Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2013
    Skąd
    Tczew
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Punto 1.2 8v
    Rocznik
    2005

    Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Proszę o pomoc!

    Witam serdecznie, moje auto to:
    fiat Punto 2 fl, 2005r., ben/lpg, przebieg 193 tys. km, 1.2 8V
    Opis usterki:
    Na biegu jałowym silnik nierówno pracuje zarówno na pb jak i na lpg. Gdy silnik jest zimny (przez pierwsze 2 min obroty skaczą od 1100 do 900 na obrotomierzu) to jest to o wiele bardziej odczuwalne, a jeśli motor się nagrzeje to już mniej- jednak nie jest tak jak być powinno...
    Czuć nierówną prace silnika również delikatnie w wnętrzu auta stojąc na przykład na postoju, światłach etc.
    Z tłumika końcowego opary nie wydostają się jednostajnie, trochę "purczą", "pierdzą" (przepraszam za kolokwializm, ale chcę jak najdokładniej opisać problem). Zdarza się nawet, że przy zimnym silniku troszeczkę "pracuje" wydech końcowy.

    Co zostało sprawdzone/ ew. wymienione"
    - świece i przewody w sierpniu
    - komputer u kilku mechaników nie wykazuje żadnych błedów
    - kompresja na cylindrach jest ok (między 12 a 13 z tego co pamiętam)
    - pasek alternatora w sierpniu
    - filtr powietrza jest w porządku
    - cewki są ok
    Najgorsze jest to, że na mechaników wydałem gdzieś już kilkaset złotych a nikt z nich nie usunął usterki. Ostatni mechanik wspominał, że kropa gubi bodajże "iskrę na cylindrach, lecz nie ciągle na jednym tym samym tylko na różnym"- może nie profesjonalnie się wypowiedziałem. Wspominał, że warto skasować i ponownie zainstalować "mapę samochodu".
    Czy to pomoże? Może macie jakieś konkretne pomysły, aby usunąć problem? Czy jazda z taką nierówną pracą silnika może spowodować kolejne usterki np. sondy, katalizatora, wtryskiwaczy? Problem jest taki sam na pb i lpg.
    BARDZO PROSZĘ O KONKRETNE PORADY!
    Dodam, że jestem z Tczewa woj. pomorskiego więc może jest ktoś z okolic trójmiasta, kto miał podobną przypadłość, poradził sobie z tym lub zna kogoś kto za normalne pieniądze wie jak z tym sobie poradzić?
    Pozdrawiam,
    Adrian



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Punto HGT Abarth 1.8 16v
    Rocznik
    2001
    Możliwe, że takie przerywania powoduje zapłon. Trzeba spojrzeć do rozdzielacza. Może to być również przepływomierz, który nie podaje prawidłowych odczytów. Może być też przepustnica, czyli czujnik otwarcia. Ja bym proponował podpiąć komputer i zobaczyć dokładnie błędy oraz czas wtrysku i zapłonu. Tyle w tym momencie mam pomysłów. Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to oczywiście dam znać.
    Pozdrawiam.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    29
    Postów
    104
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2005
    Na drugim forum masz kilka moich pytań

    Ja bym pierw się skupił na Pb i wykluczenia problemów z zapłonem,
    potem dalej..

    Mapsensor możliwy, ale najlepiej podpiąć pod kompa (nie konieczne padł, ale może się zabrudził..)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    95
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    przepustnica z krokowcem do czyszczenie, jest to częsta przyczyna falowania obrotów

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    Problem występuje na LPG i PB dlatego nie ma się co zagłębiać w instalacje, ja też skłaniałbym się ku krokowca, miałem kiedyś w aucie na gaz podobny problem i wymiana tego silniczka pomogła.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    95
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    fiatpunto.com.pl/topic10725.html


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  2. Nierówna praca Silnika
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-03-2013, 21:27
  3. Nierówna praca silnika w jałowym biegu [1.6]
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-04-2011, 23:36
  4. Nierówna praca silnika
    Napisany przez bartez833 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-08-2010, 17:46
  5. Nierówna praca silnika
    Napisany przez Leon1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nirowna praca silnika fiat punto1.2 8v

jaka jest przyczyna nierowna praca silnika w puncie 12 rocznik 2005

punto 2 nierowna praca silnika

nierowna praca punto 1

punto 1.8 nie rowna praca

nierowna praca silnika w puncie na luzie 1.2 1997 jaka jest tego przyczynanierowna praca na biegu jalowymkontrolka silnika punto ii fl nierowna praca

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl