Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    33
    Auto
    fiat punto 1,3 multijet

    punto 1.9 d. przerywa silnik

    Witam

    Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000

    Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik
    Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h

    Jezeli podczas przyspieszania wcisne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje.

    Problem tez pojawia sie na 4 biegu przy predkosci 60 km /h - 80 km /h

    Zrobilem w warsztacie diagnostyke silnika - odczyt uszkoony zawór EGR
    Mechanik swierdzil ze wystarczy wyczyscic.

    Rozebralem zawór ( nie byl strasznie zasyfiony , otwierak sie bez problemy ) i wyczyscilem.
    Z szarpaniem nic nie zmienilo sie

    Nawet ja odlaczylem przeplywomierz i zawor EGR silnik przerywal tak samo.

    Zaslepienie zaworu tez nie mialo zadnego wplywu.
    Czy ma ktos pomysl co moze byc uszkodzone ???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    nic kolego. Ten typ, tak ma. Poruszałem ten problem dużo wcześniej na jakimś forum. Nie było bohatera, który by to rozwiązał . Miałem to samo w poprzednim punciaku 1.9 DS z 99r. Z tym, że to od nowości było . W fiacie nie potrafili tego zdiagnozować, mechanicy w innych warsztatach również . Mówili zawór EGR, przepływomierz, wtryski, pompa. Podobno jest zawór EGR na wydechu i jakiś jeszcze rurze ssącej. Powodzenia życzę, ale dużej szansy na poprawę i znalezienie przyczyny nie widzę ... Tak jeżdżącego sprzedałem i uprzedziłem nowego właściciela o tym, że ten typ tak ma ...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    33
    Auto
    fiat punto 1,3 multijet
    Witam

    Tylko teraz szarpanie jest na tyle uciażliwe że mozna uszkodzic naped.
    Pare lat temu czasami delikatnie szarpal wiec nie przejmowalem sie

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    może trochę inaczej, filtry wymienione, jak kondycja katalizatora, czy występuje jakieś dymienie?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    33
    Auto
    fiat punto 1,3 multijet
    Witam


    Filtry wymienione
    Katalizator nie wiem w jakim jest stanie. Czasami troszke dymil

    Czy moze miec to wplyw na szarpanie i przerywanie silnika ?????

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    jeśli jest mocno przytkany to może mieć wpływ. Dymienie jeśli nie występuje to ok, choć zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje na wyższych obrotach. Jest jakiś spadek mocy zauważalny, czy wszystko jest prawidłowo z mocą i tylko szarpie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    33
    Auto
    fiat punto 1,3 multijet
    Nie wyczuwam wyraznego spadku mocy. Jezeli jest to nie znaczny.

    Zastanawia mnie taz dlaczego przestaje szarpac po wcisnieciu pedalu przyspieszenia do oporu.

    Wczoraj zauwazylem iz najbardziej szarpie przy probie jazdy z stala predkoscia okolo 45- 50 km/h

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2010
    Skąd
    Konstancin-Jeziorna
    Postów
    19
    Auto
    P2FL 1.3MJ
    sprawdz obd czy nie masz zarejestrowanych bledow (nie musi sie swiecic check)

    mozesz miec padajacy wtryskiwacz i na krotkich otwarciach masz zle rozpylona mieszanke a na dluzszych moze dzialac poprawnie. sprawdz cisnienie pompy paliwa (przez obd) u mnie ok 280-290 barów

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    33
    Auto
    fiat punto 1,3 multijet
    Sprawdzalem bledy - mchanbik stwierdzi zabrodzony zawor EGR

    Ale czyscilem i nic nie pomoglo. Nawet jak go odlaczylem to nie bylo zadnej roznicy.

    Czy programem fiatecuscam sprawdze cisneinie pompy ????

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2010
    Skąd
    Konstancin-Jeziorna
    Postów
    19
    Auto
    P2FL 1.3MJ
    tak, ja tego uzywam.
    dziala jak ta lala
    ale skoro drze sie o EGR to tez mu sie przyjrzyj - moze kabelkologia zawodzi, moze zawór właściwy. EGR moze miec wplyw ale twoj opis ze zatykanie egr nic nie dawalo jest intrygujace.
    podepnik sie fes i bedziesz wiedzial wiecej

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tak j/w pod kompa i spr mapę wtrysków i jak podają.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiem jaki 1,9D tam siedzi w tym silniku ale jeśli ten o pojemności 1929ccm to pamięta to jeszcze czasy Tipo/Tempry i tam z komputerem nie ma co podchodzić bo ten silnik jest prosty i sterowany w pełni mechanicznie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2010
    Skąd
    Siemianowice
    Postów
    1
    Auto
    Punto II 1.9 DS 60 HP

    Przerywanie w dislu wolnossącym

    Witam wszystkich. Dopiero dziś trafiłem na te forum i cieszę się, że razem z wami mogę się podzielić różnymi tematami.

    Co do szarpania w naszych 1.9 diesel 60 koni:
    1. Hipo ma absolutnie rację silnik prosty jak konstrukcja cepa, jednostka zbudowana już w latach 80, żaden na szczęście komputer nie wchodzi w grę. Jak sami zauważyliście przód dosyć obciążony bo ten stary silniczek swoje waży. ( za to zimą docisk przedniej osi rewelka)

    2. Mam ten sam problem i rozmawiałem z świetnym inżynierem, który akurat pracuje w mitsubishi i powiedział mi, że to typowe objawy pompy paliwa ( lub pompa wtryskowa) nie wiem jak precyzyjnie nazywa się w naszym modelu. Podobne typy były montowane w jakiś starych Mitsubishi i ludzie mają ten sam problem.

    3. Wyjście z sytuacji: żadne trzeba jeździć aż padnie całkowicie pompa i do regeneracji albo nowa (koszt nowej horrendalny podobno ponad 2 000 zł. Jak odkąd kupiłem jeżdze tak 3 lata - rocznik 2000. latem problem mniejszy zima czasem bardziej szarpie
    generalnie jak to Fiat TTTM - ten Typ tak ma

    4. W modelach wolnossących z tego co wiem to nie ma mowy o EGR i tu kolejne podziękowania za sprawdzoną starą konstrukcje, bo jeden problem mniej

    Generalnie silniczek rewelka, latem schodzę poniżej 5 litrów, a wy??

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Jak już wyżej pisałem ten typ tak ma . A odnośnie spalania to jak miałem diesla to 4,8 l dało się zrobić na setunie . To samo da się zrobić w trasie 1.2 benzynką. Przy jeździe 80-100 km/h spalił mi 4,7-4,8 l/100km.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2014
    Skąd
    wojkowice
    Postów
    2
    Auto
    punto
    Rocznik
    2000
    witam wszystkich, mam problem, nabyłem punto2 19D 2000 rok szarpie na 4 i5 biegu sprawdziłem kompa błędów niema egr ok filtry nowe przepływka nowa proszę o pomoc


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Paliwa wysokooktanowe (V-power Racing itp.) w Punto
    Napisany przez ggta na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 01:52
  2. [silnik] kupie łapy silnika punto 1.1
    Napisany przez rossoner1 na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2009, 19:20
  3. problem Sienka przerywa na benzynie jak i na gazie
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-06-2009, 16:40
  4. Silnik się wyłącza - kaprysy Punto
    Napisany przez Wojtekpunto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-05-2009, 21:25
  5. [silnik] przerywa na benzynie i lpg
    Napisany przez Tomekx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-12-2008, 19:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik punto 1 9d

punto 1 9d szarpie

fiat punto 1.9d forum

fiat punto 1.9 d opinie

silnik fiat punto 1 9

punto 1.9 d

fiat doblo 1 9 d czasem przerywa

przeplywomierz fiat punto 1 9 d

punto 1.9 d szarpie

fiat diesel 1.9d vs 1.9ds

pompa paliwa do fiata punto 19 diesel

fiat punto szarpanie silnika 1.9 d

punto ii 1.9 d

pompa wtryskowa do punta 2 1`9 diesel

punto 2 1.9 d szarpie

silniki fiat tempra diesel szarpie

punto dissel szarpanie przy obrotach

punto 1.9d szarpie

punto 2 1.9 usterki zawor erg

http://www.iparts.pl