Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: problem z obrotami silnika  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Zmieniona przepustnica, kompem sprawdzone błędy - brak. Wtyki zalane WD40. Rozważam wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej, lub czujnik powietrza. Sugestie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zmieniony. Bez zmian. kupiłem samostart i przy rozgrzanym aucie na wolnych obrotach psikałem przy łączeniu kolektora z blokiem silnika, po samym kolektorze. Brak reakcji, zero falowania - czyli kolektor cały, bez pęknięć. Wczoraj odłączyłem mapsensor i reakcja jest taka, że do 3.000 obr/min schodzi ładnie z obrotów, powyżej na ułamek sekundy obrotomierz zastyga (przy zmianie biegów), po czym elegancko schodzi z obrotów. Panowie czy jest ktoś z Olsztyna lub okolic kto ma fiata:
    BRAVA (182)
    BRAVO (182)
    DOBLO (119)
    DOBLO Cargo (223)
    MAREA (185)
    MAREA Weekend (185)
    MULTIPLA (186)
    PALIO (178BX)
    PALIO Weekend (178DX)
    PANDA (141A_)
    PANDA (169)
    PUNTO (188)
    PUNTO Van (188AX)
    SEICENTO (187)
    SIENA (178_)
    STILO (192)
    STILO Multi Wagon (192)
    STRADA (178E)

    silniki 1.1 (8v), 1.2 (8v), 1.6 (8v i 16v)

    kto umówiłby się na podmianę czujników temperatury powietrza? Jest on przykręcany na 2 śrubki pod filtrem powietrza(w kolektor wkręcony), dostęp jest super - także to 5 minut.

    W zamian zdiagnozuję fiat ecu scanem komputer w autkach z obd II (najnowsza pełna płatna wersja 3.3) . Kontrolka poduszki, choinki na desce itp
    Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 04-12-2011 o 10:05

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź go miernikiem, rezystancję jego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Ciężko jest ogarnąć jaką temperaturę ma w danej chwili map sensor (a co za tym idzie jaką powinien w danej chwili mieć oporność ). Wiem, że po odłączeniu auto nie wisi na obrotach, pięknie schodzi w dół.
    Znalazłem map sensor za 26 zł z przesyłką na allegro z gwarancją rozruchową . 26 zł to kasiora do przyjęcia. W środę będzie, także napisze czy to będzie to . Dodam, że w sklepie koszt map sensora to 300 zł....
    Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 04-12-2011 o 19:42

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Zmieniony map sensor. Zmiana jest taka, że na benzynie teraz chodzi w porządku. Na gazie problem pozostał. I tu moje kolejne pytanie, czy w instalacji tartarini II generacji jest jakiś krokowiec czy coś co można regulować??? Na gazie pozostało tak, że przy zmianie biegów sam sobie wchodzi na wyższe i przez chwilę wisi, po czym schodzi z obrotów. Na wolnych na postoju jest ok. Wcześniej sam na nowo izolowałem kable od instalacji, bo było brzydko, rozłączyłem całkowicie (są tam 3 puszki) od kabli, wyjmowałem bezpieczniki itp. czy mogłem wymazać jakieś ustawienia ?????

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał olo_mistrzu Zobacz post
    II generacji jest jakiś krokowiec czy coś co można regulować
    Nie ma. Jedynie możesz regulować na reduktorze oraz przewodzie doprowadzającym na zaworze skład mieszanki (lub jej ilości).

    Ja mu zaaplikowałeś nowy map sensor, spróbuj odłączyć klemę. Poczekaj z 15 min., podłącz, odpal auto. Niech ECU "nauczy" się od nowa.
    Może ten zabieg poprawi Ci sytuację.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    A kolejne pytanko. Czy zmiana termostatu może wpłynąć na ogrzanie gazu (odpowiednio rozprężony gaz - jestem laikiem jeżeli chodzi o instalacje )? Może to głupie, ale tak się zastanawiam, że jeżeli reduktor jest podłączony pod układ chłodzenia i do tej pory silnik był niedogrzany (1/3 skali) i ustawienia mieszanki gaz/powietrze było pod niedogrzany silnik (przed wymianą termostatu było super), to teraz trzeba na nowo wyregulować gaz. Co wy na to ?
    Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 10-12-2011 o 22:15

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2011
    Skąd
    Płońsk
    Wiek
    42
    Postów
    149
    Auto
    Multipla 1600
    Za obroty odpowiada sonda lambda, podając wadliwe impulsy do przepustnicy o składzie spalin.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo Active 1.4 16v 95KM + LPG
    Dobra wracamy do przepustnicy. Byłem na regulacji gazu i.... lipa, dalej to samo, podczas zmiany biegów sam wchodzi wyżej (400-500 obr/min po czym po 3-4 sekundach schodzi - tak jest na gazie), na benzynie wskazówka obrotomierza podczas zmiany biegów ma chwile zawahania (czasem wskoczy 100 obr wyżej, po czym spada). Dziś odłączyłem kabelek od czujnika przepustnicy (TPS) i ... podczas zmiany biegów na benzynie jest idealnie, nawet na moment wskazówka nie miała zawahania i od razu schodził z obrotów, ale na gazie tragedia . Mówią, żeby chodził gaz to najpierw trzeba ogarnąć benzynę. Chyba zmienię sam TPS. Co wy na to ?
    ''
    TPS przy zamkniętej/otwartej przepustnicy między stykami A-B -1280-1290 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm

    TPS przy zamkniętej przepustnicy między stykami A-C -2150-2160 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm - po odpaleniu auto wchodzi na 1500 obr/min po czym spada na 1100 i jak się rozgrzeje to na 900 obr / min

    TPS przy otwartej na 1/2 lub około 1/3 przepustnicy między stykami A-C -3800- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm - tu podczas jazdy występuje problem - od około 3000 tys obr/min obroty wiszą przy zmianie biegów

    TPS przy otwartej na maxa przepustnicy między stykami A-C -3550- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm.

    Jutro zamawiam TPS w fiacie. Nie wiem czemu, ale na 90 % jestem przekonany że to będzie to ..
    Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 15-12-2011 o 21:31


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
  3. 1.2 8v Benzyna + LPG Problem z obrotami
    Napisany przez Adrian na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-08-2009, 14:39
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  5. [osprzęt silnika] problem z przepływomierzem
    Napisany przez sedes na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik krokowy punto 2

przepustnica punto 2

przepustnica fiat punto 2

przepustnica punto ii

fiat punto 2 problem z obrotami

p0500 punto

punto 2 przepustnica

wymiana silnika krokowego punto 2

przepustnica punto

silnik krokowy fiat punto 2

silnik krokowy punto ii

fiat punto czyszczenie przepustnicy

czyszczenie przepustnicy fiat punto ii

czyszczenie przepustnicy fiat punto 2

silniczek krokowy fiat punto 1.2 8v

czyszczenie przepustnicy punto 2

punto p0500

przepustnica fiat punto

silniczek krokowy punto 2fiat p0500czyszczenie przepustnicy punto iipunto 2 obroty
http://www.iparts.pl