciekawe inni użytkownicy podawali również, że na przysłowiowej chińszczyźnie wszystko hula nawet na win 8.1.



    z tym wybieraniem z listy racja przeoczyłem to (nie doczytałem) tylko czy to coś zmieni skoro wskazywałem na cały folder, więc powinno raczej wczytać te sterowniki zarówno do portu jak i do kontrolera??
    Ostatnio edytowane przez piwo87 ; 07-05-2016 o 10:12

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli wybrałeś folder i sam Windows zassał to znaczy, że powiązał HWID z sterownikami, więc teoretycznie wszystko ok. Czy próbowałeś może z poziomu innego komputera z innym systemem? Jeżeli coś tutaj nie wychodzi, spróbuj użyć innego komputera, najlepiej z odmiennym systemem (7 lub XP, raczej nie w górę). Najgorsze, że nie przechodzi testu FES-Kabel, pewnie tutaj tkwi problem. Dla pewności spytam w FES wybrałeś COM1? Jeżeli to wszystko zawiedzie to moim zdaniem kabel do wymiany.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    No właśnie innego kompa nie posiadam aktualnie, więc trochę to będzie utrudnione. W FES ustawione COM1. A co do kabla to troszkę dziwne aby był do wymiany skoro jest nowy - no chyba rzeczywiście, że trafiłem na jakiś chiński produkt do niczego...z wyglądu to identyczny jak ten od VIAKENA.
    Posiedze jeszcze trochę przy tym o ile moja cierpliwość na to pozwoli

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Poszukaj innego komputera, laptopa najlepiej, bo wtedy możesz z nim łatwo udać się do auta. A sterowniki brałeś skąd?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,714
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Ustaw prędkość na 9600 w menadżerze i zrób test w programie.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    sterowniki z tutejszego downloadu. Może uda mi się zdobyć jakiegoś lapka z win xp i wtedy jeszcze spróbuje.

    a co do prędkości to też już niestety próbowałem, bo taka prędkość się z automatu ustawia po instalacji sterowników.
    Ostatnio edytowane przez piwo87 ; 08-05-2016 o 15:49

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    Tak więc po kolejnej próbie na win 8.1 poddaje się. Niestety ale nie przechodzi testu w FES-ie.
    Gdyby był ktoś chętny do udzielenia pomocy z okolic Katowic to bardzo chętnie podjadę w celu ustawienia kompa, bądź skasowania błędu innym kabelkiem.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A próbowałeś z innym komputerem? Sterowniki, które zainstalowałeś? Przypomniało mi się, że niektóre układy był robione na tych chipsetach Prolific i te chipsety chodziły do maksymalnie 7 wersji Windows. Przeszukaj forum było o tym.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    Tak więc po dłuższej nieobecności napisze co udało mi się osiągnąć - czyli prawie nic.
    Dostałem w swe ręce przedpotopowego lapka z win xp sp3 instalowałem wszystkie stery wiadomo 32bit i jedyne co osiągnąłem na tych najnowszych to fakt, że w FES-ie wciskając na szukaj interfejsu znajduje tenże interfejs na com-ie obojętne do którego bym przypisał kabelek (com1-com8). A reszta bez zmian - no ecu response sprawdź kabel lub port com. Doczytałem się na jakiejś stronie, że nie które kabelki czyt. podróby są poblokowane i należy ściągnąć do nich programik ze strony FTDI mprog3.5 i w nim go odblokować - zrobiłem wedle zaleceń i dalej dupa.
    Wróciłem więc do win 8.1 podłączyłem kabel wczytałem ponownie ręcznie sterowniki CDM v2.12.16 WHQL Certified pierwszy ftdibus.inf a następnie do utworzonego portu ftdiport.inf niby wszystko ok. W FES-ie znów przy szukaniu interfejsu wszystko ładnie widzi tzn. znajduje interfejs ale na tym się kończy przy próbie testu wychodzi jak na linku zapożyczonym z innego forum Fiatecuscan-wady i zalety. - Strona 31
    Ustawień już chyba milion próbowałem i za chiny nic nie wychodzi. Jedyne co zauważyłem to to iż prędkość portu musi być ustawiona na 9600 i przesył 4096 wtedy FES go wyszykuje ale nic poza tym.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez piwo87 ; 13-05-2016 o 15:54

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    58
    Postów
    2
    Auto
    Punto2 1.2 8v
    Rocznik
    2002

    Unhappy

    Mam ten sam kabelek tylko od VIAKENA. U mnie początkowo też nie łączył się z ECU samochodu i dopiero po zmianie opóźnień portu com wszystko zadziałało. komputer automatycznie ustawił mi na 8msek, po zmianie na 1msek wszystko poszło dobrze ( no prawie bo fiat ecu scan nie rozpoznaje mojego ecu -P II 1,2 8V ) ale poduszki odczytuje

    Obraz 1.png

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przepraszam za wygląd mojego posta, ale widać że jeszcze dużo nauki przede mną

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    mam tez problem zmiana ustawien nic nie daje łacze sie tylko z ecu ale reszta nic a nic choc inny model fiata i przejściówka jest

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2016
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    1999
    Widzę, że chyba zostaniemy z tym problemem, także gdyby ktoś był z okolic z działającym interfejsem to prosiłbym o kontakt.


 

Podobne tematy

  1. problem z podłączeniem seicento kablem ELM327
    Napisany przez adamkow13 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-05-2017, 14:31
  2. problem z podłączeniem ELM327 bluetooth Fiatecuscan
    Napisany przez bolek94 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-02-2016, 19:39
  3. Vagkkl+fiatecuscan
    Napisany przez hunter na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-04-2014, 18:35
  4. Problem z połączeniem kablem KKL do ABS
    Napisany przez irqus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-09-2013, 18:11
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-03-2013, 17:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl