Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999

    problem z wysprzęgleniem (po wymianie sprzęgła)

    Witam,
    po wymianie kompletnego sprzęgła (tj. tarcza docisk i łożysko), mam problem z wrzuceniem biegów. Efekt jest taki że nawet jeżeli bieg "wejdzie" to i tak słychać jak tarcza minimalnie zaczyna szorować o zamach i auto tym samym centymetr po centymetrze zaczyna się przesuwać. Oczywiście pierwsza diagnoza to przepuszczający wysprzęglik (pomimo że przed wymianą wszystko smigało a płynu nie ubywa). Wymieniłem wysprzęglik i problem nadal występuje. W związku z tym mam konkretne pytanie: w jaki sposób powinna być założona tarcza sprzęgła? chodzi mi o wieloklin. Z jednej strony jest on szerszy(bardziej odstający od tarczy niż z drugiej). Pytanie czy ma to jakiś znaczenie w jaki sposób założę tarczę? (szerszym do silnika czy do skrzyni)?
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    23
    Auto
    Punto II
    Rocznik
    2000
    Wiesz co nie wiem czym leży problem, ale mam do wymiany właśnie całe sprzęgło i powiedz mi ile Cię to kosztowało ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał 8p8c Zobacz post
    całe sprzęgło i powiedz mi ile Cię to kosztowało ?
    wziąłem najtańsze-auto jest rodziców a robią rocznie ok 7 tyś wiec tyle co nic. Koszt sprzęgła 210 zł plus 9 zł uszczelniacz półosi w skrzyni.
    Kosztowało mnie to dodatkowo ok 10 godzin pracy. Głownie z 2 powodów: 1 brak kanału, 2 nie chciało mi się odkręcać długiej półosi. Głównie problem miałem wtedy z włożeniem.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Złe założenie tarczy powoduje ,że sprężyny na tarczy haczą o śruby koła zamachowego .Zobacz przez otwór w skrzyni biegów(obudoie sprzęgła), czy tarcza ładnie dochodzi do koła zamachowego. Z opisu wynika że chyba źle założyłeś.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999
    Witam ponownie.
    Wyjąłem ponownie skrzynie i okazuje się że tarcza była poprawnie założona.
    Tak na marginesie dla potomnych - w tym aucie tarcza sprzęgłowa nie posiada sprężyn. Ale to tak naprawdę niuans.
    Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną?
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to wytarte koło zamachowe na tyle że nowa tarcza już nie daje rady.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    A ty tam masz chyba koło dwumasowe .
    Porównaj docisk stary i nowy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999
    Tak. Okazało się że jest dwumasa. Docisk stary i nowy powiedzmy ze taki sam. Różnica polega na ilości blaszek które łączą część trącą z wierzchnią częścią docisku. W nowym docisku w jednym łączeniu było blaszek 4 a w starym (Valeo) 5. Teraz założyłem stary docisk i nową tarczę. No i coś się popie.... bo biegi wchodzą bez sprzęgła i oczywiście samochód nie jedzie Podejrzewam że musiało się "coś" podziać z wieloklinem na tarczy podczas zakładania skrzyni. Patrzyłem przez dziurę w skrzyni - zarówno zamach jak i docisk obracają się poprawnie. Tarcza też nie wskazuje złego założenia (np przesunięcia). Jutro kolejne podejście

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999
    Minął miesiąc a problem z autem nadal istnieje. Ale po kolei:
    1. Problemem braku sprzęgła byla oczywiście rozwalona tarcza. Środek podczas zakładania skrzyni wypadł więc nie było przeniesienia napędu na koła zębate
    2. Gdy ten problem wrócił do normy okazalo się że sprzęgło bierze w samej podłodze. Dodatkowo biegi od 1 do 5 wchodzą powiedzmy że w miarę oki, o tyle wsteczny wchodzi ze zgrzytem. Oczywiście wszyscy mówią że to wina synchronizatora, ale moim zdaniem problem leży w nie do końca wysprzęglonej skrzyni. Pedał musi być wcisnięty niemal że do asfaltu aby włożyć 1. Delikatne poluzowanie mięśni nogi powoduje że punciak startuje. Wymieniłem kompletnie nowe sterowanie sprzęgłem tj pompke plus wysprzęglik. Ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze zrobić?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Odpowietrzałeś wysprzęglik? Pytam, bo nic o tym nie napisałeś, a wygląda jakby powietrze było w układzie...
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Odpowietrzałeś wysprzęglik? Pytam, bo nic o tym nie napisałeś, a wygląda jakby powietrze było w układzie...
    Tak oczywiście. Przelane dobre pół litra płynu. Dla mnie dziwne jest to że przed wymianą sprzęgło działalo w połowie skoku (mniej więcej). Dałem nową tarczę, docisk i jest klops.
    Mam pytanie do innych użytkowników dokładnie tego modelu 1,9jtd 80km. Gdyby ktoś się pofatygował i zmierzył skok wysprzęglika. Ile się wysuwa podczas wciśnięcia sprzęgła?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Jest jeszcze opcja, że wysprzęglik jest źle zamontowany, albo wykruszyła się końcówka trzpienia. U mnie coś takiego się właśnie stało, wtedy trzpień skrócił się o niecały centymetr. Od razu dawało to różnicę.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 

Podobne tematy

  1. Po wymianie sprzęgła coś nie tak....
    Napisany przez rybaczek007 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-08-2013, 15:12
  2. Twarde sprzęgło po wymianie
    Napisany przez barmak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-11-2011, 16:57
  3. [skrzynia biegów] po wymianie sprzęgła problem
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-01-2011, 11:42
  4. Siena 1.6 16V po wymianie sprzęgła
    Napisany przez bynus na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-01-2011, 12:39
  5. [skrzynia biegów] Twarde sprzęgło tydzień po wymianie.
    Napisany przez mmouse na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-11-2009, 11:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki docisk do 1 9 jtd

Nowy docisk jtd

tarcza w punto ktora strona do kola zamachowego

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl