Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Punto mkII 1.2 8v
    Rocznik
    2003

    Pomoc w diagnozie Punto II 1.2 8v

    Witam.

    Zwracam się z uprzejmą prośbą do Użytkowników Forum o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w naszym Fiacie Punto II 1.2 8v.
    Samochód ma zainstalowaną instalację gazową Tantarini. Problem z samochodem objawia się w następujący sposób:
    - silnik zimny - po odpaleniu naciśnięcie pedału gazu powoduje natychmiastowe zgaszenie silnika. Po ponownym uruchomieniu to samo. Muszę odpalać z wciśniętym pedałem gazu i to ma problem po złapaniu w wkręceniu się na obroty. Tak jakby na jeden/dwa gary nie palił. Uruchamiam go oczywiście na benzynie. Gdy silnik jest rozgrzany nie ma problemu z odpaleniem. Zauważyłem, że czasami na zimnym mu brakuje mocy tzn. podczas rozpędzania idzie to odczuć jakby na jeden gar nie palił. Do tego dochodzi falowanie obrotów jałowych i drgania podczas postoju.
    - na ciepłym - podczas jazdy na benzynie zdarzy mu się szarpnąć przy niższych prędkościach po puszczeniu gazu lub przy ruszaniu.
    Przy ruszaniu do przodu lub cofaniu to szarpanie ustępuje gdy wcisnę jeszcze raz pedał sprzęgła. Czyżby sprzęgło kaput ? Przebieg 160tyś km
    Te wszystkie objawy występują na benzynie po przełączeniu na gaz szarpanie znika, a falowanie obrotów z drganiami zmniejsza się ale nadal występuje.

    Dodatkowo wydaje mi się, że jest problem z nagrzewaniem silnika. Termostat nowy Wahler, poziom płynu chłodniczego jest w normie. Dolewam go, bo ucieka przez oring na rurce wchodzącej do bloku silnika. Po przebiegu 1000km około 150ml znika. Ciepło na nawiewie pojawia się po około 2minutach, wskazówka dźwiga się ale dosyć leniwie i dochodzi do połowy skali, ale nie pokrywa się idealnie z połową. Nie wiem czy tak ma być, ale np. w Stilo wujka 1.6 16v gdy tylko wskazówka temperatury ruszy się to moment pojawia się połowa skali i auto rozgrzane na odcinku 3km i potem ładnie trzyma temperaturę, wentylator nie załączy się tak prędko nawet przy upałach. A w naszym Punto o załączenie wentylatora bardzo łatwo i do tego na odcinku 3km nie rozgrzeje się do połowy skali tylko na około 1/4 bez względu na temperaturę otoczenia. W wakacje w upały tak samo się nagrzewał jak teraz przy temperaturach 10-15*C.


    Od siebie dodam, że świece zapłonowe i przewody WN były zmieniane 11tyś km temu (świece to - NGK V-Line, przewody również NGK). Ostatnio wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju. Filtr powietrza czysty. Ale na przepustnicy jest taka maź olejowa, czytałem, że to może być przyczyną falowania obrotów i drgania na postoju. Dwa lub trzy lata temu rodzice byli z nim u kogoś na diagnozie komputerowej to powiedział koleś, że jest uszkodzona centralka, a jej wymiana to około 1500zł. Nie wiem czy to prawda, jak to można sprawdzić? Posiadam interfejs diagnostyczny od Viaken.pl jest możliwość podłączenia się do ecu więc jeśli potrzeba jakieś dane to bez problemu mogę je dostarczyć tylko musielibyście mi to wszystko napisać co potrzeba, bo ja o diagnozie komputerowej nie mam zielonego pojęcia.

    Czekam na pomysły dotyczące mojej sprawy.

    Pozdrawiam Hubert
    Ostatnio edytowane przez Strange ; 12-10-2014 o 14:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2014
    Skąd
    Oleśnica
    Wiek
    21
    Postów
    1
    Auto
    Punto II
    Rocznik
    2000
    Witam. Z moim punto dzieje się podobnie. Chciałbym aby ktoś wypowiedział się na temat tego problemu.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,484
    Auto
    Grande 1.4 i Grande1.2
    Rocznik
    2008 ........ i ......2009
    zrób logi na zimnym i ciepłym silniku trzeba zobaczyć co tam czujniki pokazują.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Punto mkII 1.2 8v
    Rocznik
    2003
    Panowie, a luzy zaworów mogą tutaj odegrać jakąś rolę ?
    Według faktury były robione w 30.07.2008r. przebieg akurat tam nie jest wpisany, ale instalacja LPG była robiona w grudniu 2007r. to tam jest 60110km i myślę, że od tego czasu zrobione było maksymalnie 5-7 tysięcy. Uznajmy, że przy przebiegu 67tyś km były robione luzy. Teraz jest 159tyś. km i około 2tyś km temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów to na wydechowych był zawarty w przedziale 0,4-0,45. Ssący miał luzy pomiędzy 0,35-0,4. 0,4 nie wchodził, a 0,35 wchodził z sporym zapasem. Mój szczelinomierz nie pozwolił na dokonanie dokładniejszego pomiaru.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Punto mkII 1.2 8v
    Rocznik
    2003
    Panowie mam log.

    https://www.sendspace.com/file/xxhjpl

    należy kliknąć w - " Click here to start download from sendspace"


    Niestety z idealnie zimnego silnika nie mogłem zrobić. start z 45*C

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Punto mkII 1.2 8v
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie.
    Chwilowo rozwiązałem problem z gaśnięciem na zimnym silniku po dodaniu gazu. Dodałem preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach benzynowych.
    Niestety gdy zatankowałem nowe paliwko tym razem bez preparatu do czyszczenia wtrysków, problem z odpalaniem i gaśnięciem po dodaniu gazu na zimnym silniku wrócił. Dzisiaj po trasie 20km na LPG zgasiłem go, zjadłem obiad około 20min i pojechałem do mechanika. Nie przełączyłem na gaz tylko na PB jechałem, bo mam niecały kilometr do niego. Od razu za bramą reakcja na gaz pogorszona i szarpie. Zatrzymałem się i przegazówa - nie pomogło, dotoczyłem się. U mechanika odpaliłem i podniosłem maskę, silnik trzęsie się i falują obroty i tak stał przy nas odpalony przez 5 minut i rozmawialiśmy na jego temat i po tym czasie przestało trząść silnikiem i trochę obroty się uspokoiły. Byłem lekko zdziwiony.
    Mechanik potwierdził klekotanie zaworów, ale powiedział, że nie ma tragedii. On by szukał przyczyny gdzieś indziej - czujniki, sondy. Musiałby wziąć samochód i od zera go sprawdzać tzn. od zimnego do rozgrzanego. Sugerował przeprowadzić test starzenia się sondy, rzucił hasło zapchanego katalizatora ewentualnie innej części układu wydechowego. Nie wiem co o tym myśleć. Jutro będę przejeżdżał obok sklepu z częściami do fiata/lanci/iveco zapytam się o ceny sond i czujnika temperatury cieczy. Nie wiem czy ryzykować i ładować kasę w te części czy odżałować 50zł na diagnozę. Zapomniałem mu powiedzieć o tej niby uszkodzonej centralce co to jakiś szpec rodzicom mówił.

    Z jednej strony szkoda pieniędzy na jedno i drugie. Posiadam interfejs diagnostyczny od Viaken.pl może gdyby ktoś wytłumaczył łopatologicznie co mam zrobić jakiego programu sprawdzonego użyć, żeby samemu się dowiedzieć gdzie problem tkwi. Chyba, że ktoś jest z małopolski z powiatu olkuskiego, kto mógłby służyć pomocą za znajomością forumową w diagnozie mojego mkII ? Przyznawać się
    Jeszcze jedna rzecz. W przeszłości pojawiał się jeszcze jeden problem. Auto nagrzane, wskazówka do połowy i nagle w jeździe opada do zera i załącza się wentylator chłodnicy. Tak dwa razy się zdarzyło. Raz jesienią i podczas zimy.
    Ostatnio edytowane przez Strange ; 24-10-2014 o 19:55

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Mam podobne objawy z Stilo czy ktoś to opanował ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    26
    Postów
    27
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał janek151 Zobacz post
    Mam podobne objawy z Stilo czy ktoś to opanował ?
    Podłączam się pod temat, ktoś coś wymyślił, udało się rozwiązać problem ?


 

Podobne tematy

  1. Zakup Punto II - Proszę o pomoc
    Napisany przez Rick na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-08-2012, 17:43
  2. pomoc przy diagnozie błędów
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-09-2011, 18:17
  3. [Pomoc w kupnie]Punto II
    Napisany przez Shg na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2010, 09:07
  4. marchewka w 2.4td po diagnozie kompa
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-01-2010, 20:38
  5. sam naprawiam fiat punto ll 1.9 JTD - PROŚBA O POMOC
    Napisany przez slawoa4 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-07-2009, 18:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu