Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Fufix

Temat: Podczas odkręcania korka zbiornika wyrównawczego syczy  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    123
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Podczas odkręcania korka zbiornika wyrównawczego syczy

    Tak jak w temacie. Podczas odkręcania korka zbiornika wyrównawczego syczy. Tak jakby było nad lub podciśnienie. Dzieje się to na zimnym i gorącym. Co może się dziać. Węże są miekkie. Czyżby to początek UPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    221
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    na ciepłym ok zawsze troche cisnienia sie zrobi to normalne ale na zimnym ??

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    163
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Przecież układ pracuje pod ciśnieniem, tak ma być.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    123
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Może być na ciepłym, ale nie na zimnym i to mnie martwi.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    221
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    zapytam w ten sposób samochód np stoi całą noc i rano odkręcasz korek i tez syczy ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    sam właśnie u siebie to sprawdziłem i nie ma grama ciśnienia nic nie syczy korek odręcam i cisza ,dziwne to jest że u Ciebie tak się dzieje, tak jak napisał
    Alton88 układ pracuje pod ciśnieniem,na ciepłym bedzie syczec po odkręceniu korka ale żeby na zimnym ,to musiało by duze ciśnienie robić ,można np sprawdzić czy uszczelka jest wydmuchana czy nie, może zacznij właśnie od tego ,jedz do mechanika który sprawdzi czy masz wszystko w normie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    123
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    UPG biorę pod uwagę. Jednak miałem już taki przypadek i przyczyną był termostat. W wyniku tego płyn się po prostu gotował.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    221
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    to zostaje ci sprawdzenie upg na szczelność ,jeśli test wyjdzie pozytywnie w sensie że upg jest ok to trzeba szukać dalej ,albo metodą prób i błędów ,może zacznij od termostatu
    właśnie

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    123
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Jaki znasz sposób sprawdzenia szczelności upg. Podobno węże są twarde, ale co jeszcze. Wymieniłem termostat, jeszcze się trochę odpowietrza i zobaczę co będzie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    221
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    jedziesz do mechanika i mówisz mu że chcesz sprawdzic układ na szczelność, podpina w miejsce korka taką buteleczką z płynem i nagrzewa samochód ,płyn w tej butelce jest chyba niebieski o ile się nie mylę,bynajmniej u mnie był taki kolor ,jeśli wszystko jest ok to płyn nie zmieni koloru,ale jeśli spaliny idą do układu to płyn zmieni kolor na żółty u mnie właśnie tak było ale w punto 1 .Proponuję dla świętego spokoju tak właśnie zrobić i będzie wiadomo co i jak .Ja zapłaciłem 30 zł za sprawdzenie ,wyszło że uszczelka do dupy ,oprócz tego u mnie w punto 1 węże robiły się twarde jak kamień po nagrzaniu .Może być też tak że się układ zapowietrzył i się cuda dzieją ,można właśnie spróbować odpowietrzyć ,w sumie z własnego doświadczenia z fiatem jeśli uszczelka kaput to węże będą twarde po nagrzaniu i po odkręceniu korka będzie płyn wywalało do góry ,co jeszcze ,dymienie na biało na zimnym silniku .To chyba tyle mam nadzieję że uda ci się rozwiązać tą bolączkę.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    163
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Dobrze mówisz, ewentualnie można sobie takie coś kupić i samemu zdiagnozować:

    TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 TANIO!!! (5608359339) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    123
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Fufix i Alton dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem termostat i okazało się, że otwierał się przy 93 stopniach. Do tego otworzył się tylko nieznacznie. Wygląda na to, że płyn stojąc w korach gotował się. Sprawdzę jeszcze testerem szczelność.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    221
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    właśnie mo0żna samemu to zdiagnozować kolega dobrze mówi i wtedy będziesz wiedział co i jak powodzonka
    czech22 lubi to.


 

Podobne tematy

  1. odpowietrznik zbiornika wyrównawczego
    Napisany przez graves na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 29-02-2016, 13:52
  2. [Bravo 1.4 12V 80KM] Jakiej firmy kupić korek zbiornika wyrównawczego ?
    Napisany przez lukaszzz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-03-2014, 11:25
  3. Wąż od zbiorniczka wyrównawczego - co to jest?
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-12-2012, 23:34
  4. Korek zbiorniczka wyrównawczego...
    Napisany przez benykulka na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2009, 19:40
  5. znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-02-2009, 20:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl