Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2010
    Skąd
    poznań
    Postów
    6
    Auto
    punto 1,2

    [osprzęt silnika] Sondy lambda

    Witam wszystkich
    Mam Punto 1.2 8v z dwoma sondami lambda przed i za katalizatorem. Moje pytanie brzmi: czy one są takie same i czy można je zamienić miejscami w celu sprawdzenia działania. Drugie pytanie to: czy jest duży problem z odkręceniem ich, dokładnie o to czy są mocno zapieczone jak to bywa ze śrubami przy wydechu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Obie są takie same. Gwint posmarowany jest smarem grafitowym i nie powinny być zapieczone.
    Przełożenie miejscami nic Ci nie da, trzeba sprawdzić która ma oscylację poza zakresem.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2010
    Skąd
    poznań
    Postów
    6
    Auto
    punto 1,2
    Dzięki za odpowiedź
    Dzisiaj przyjechał do mnie kabelek do Fiatecuscana i będę chyba jutro sprawdzał. Kiedyś wymieniałem sondę tą przed katalizatorem (chodził jak rozklekotany) gdzieś po roku znowu mi się zapaliłą lamka check engine. Przy okazji jakiegoś przeglądu technicznego podłączyli do kompa i powiedzieli, że katalizator do wymiany. Nie uśmiecha mi się tyle kasy wywalać więc postanowiłem pokombinować i tak sobie myślałem, że może to sonda za katem coś szwankuje.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Sonda może bzdury pokazywać jeśli faktycznie kat jest wysypany.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2010
    Skąd
    poznań
    Postów
    6
    Auto
    punto 1,2
    Dlatego właśnie chcę zamienić je miejscami, jeżeli wskazania będą takie same to będzie znaczyło, że sonda jest ok a kat do wymiany (przynajmniej tak sobie to wymyśliłem). Miałem robić to dzisiaj ale pada a pod blokiem w deszczu przy samochodzie to średnia przyjemność.
    pzdr

    [size=2][ Dodano: 2010-09-10, 15:37 ][/size]
    No i dzisiaj podłączyłem kabelek do auta, włączyłem Fiatecuscan'a, sprawdziłem silnik i oto błedy:
    P0302- Cylinder 2 misfire - wysoki sygnał
    P0300- Misfire detected - niski sygnał
    P0420- Catalic converter - nieprawidłowy sygnał
    Ogólnie pierwsze dwa to wypadanie zapłonu, pierwszy to na drugim cylindrze, drugi to na różnych cylindrach.
    Trzeci to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
    Moje pytanie to czy pierwsze dwa błędy mogą powodować ten trzeci co jest bardzo kosztowny (wymiana kata) i drugie co najczęściej powoduje wypadanie zapłonu (świece, kable cewki itd)
    Błędy wykasowałem i teraz będę obserwować co się pokazuje

    Pzdr
    Tomek

    [size=2][ Dodano: 2010-09-23, 15:03 ][/size]
    Po dwóch tygodniach jazdy lampka nie zapaliła się tylko raz z pół minuty pomrugała. Dzisiaj znowu podłączyłem pod Fiatacuscana i oto co zobaczyłem:
    P0300 - wysoki sygnał
    P0300 - niski sygnał
    P0420 - nieprawidłowy sygnał
    Pierwsze dwa to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, drugi to to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
    Postanowienia to:
    1. wymiana kabli wn (są one od nowości czyli 6.5 roku i 100k km
    2. wymiana świec (choć nie wiem czy to ma sens, mają 20k przebiegu i przedtem też engin świecił)
    3. Znowu pojeździć przez dwa tygodnie i oblukać błędy.
    Mam nadzieję, że to coś pomoże i nie będę musiał kupować nowego kata.

    Jeszcze jedno pytanko: we Fiatecuscanie jest zakładka parametry, znajdę gdzieś opisy jakie powinny być parametry dla porównania z moimi?

    Pzdr
    Tomek


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  3. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  4. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27
  5. Strumienica, gdzie znajduje sie sonda lambda w bravo 1.6??
    Napisany przez arri18 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-07-2008, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sonda lambda fiat punto 2

p0300 fiat seicento

punto 2 sonda lambda za katalizatorem

sonda lambda fiat punto ii

punto p0420

sonda lambda za katalizatorem w punto 2sonda lambda za katolizatorem punto 2chrysler neon blad 0302sonda lambda punto 2seicento punto czy ilniki sa te samep420 lambdapunto 2 sonda lambdasonda lambda za katalizatorem punto 2 p0300 lambdasonda lambda za katalizatorem fiat puntopunto blad p0300
http://www.iparts.pl