Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2013
    Skąd
    Ostrołęka/Ostrów Maz
    Postów
    13
    Auto
    Punto II, 1.2 8V, stag 200-4
    Rocznik
    2002

    Nowo zakupiony Punto II i check engine

    Witam, po dosyć długich poszukiwaniach kupiłem Punto II, rok 2002, przejechane 130tys, silnik 1.2 8V, gaz na sterowniku Stag 200-4 i listwa wtryskowa Valtek czerwona.

    Ogólnie dopiero co jestem po zakupie więc przeszłości auta nie potrafię opisać, poprostu jeździła nim kobieta do pracy i tyle co wiem.

    Historia zaczyna się następująco, przy oględzinach auta, po przekręceniu stacyjki zapalały się kontrolki no i gasły prawie tak jak powinny, pozostawały zapalone tylko 3: akumulator, olej, no i check engine. Po zapaleniu zimnego jak i ciepłego auta wszystkie te kontrolki gasły i autko normalnie jeździło więc uznałem że może obecność gazu robi taki myk że kontrolka sama po chwili nie gaśnie. Autko wg mnie dobrze pracowało więc zbagatelizowałem sprawę.

    Po powrocie do domu, samochód postał ze 3godziny, w międzyczasie zmieniłem koła na letnie no i pojechałem w trasę ok 20km, po jakichś 5 km zapalił mi się check engine, ogólnie nic specjalnego nie zauważyłem, autko jechało jak jechało, nic się nie działo. Zajechałem na stację, zgasiłem silnik, po 5min odpaliłem no ale kontrolka nadal świeci.

    Ogólnie auto jeździ, czy prawidłowo przyśpiesza to ciężko powiedzieć bo jeszcze nie znam na tyle tego samochodu ale w zasadzi nic się nie dzieje, jedynie zauważyłem że potrafi lekko zafalować obrotami na postoju oraz gdy ma włączony 2 bieg i nie dodając gazu się jedzie to potrafi poszarpywać, jednak wystarczy dać mu gazu i szarpanie ustaje i auto zaczyna przyśpieszać.

    Chciałbym to naprawić jak najtańszym kosztem bo i tak się trochę wykosztowałem na samochód i teraz każda pojedyncza złotówka jest u mnie w cenie.

    Kabla do PC nie mam żeby samemu się podpiąć i sprawdzić oraz nie wiem jaki kupić, gdyż sam chciałbym rozwiązywać takie problemy bez kosztów związanych z mechanikami.

    Co może być powodem takiego zachowania auta? Boje się jeździć z tą kontrolka w obawie większej awarii.
    Ostatnio edytowane przez wilczur ; 05-05-2013 o 22:23



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Kolego jeżeli chcesz jeździć tym autkiem to spraw sobie kabeleg Vag kkl i darmowy program Multiecuscan .Częstotliwość kasowania błędów, czasami bez naprawy ,szybko zwróci ci koszty za zakupiony kabelek .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2013
    Skąd
    Ostrołęka/Ostrów Maz
    Postów
    13
    Auto
    Punto II, 1.2 8V, stag 200-4
    Rocznik
    2002
    Kabelek dzisiaj przyszedł, okazało się że był 1 błąd i dotyczył sondy lambda. Skasowałem go i kontrolka już nie świeci, jednak po chwili pracy silnika znowu wskakuje kolejny błąd o oznaczeniu P0141 i też dotyczy bodajże podgrzewania sondy lambda?

    Pytanie brzmi czy jest to poważna usterka?
    Czy da się to naprawić bezkosztowo?
    Ile może kosztować wymiana tej sondy i czy da się to zrobić samodzielnie?
    Czy można z tym bezpiecznie jeździć do czasu aż podreperuję finanse bo krucho u mnie z tym teraz i jakie to może stwarzać problemy?
    Czy tam jest 1 taka sonda czy jest ich więcej? Jeśli więcej to która to?

    Załączam zrzuty z MES, jeśli to nie kłopot to prosiłbym o przejrzenie czy poza ww. błędem wszystko jest wporządku:




    Na screenie jest zapisany stan kiedy kontrolka jeszcze świeciła, obecnie po skasowaniu również pojawia się błąd z tym że jego opis wskazuje na podgrzewanie sondy i niestety zapomniałem zrobić zrzut ekranu.
    Ostatnio edytowane przez wilczur ; 09-05-2013 o 23:08

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2012
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    6
    Auto
    Punto mk2 1.2 8V S-Class
    Rocznik
    2000
    Używana sonda do mk2 to około 50zł, nowa Boscha ok. 200. Lepiej kupić ori używkę, niż nową podróbkę, tylko trzeba znaleźć sprzedającego, który da gwarancję rozruchową chociaż kilka dni. Pytanie - czy auto nie pali więcej, niż powinno?

    P0141 z reguły oznacza padniętą grzałkę w sondzie. Błąd powinien się pokazywać tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu powinno być ok. Więc generalnie przez lato możesz spokojnie tak pojeździć, problem będzie dopiero w zimne dni, bo nieogrzana sonda będzie źle wskazywać i spalanie może poszybować w górę. Możesz jeszcze spróbować odkręcić sondę i przeczyścić styki.


 

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
  3. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:08
  4. check engine i blad 1172
    Napisany przez myrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2009, 16:54
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check engine punto 2

jak wylaczyc check emgine puntofiat punto 2 1.2 8v check enginefiat punto check engine problem z check engine w punto ii 1.2 8v 2000 r nowo ... check engine puntoakumulator check.engine puntoreset check engine.punto IIpunto kasowanie check enginekasowanie kontrolki silnika fiat punto 2 flkasowanie check engine fiat grande puntojak skasowac kontrolke check enfine w fiat punto wsonda lambda punto 2 przeczysciccheckengine w punto kontrolka check engine a sonda lambda fiat punto 2check sie pali punto iijak skasowac check fiat punto 1.2 8vkontrolka check w fiat punto 2 punto naprawy po zakupiecheck engine grande punto 2008 fiat punto 2 check engine

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl