Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v

    Odpalanie na zimnym silniku

    witam serdecznie, mam pewien problem dotyczy on odpalania. gdy silnik jest nie rozgrzany muszę długo trzymać kluczyk i kręcić żeby odpalił. miałem ostatnio całkowity problem z odpalaniem siadł czujnik położenia czujnik położenia wału korbowego który został wymieniony (wcześniej przed awarią odpalał tak jak i po naprawię). dodam też że mam nowe świece, wymienione oleje, akumulator naładowany. co może być przyczyna tego pompa paliwa?? gdy silnik jest rozgrzany wszystko jest OK. proszę Was o pomoc w tej sprawię. pozdrawaim
    Sławol



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2009
    Skąd
    Iłów
    Postów
    22
    Auto
    Punto II 1.2 8V benzyna
    A jaki masz przebieg km? Wymieniałeś już może alternator? Ja bym jego obstawiał...
    Dumni ze zwycięstwa, wierni po porażce (L)

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    95 tys. samochód mam od lutego, alternatora nie wymieniałem. Słyszałem że na zepsutym alternatorze miał bym wyższe obroty, ale nie wiem czy to prawda obroty mam OK. Sprawdzałem tylko wizualnie obudowę alternatora nie jest nigdzie pęknięta. Sprawdzić w jakimś konkretnym miejscu?? Dodam jeszcze że samochód miałem na komputerze i majster co wymieniał mi czujnik położenia wału nic nie mówił na temat innej usterki. Denerwuje mnie jednak te odpalanie!
    Sławol

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Gaz masz ?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    benzyna
    Sławol

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Na zimnym silniku czujnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje bzdur na diagnoskopie?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    tego nie wiem jak to sprawdzić?
    Sławol

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pojechać na komputer poczekać aż silnik dobrze wystygnie=zacznie się problem z odpalaniem. Podpiąć komputer i zobaczyć jaką ECU widzi temperaturę silnika, jeśli znacząco odbiega od temp otoczenia +/- 10*C - wymienić na nowy.

    Ewentualnie zmierzyć miernikiem czujnik w zależności od temperatury silnika.

    To 1.2 jest 8 czy 16V ?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    No komputer miałem podłączony na stosunkowo zimnym silniku bo przejechałem z 4 km od domu ale zawsze temperatura jest większa. 1,2 8v, napisałeś jeśli temperatura odbiega o +/-10 st to wymienić na nowy?? Dokładne co alternator?
    Sławol

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wymienić, ale silnik musi być na prawdę dobrze wystudzony do badania żeby było miarodajne. Co do tych 10*C to trochę przesadziłem dajmy może nawet i 30*C.
    Po odpaleniu zimnego silnika obroty falują czy utrzymują się w miarę w poziomie?

    Alternator zostaw w spokoju ew. sprawdź jego ładowanie.

    [size=2][ Dodano: 2010-06-14, 12:49 ][/size]
    A jeszcze piszesz że masz nowe świece, a przewody?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    po odpalaniu silnika mam mniej więcej 1200 obr, po chwili spadają do obrotów w granicy 900. Po tym jak się ustabilizują utrzymują się na poziomie. Przewody od świec były wymieniane tylko nie wiem kiedy.
    Sławol

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Czyli obroty w normie.
    A napisz jeszcze czy gdy z rana odpalasz auto i masz problem z odpaleniem to po 8-10h też jest problem z odpaleniem?
    Jeśli nie to może być wilgoć na przewodach WN i gdzieś przebija. Możesz sprawdzić w nocy jak będzie ciemno czy nie błyska się pod maską jak kręcisz rozrusznikiem.
    Czy wduszenie gazu do oporu w momencie odpalania coś pomaga?
    Czy przy uruchamianiu zimnego silnika są momenty że chce załapać a nie może?

    [size=2][ Dodano: 2010-06-14, 12:58 ][/size]
    A jeszcze kondycja filtru paliwa jaka jest?
    Kilkakrotne (3-4razy) przekręcenie stacyjki w pierwszą pozycję i poczekanie aż pompa przestanie buczeć, a następnie odpalanie silnika pomaga czy nie?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Punto Go 1.2 8v
    Po odpaleniu rano odpala tak samo jak po wystudzeniu się silnika. Z tymi przewodami to sprawdzę po ciemku. Wduszenie gazu nie powoduje przyśpieszenia odpalenia, staram się unikać tez takiego odpalania (próbowałem jak zaczął się z tym problem) odpalam na wduszonym sprzęgle.
    Podczas uruchomienia kręci do tej pory póki nie łyknie to jest ok 4 sekund.,
    Musze już uciekać do pracy pojawię się wieczorem, albo juto rano.

    [size=2][ Dodano: 2010-06-23, 16:27 ][/size]
    Sorki, że długo nie odpisywałem problemy z netem. Ostatnio poszła mi pompa wody od razu ją wymieniłem wraz z rozrządem, pytałem się mechanika o to odpalanie. Powiedział, że jeśli trwa do ok +/- 3 sekund to nie mam czym się przejmować. Dzięki waho. za pomoc z Twojej strony + dla Ciebie. Pozdrawiam!!
    Sławol


 

Podobne tematy

  1. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38
  2. problemy z zimnym TD
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 30-01-2009, 20:48
  3. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 00:07
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  5. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 16:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z odpaleniem zimnego silnika punto

fiat panda obroty odpalanie na zimnym silniku

problemy przez zapalanie fiata punto 2

doblo 1.2 problem z odpaleniem zimnego

jak odpalac punto 2

fiat punto 1 zbyt wysokie obroty silnika przy zapalaniu

punto odpalanie

fiat punto 2 fl odpalanie problem

wysokie obroty na zimnym silniku punto ii

odpalanie punto

fiat punto 2 fl odpalanie z

punto 1.2 problem z odpalaniem

punto ii problemy z odpalaniem na zimnym silniku

fiat punto problem z odpaleniem zimnego

fiat punto ii problem z odpalaniem na zimnym silniku

punto II fl problem z odpalaniem

czy podczas odpalania wduszac gaz

problemy na zimnym silnikupunto ii 1.2 8v

punto 2 odpalanie z gazem

http://www.iparts.pl