Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009

    Problem z ręcznym i pierścieniem ABS w tylnych hamulcach

    Witam, mam taki problem ostatnio podciągałem ręczny bo praktycznie go nie było w Punto II z ABS i zauważyłem że dźwignia szczęki haczy o piastę koła więc wymontowałem szczęki i wypilnikowałem tę dźwignię tak żeby nie haczyła potem poskładałem wszystko. Samoregulator ustawiłem tak żeby był lekki opór - na to bęben i test. Poprawa była ale niewielka daleko temu do żylety. Pomyślałem że samoregulator sie ustawi do końca i będzie ok. Następnego dnia świeci się kontrolka ABSu no to podłączam kompa i wyskakuje błąd przerwany obwód prawy tył (to koło które podciągałem) rozkręcam to jeszcze raz i okazuje się że dźwignia od ręcznego po zaciągnięciu jeździ po pierścieniu z ABSu i go przerwała.

    Teraz muszę kupić nową piastę ale moje pytanie brzmi jak naprawić ręczny żeby nowej piasty nie zniszczyć? Na bębnach jest przejechane ok 35 000km szczęki tak samo, szczęki są w dobrym stanie bębny mają minimalny rant.

    Dodam że kiedyś hamulec działał ale urwała się linka i od jej wymiany(u mechanika) hamulec juz nie trzyma. Aha z drugiej strony ta sama sytuacja ale pierścień ABS jeszcze jest ok.

    Przeszukałem forum ale nic nie znalazłem mam nadzieję że nie dubluje tematu. Będę wdzięczny za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Linka została wymieniona na oryginalną?
    Sprawdzić wymiar bębna, sprawdzić grubość szczęk, sprawdzić samoregulator(-y). Nic "na oko", te rzeczy się mierzy i porównuje z katalogowymi wymiarami (jest podany wymiar minimalny bębna).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Jak będę wymieniał piastę to to pomierzę a może ktoś napisać jakie mają być te wymiary tzn. jakie są dopuszczalne wymiary. To jest Punto 1.9JTD 59kW jeśli to ma znaczenie.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Wymiary powinny być w "Sam naprawiam":
    http://fiatklubpolska.pl/punto-ii-46...punto-ii-6190/

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Pomierzyłem bębny maja ok. 180,3 więc w normie bo mogą mieć 181,35 okładzina ma 4mm też w normie (może mieć 1,5mm) jeden samoregulator nie działa tzn. da się go ustawić ale się nie "samoreguluje". I teraz najwazniejsze linka z jednej strony była wymieniana i jest nieco inna niż oryginał brak w niej sprężyny przy szczęce i coś ciekawego linka jest jednocześnie za długa i za krótka. tzn przy opuszczonym ręcznym pod popielniczka wygląda to tak (po lewej stronie nie oryginalna linka):20120628193.jpg a przy szczęce dźwignia gdzie zahacza się linkę jest już naciągnięta ponad połowę jeśli poluźnię linki pod popielniczką to dźwignia przy szczęce się popuści ale z drugiej strony już hamulca nie da się wyregulować bo linka jest za luźna.

    Pytanie czy da się kupić w zamienniku linkę która będzie taka sama jak oryginał? Jeśli oryginał będzie bardzo drogi czy warto wymienić obie linki na zamienniki (wtedy będą tej samej długości)?

    Jeszcze jedno popatrzałem przy ściągniętych bębnach jak zachowuje się linka (ta oryginalna) i dźwignia od ręcznego to przy zaciągnięciu na 4 ząbek sprężyna już trze o pierścień ABSu (w miarę niegroźnie) a przy zaciągnięciu na 5 ząbek dźwignia już trze o pierścień ABS. Myślę że gdy obie linki będą tej samej długości to powinno dać się tak to zrobić żeby na max 3-4 ząbku łapało na maxa.

    Ale czy to nie dziwne że tak mało miejsca tam jest może to być wina szczęk (zły zamiennik).

    Trochę się rozpisałem ale chyba napisałem wszystko co do tej pory wiem.
    Ostatnio edytowane przez Monq ; 28-06-2012 o 21:33

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    jeśli masz linkę bez sprężyny to może to być linka od wersji z tarczami z tyłu.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Patrzałem po zdjęciach zamienników i wszystkie które znalazłem są do bębnów i są bez sprężyn. Poza tym szukałem po numerze oryginału. Także ta opcja odpada.

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Punto ma tak samo rozwiązane tylne hamulce jak Palio. W swoim trupie zaczynałem od "walki" z tylnymi hamulcami, temat znam. Z przycieraniem do wieńca czujnika ABS też miałem do czynienia, ale nie w swoim.
    Powiem tak:
    - linka "niefabryczna" -> do śmietnika (org. nawet ze szrotu będzie lepszy, bo ludzie ręcznego przeważnie nie używają)
    - szczęki do wymiany (plus sprężyny) bo w konstrukcjach z ABS tolerancja wymiaru jest mniejsza (muszą być "grubsze" żeby NA PEWNO nie ocierało)
    - samoregulator do wymiany
    - ja bym się zastanowił nad wymianą od razu obu samoregulatorów i cylinderków, ale to już zależy ile chcesz wydać

    Zaciągnięcie ręcznego na trzeci ząbek powinno być już z dobrze wyczuwalnym oporem, na czwarty wręcz "na chama". Ale na pierwszym jeszcze nie powinny obcierać szczęki o bębny. W autach bez ABS może zaczynać łapać dopiero na 4 ząbek, u ciebie NIE. Wszystkie zamienniki linek hamulca ręcznego są za długie albo za cienkie - ewentualnie jedno i drugie jednocześnie. Nie nadają się, wyregulujesz ale długo nie pojeździsz (rozciągają się).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Dobra szukam oryginalnej linki i nowe samoregulatory. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Napisze jak wymienie te rzeczy. Dzięki za pomoc.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Wczoraj wymieniłem linkę na oryginalna i kupiłem zestaw naprawczy do linek od hamulca (takie sprężynki i nakładki). Wymieniłem tylko tą linkę i wyregulowałem ręczny tak jak to gdzieś przeczytałem czyli najpierw ustawiłem samoregulatory tak żeby szczęki delikatnie ocierały o bęben. Poskręcałem i ręczny trzyma ale prawie u samej góry. Można podregulować w kabinie ale jak podciągnę linkę to szczęki zaczynają trzeć z oporem po bębnach (przy spuszczonym ręcznym).

    Z moich obserwacji wynika że jednak trzeba powymieniać szczęki i prawdopodobnie bębny żeby ręczny łapał na 4 ząbek. Ale na razie nie tykam tego bo ręczny działa a ze łapie trochę wyżej to mi nie przeszkadza. Sprężyny z linek na zaciągniętym ręcznym dalej trą o pierścień ABS ale doszedłem do wniosku że jak się stoi bo przecież ręcznego używa się na postoju to nie powinno to być zagrożeniem.

    Przy okazji wymieniłem amorki z tyłu.

    Jakby ktoś miał jakieś pytania to piszcie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2012
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Punto II JTD 110KM

    Question

    Witam, przyklejam się do tematu.
    Dziś sprawdziłem prawe tylne koło, tzn zdjąłem bęben i zobaczyłem że mam starty pierścień od ABS przez dźwignię od ręcznego.
    Historia jak u kolegi powyżej, z tym, że linki są oryginalne tej samej długości.

    na zdjęciach widoczny uszkodzony pierścień ABS:
    P1180005.JPG
    po zaciągnięciu ręcznego dźwignia styka się z bębnem.
    P1180006.JPG
    na 3 zdjęciu fotka " samoregulatora"
    Moje pytanie jak wyregulować (zmniejszyć luz) szczęki miedzy bębnem?
    W tej chwili bęben można zdjąć bez żadnych oporów i otarć.
    P1180013.JPG

    Wiem, że piasta jest do wymiany, ale sama wymiana nic nie da bez regulacji tych hamulców.
    lewa strona hamuje dobrze -obie strony były w zeszłym roku wymieniane (szczęki +bębny)
    Może ten regulator nie działa?

    Bardzo proszę o pomoc.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    być może że regulator nie działa. Może być zapieczony lub wypadła ta blaszka co powinna kręcić tą zębatkę. możesz to wyregulować w ten sposób że rozkręcasz regulator, jakimś wkrętakiem obracasz tą zębatkę widoczną na ostatnim zdjęciu. jeśli się zapiekł to go zdemontuj i wyczyść, nasmaruj. a jeśli brakuje przy min jakiegoś elementu to pozostaje wymiana lub co parę tyś km ręcznie go sobie podkręcaj.
    regulować najlepiej z założonym bębnem. luzujesz linkę i regulatory rozkręcasz przez otwór od śruby koła do momentu aż szczeki zablokują bęben po czym delikatnie luzujesz aby był wyczuwalny minimalny opór. i na koniec podciągasz linke.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2012
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Punto II JTD 110KM
    Cytat Napisał marcin.b2508 Zobacz post
    co parę tyś km ręcznie go sobie podkręcaj.
    regulować najlepiej z założonym bębnem. luzujesz linkę i regulatory rozkręcasz przez otwór od śruby koła do momentu aż szczeki zablokują bęben po czym delikatnie luzujesz aby był wyczuwalny minimalny opór. i na koniec podciągasz linke.
    Dzięki, na razie podregulowałem ręcznie obie strony, teraz ręczny działa równo.
    Fakt, że raz na pół roku mogę tam zajrzeć i podregulować a przy okazji kompresorem wyczyścić osady.
    W tygodniu wymienię piastę i skasuję błędy ABSu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie. Tym razem mam inny problem z tylnymi hamulcami. Coś ostatnio tarło w bębnie. Rozebrałem i okazało się że jedna szczęka nie ma połowy okładziny tzn. w dolnej części jest okładzina a w górnej sama blacha. Wymienię szczęki ale chciałbym zapytać co może być przyczyną tak szybkiego zużycia się tej jednej szczęki (reszta jest ok). Aha zauważyłem że nie było u góry sprężyny która ściska szczęki ze sobą. Czy to może być przyczyna.

    Chciałbym przed wymiana zlokalizować problem żeby był już spokój.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał Monq Zobacz post
    Aha zauważyłem że nie było u góry sprężyny która ściska szczęki ze sobą.
    To masz odpowiedź Szczęka tarła o bęben nawet gdy nie hamowałeś dlatego tak się stało, wymień szczęki,zakup wszystkie sprężynki i zrób to jak należy


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierścienie pod rozpórkę kielichów:(
    Napisany przez Ricco na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-04-2012, 21:20
  2. [Jak wykonać] Regeneracja tylnych wahaczy.
    Napisany przez hakun na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 22-09-2011, 16:29
  3. Problem z ręcznym
    Napisany przez dyscan na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2011, 17:08
  4. nierówne blokowanie tylnych kól
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-01-2010, 16:52
  5. [ukł. hamulcowy] zapieczone cylinderki w hamulcach?
    Napisany przez krisuu na forum Scudo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-08-2009, 18:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

samoregulator fiat punto 2

samoregulator punto 2

fiat palio weekend 75 problemy z abs

samoregulator hamulca punto 2

fiat skudo blokada tylniego kola

brak hamulca na jedno tylne kolo fiat punto 1.9 jtd

komplet recznego fiat punto II

pierscien abs fiat punto

problem hamulce tylnie punto 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl