Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Nakło
    Wiek
    29
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Punto II

    Pasek od alternatora - kiedy wymienić?

    cześć wszystkim, mam Punciaka 2 z grudnia 2003 roku, poj. 1,2 60 KM, kupiłem go w zeszłym roku we wrześniu, to moje pierwsze autko i jestem z niego bardzo zadowolony. Wiadomo drobne naprawy były jak np tłumik, uszczelka pod pokrywą wałka rozrządu, czy ten oring pod aparatem zapłonowym, bo olej sobie leciał jak chciał, ale jeździ mi się nim super i teraz moje pytanie, auto ma przejechane na chwilę obecną 107 000 km, rozrząd zmieniłem w nim odrazu po zakupie - pasek, rolka oraz pompa wody, natomiast mechanik powiedział mi, że pasek od alternatora jest nowy według niego, to zostawiłem, zrobiłem od tamtego czasu 10 tys km i pasek trzyma, lecz wiem, że jest jakiś limit km lub limit czasu kiedy trzeba go wymienić, może ktoś mi powie jak to wygląda? wiem, że rozrząd co 50 tys km a pasek klinowy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pasek to jak zobaczysz że jest popękany to wymień. na to nie ma recepty i ciężko powiedzieć ile km wytrzyma. moje auto ma 246 tyś km przebiegu i wydaje się ze pasek jest w nim od początku. koszt paska jest mały więc oceń wzrokowo jaki jest jego stan i jak będzie potrzaskany to wymień

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Nakło
    Wiek
    29
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Punto II
    ok, będę kontrolował jego stan wizualny, narazie muszę jechać do mechanika pospawać układ wydechowy, przepaliła mi się rura na wysokości siedzenia kierowcy, przy wsporniku, który trzyma układ zrobiła się niezła dziura :/

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to powinno szybko pójść. dobrze że to nie ta siatka elastyczna

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co do paska jeżeli wygląda ok i nie piszczy - zostaw go w spokoju. Nawet jeżeli pęknie nie powinien narobić szkód - to nie rozrząd
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nawet jeżeli pęknie nie powinien narobić szkód
    chyba ze jak ktos opowiadał wkręci się pod osłonę ale tfu tfu tego nie przewidujemy i nie życzymy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Nakło
    Wiek
    29
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Punto II
    przypadek wkręconego paska klinowego pod osłonę rozrządu mój tata miał w ducato i nie było fajnie, , pasek rozrządu przestawił się o dwa ząbki, zawory pogięło, była wymiana uszczelki pod głowicą, szlifowanie głowicy, nowe zawory, naprawdę nic miłego dla oka no i portfela właśnie wtedy pasek zaczął się strzępić, ale nie pękł, co zdziwiło wszystkich.
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 22:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:40 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]co do mojego paska ok, zostawię go w spokoju narazie, stan oceniam jako dobry więc mam nadzieję, że jeszcze trochę pośmiga dzięki za pomoc

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Koszt nowego jest mały, a chyba najszybsza jego diagnoza to patrzeć na jego boki i spojrzeć czy nie zaczyna parcieć. Lub zobaczyć tam gdzie jest na zgięciu i wtedy widać takie małe pęknięcia w jego strukturze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Kętrzyn
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Sedici 1.9 4x4 Emotion 2007, Punto 1.2 Actual 2003
    Ja niedawno wymieniłem w swoim punto pasek od alternatora bo był już sparciały. Wytrzymał prawie 9 lat Kiedyś w Maryśce 1.9TD pasek alternatora zsunął mi się w bok z koła alternatora, ale nie spadł i zablokował wszystko - pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków i pogięło mi dwa zawory... Ale okazało się, że winny był napinacz a nie pasek. Ale myślę, że jak już parcieje to dobrze jest go wymienić

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2012
    Skąd
    SDL
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100
    Jak już weźmiesz się za wymianę tego paska to przed założeniem nowego sprawdź jak się kręci koło alternatora. Te alternatory mają taką tendencję do korodowania i pękania. Często zdarza się także że stojan zaciska się na wirniku...

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał owrak Zobacz post
    Te alternatory mają taką tendencję do korodowania i pękania
    ale walnąłeś jak nie wiem co.
    obudowa jest z materiału który nie koroduje i jest podobny do aluminium. jakoś nazwa mi wyleciała. a pękanie obudowy jest spowodowane tym, że gdy alternator jest nagrzany i wjeżdżamy w wodę to obudowa nagle sie kurczy a wirnik nie i stąd pęknięcia.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2012
    Skąd
    SDL
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    obudowa jest z materiału który nie koroduje i jest podobny do aluminium
    Czy ja napisałem że obudowa koroduje?
    Dokładnie to korodują blachy na których nawinięty jest stojan.
    Ale to nie jest tematem dyskusji. Jeśli chcesz na ten temat wymienić poglądy zapraszam na PW.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał owrak Zobacz post
    Czy ja napisałem że obudowa koroduje?
    no tak to mozna było wywnioskować.

    Cytat Napisał owrak Zobacz post
    okładnie to korodują blachy na których nawinięty jest stojan.
    stojan to całość a tobie chodzi o blachy na których nawinięty jest drut miedziany i to całe nazywa sie stojan. stojan nawet jak troch skoroduje to nie ma wpływu na pekanie bo to nie chodzi o korodowanie a o różną kurczliwość i rozkurczliwość materiałów z których jest zrobiony altek
    co do samej wymiany warto byłoby zerknąć na szczotki i wszystko co mogło by się popsuć w najbliższym czasie.
    niestety to jest słaby punkt naszych fiatów


 

Podobne tematy

  1. Kiedy spala wiecej?
    Napisany przez rejczi85 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-02-2013, 12:02
  2. Nie odpala kiedy zimno
    Napisany przez pavel12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 29-01-2012, 11:01
  3. Pasek alternatora i klimatyzacji
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-01-2011, 17:13
  4. [alternator] Pasek alternatora - Ducato 2.8 JTD
    Napisany przez lukasxxx na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-04-2010, 22:05
  5. Pasek klinowy alternatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2008, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana paska klinowego punto 2

pasek alternatora punto 2

pasek alternatora punto ii

kiedy wymienic pasek klinowy

pasek od alternatora punto

pasek klinowy fiat ducato schemat

pasek do alternatora punto 2

wymiana paska alternatora punto 2

wymiana paska alternatora fiat punto 2

wymiana paska alternatora punto 1.2

pasek od

pasek od alternatora

alternator punto 2

wymiana paska alternatora punto

punto wymiana paska alternatora

pasek klinowy fiat punto ii

jak pasek klinowy spadnie czy go trzeba wymienic

punto I wymiana paska alternatora

pasek klinowy punto 2

fiat punto pasek alternatora

kiedy wymienic pasek alternatora

jak naciagnac pasek punto klimatyzacji

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl