Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2015
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Postów
    2
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2001

    problem z termostatem

    Witam, mam problem z fiatem punto II silnik 1.2 8V, mianowicie ostatnio wywaliło mi po powrocie z pracy (30km jazdy) płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się, że winny zatkany korek oraz termostat nie puszczał. Zdemontowałem termostat z obudowy i chwilowo założyłem bez niego - jeździć można ale auto niedogrzane. Zakupiłem nowy termostat, w całości z obudową, wymieniłem i zalałem na próbę wodą, odpowietrzyłem, zagrzałem i pojawił się kłopot. Auto trzyma temperaturę na środku skali, nie ma wahania, nagrzewnica grzeje. Wentylator w garażu jak auto stało załączył się, jak jeżdżę i to pod górę na 2 i 1, temperatura stale na środku ale wentylator się nie załącza. Pewnie nie przekracza temperatury. Problem pojawia się z poziomem wody, na zimnym silniku utrzymuje się nad minimum, jak temperatura rośnie podnosi pod sam korek aż wycieka. Ma ktoś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2015
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Postów
    2
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    witam ponownie, od wczoraj mam kolejny problem, jadę auto się zagrzeje, trzyma temperaturę i nagle wskazówka opada na zero i w górę na środek i znowu opada, falująca jest. Ale nie przekracza temperatury w górę. Myślałem że nadmiernie chłodzi auto ale jadąc pod górę wskazówka dalej faluje, nawet na zero. Ogrzewanie włączyłem idzie ciepłe, diagnostyka wskazuje dobrą temperaturę. Wentylator załącza. Ale skcze od era na środek. Jak zgasiłem auto po powrocie usłyszałem bulgotanie jakby woda wpływała w puste rury. Przyświeciłem dziś rano ale poziom jest ponad max. Pompa wody wymieniona 2 lata temu, termostat tydzień temu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Prawdopodobnie zapowietrzony układ. Uzupełniając płyn trzeba ustawić ogrzewanie na max, bo inaczej nagrzewnica zostaje pusta (stąd takie wahania poziomu płynu). Możliwe że to jest także powodem wariowania czujnika temperatury.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 

Podobne tematy

  1. Problem z termostatem
    Napisany przez mrogoza na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-05-2016, 14:42
  2. Poradnik - wymiana rurki chłodzenia między pompą wody a termostatem
    Napisany przez Virusek na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-02-2012, 21:24
  3. Czy można tak pokombinować z termostatem ?
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-01-2011, 13:23
  4. Problem z chłodnicą, termostatem ?
    Napisany przez Martys85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 16-04-2009, 14:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem termostat fiat punto 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl