Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2010
    Skąd
    piła
    Postów
    22
    Auto
    punto II

    pare pytań o punto II

    Witam,
    Dzis stałem się posiadaczem (mam nadzieje że szcześliwym) fiata Punto II
    roku2002 z silnikiem 1,2. Podczas kręcenia kierownicą w prawą stronę , mozna krecic jednym palcem, a nawet kierownica przy ryszaniu sama ucieka w prawo. przy wiekszej prędkości ok jedzie prosto. byłem na sprawdzeniu na stacji i zbierznośc ok zawieszenie po wymianie(wachacze drążki)natomiast gdy kręce w lewo czuć opór. druga sprawa ma komputer pokładowy wyświetlacz podczas jazdy mruga. koles mówił że tak się dziej po wymianie kompa z imobilaizerem, Jakie sa przyczyny takich zachowań?

    Muszę wymienić olej silnikowy z kartki raczej nic nie odczytam poza tym że jest to castrol, jaki zalać i ile litrów jest potrzebna? auto ma przejechane 90tyś km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Jedynie w czym mogę Tobie pomóc to kwestia Oleju. Z tego co sie orientuję Fiaty z silnikami 1.2 8v wyjeżdżały z fabryki z olejem pół syntetycznym 10w40 wiec [prawdopodobnie masz taki olej w silniku, a co do ilości to wystarczy że kupisz 4l bo do silnika wejdzie 3,7l. Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2010
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Punto 2 1,2 8V 2001r.
    Wymienialem olej jakies 2 tyg. temu. Wystarczy 3 litry.Chyba ze chcesz go troche przeplukac to nieco wiecej. Do silnika wchodzi 2,5 litra+to co do filtra,czyli razem 2,8 litra.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    chala9 chyba się troszeczkę mylisz. Ja Olej wymieniałem wczoraj i wlano mi ok 3.7l oleju a na bagnecie jest 2/3 więc jest ok. Warto też przeczyć instrukcję obsługi albo książkę "Sam Naprawiam" gdzie jak wół będzie napisane że do silnika 1.2 8v mieści się dokładnie 3,74l oleju

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2010
    Skąd
    piła
    Postów
    22
    Auto
    punto II
    dzięki za info w sprawie oleju.
    A reszta pytan? Nic
    Może jednak coś wiecie na ten temat?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2009
    Skąd
    Knurów
    Postów
    30
    Auto
    PuntoII 1.2 8v
    Ja zgadzam się osobiście z chala9, mam tez kropka 1.2 8v i weszło mi niecałe 3 litry oleju. Hehe ciekawe skąd biorą sie te różnice skoro mamy ten sam silnik
    Pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2010
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Punto 2 1,2 8V 2001r.
    Moze byc roznica w ilosci litrow oleju,w zaleznosci od wielkosci filtra oleju.Sa dwa rodzaje-mialem je oba w rece.W instrukcji ktora ja posiadam,jest napisane-misa olejowa 2,5 litra,misa olejowa z filtrem 2,8 litra.Kupilem 3 litry oleju i po wlaniu zostalo mi okolo 200-250 ml w butelce,wiec nie wiem o co ten halas?Pierwszy wlasciciel na pierwszym przegladzie zalal silnik mobilem 15w40,ja po kupnie 3 tygodnie temu zalalem 15w40 lotos i tez smigam jak zloto a cena litra oleju mobila 19 zeta-lotos 12 zeta.
    W mojej ksiazce dane typu-misa olejowa 3,7 litra-misa olejowa plus filtr 4,1 litra-dotycza silnika 1,8 16V

    [ Dodano: 2010-07-11, 00:13 ]
    Cytat Napisał dudu$
    gdzie jak wół będzie napisane że do silnika 1.2 8v mieści się dokładnie 3,74l oleju
    Cos z ta instrukcja jest nie tak

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2010
    Skąd
    piła
    Postów
    22
    Auto
    punto II
    koledzy mi nie chodziło o ilość oleju po przecinku ogólnie ile wchodzi do tej jednostki. Ale dzieki za bardzo dokładne dane.
    pozdro.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Punto II, 1242ccm

    Re: pare pytań o punto II

    Cytat Napisał pepeII
    Witam,
    Dzis stałem się posiadaczem (mam nadzieje że szcześliwym) fiata Punto II
    roku2002 z silnikiem 1,2. Podczas kręcenia kierownicą w prawą stronę , mozna krecic jednym palcem, a nawet kierownica przy ryszaniu sama ucieka w prawo. przy wiekszej prędkości ok jedzie prosto. byłem na sprawdzeniu na stacji i zbierznośc ok zawieszenie po wymianie(wachacze drążki)natomiast gdy kręce w lewo czuć opór. druga sprawa ma komputer pokładowy wyświetlacz podczas jazdy mruga. koles mówił że tak się dziej po wymianie kompa z imobilaizerem, Jakie sa przyczyny takich zachowań?
    Wszystko wskazuje na to, że masz problem z czujnikiem położenia kierownicy.


 

Podobne tematy

  1. Parę pytań o fotelach...
    Napisany przez MiKuŚ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-03-2010, 01:11
  2. kilka pytań o fiata bravo
    Napisany przez czator na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-04-2009, 21:22
  3. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 16:15
  4. Pare ważnych kwestii:)
    Napisany przez kam5 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 21:57
  5. Parę pytań dotyczących ksenonów:)
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-10-2008, 18:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 1.2 16v ile oleju

fiatklubpolska.pl pare-pytan-o-punto-ii-10029

ile miesci sie oleju silnikowego punto 2

olej silnikowy fiat punto ii 1 2 16v

ile oleju do punto 1.2 8v

PUNTO 2 GDZIE DOLEWAMY OLEJ SILNIKOWYPUNTO 2 GDZIE DOLEWAMY OLEJ SILNIKOWY

olej silnikowy punto 2

ile litrow oleju do punto

punto 2 olej silnikowy pojemnosc

olej silnikowy punto ii

ile oleju do punto 1.2 16v

ile wchodzi oleju do punto ii

fiat punto 2 ile oleju

ile oleju do punto 2 1.2ile oleju wchodzi do punta 2ile oleju do fiata punto 1.2 16vjaki filtr oleju potrzebny do punto 2fiat punto 2 16v ile olejubrava 1 9d ile potrzeba oleju fiat punto ii ile wchodzi oleju do silnikaile miescisie oleju w punto 1.2 8v
http://www.iparts.pl