Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    500 1.2, Delta 1.6 multijet

    Metaliczne brzęczenie w kolumnie kierownicy

    Cześć,

    Może ktoś pomoże z upierdliwym brzęczeniem pod deską. Nawet na minimalnych nierównościach słychać brzęczenie jakby niedokręconej śrubki w metalu. Ale tylko przy jeździe idealnie na wprost - lekki ruch kierownicy i ustaje. Na postoju takie pojedyncze dźwięki (metaliczne puknięcia) słychać przy leciutkim wachlowaniu kierą lewo-prawo. Stąd moja diagnoza, że to coś w kolumnie z elektrycznym wspomaganiem

    Na początku myślałem, że któraś śruba mocująca kolumnę do nadwozia lub silnik wspomagania do kolumny, ale nie. Sama drążek na krzyżaku też nie, przytrzymując ręką nie czuję na nim luzu. Ktoś podpowie gdzie szukać? Widziałem, że silnik z kolumną łączy tuleja z wieloklinem - może to tu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Ja mam podobnie, przy skręcie w lewo słychać takie lekkie puknięcie ale zawsze tylko w momencie ruszania, podczas jazdy już nie.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał astrum Zobacz post
    Ja mam podobnie, przy skręcie w lewo słychać takie lekkie puknięcie ale zawsze tylko w momencie ruszania, podczas jazdy już nie.
    Przegłub sprawdź

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Wydaje się, że dobry, zero smaru na zewnątrz, suchy, wszystkie gumy całe nie popękane.Przy ostrych skrętach nic nie terkocze.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak zachowuje się przegub, jest też wewnętrzny pamiętaj. Podjedź do mechanika albo no oskp i niech Ci sprawdzą.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Acha, dzięki, o wewnętrznym nie wiedziałem, to jest możliwe.Jak się zdecyduję na diagnozę u mechanika to powiadomię.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2012
    Skąd
    Lubawa
    Wiek
    31
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2008
    Witam, mam taki sam problem z brzęczeniem... bardzo mnie to wkurza. Astrum masz już diagnozę od mechanika?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Tak , właśnie zabierałem się do pisania posta.Byłem u mechanika, sprawdzał poduszki resorów- OK, sprawdzał skręty kół- OK, machnął ręką i powiedział "trzeba tak jeździć a może coś się rozwali to będziemy wiedzieć". Pojechałem do domu, ale nie dawało mi to spokoju.Rozebrałem obudowę kolumny,sprawdzam przeguby, kręcę i dalej puknięcia.Nawiasem mówiąc nie widziałem żeby w jakimś samochodzie ta kierownica szła pod takim kątem.Złożyłem wszystko do kupy i ustawiłem kierownicę jak była pierwotnie na maksa w dół.Kręcę puknięcia w lewo i prawo, chociaż w lewo mocniej.Po chwili coś mnie tknęło, odblokowałem kierownicę a ona wystrzeliła do góry i tak ją zostawiłem.Kręcę kierownicą a tu cisza, myślałem, że to chwilowe, jadę a tu zdziwienie kierownica nie dość, że nie stuka to jeszcze lżej chodzi.Problem przypadkowo rozwiązałem sam.Nie wiem, czy Tobie to pomoże, ale podczas diagnozowania zauważyłem,że takie metaliczne brzęczenia mogą również dochodzić z silnika wspomagania.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2012
    Skąd
    Lubawa
    Wiek
    31
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2008
    Dzięki za informacje. Zerknę dziś do mojego Punciaka. Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2010
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    1
    Auto
    Punto II 1,9 JTD
    Witam, może odgrzewam temat ale mam rozwiązanie sprawdzone aczkolwiek na naszych drogach na długo nie załatwia sprawy. A więc dźwięk ten pochodzi z łożysk w przekładni kierowniczej. Są tam dwa łożyska na kolumnie kierowniczej 6005 i dwa łozyska na wałku od silnika wspomagania jedno to 6200 a drugie nie pamiętam jest szerokie i trudno dostepne i kosztuje ok 80zł. Wymiana tych łożyska nie jest bardzo łatwa mianowicie: ściągnięcie kierownicy z airbagiem, osłony na kierownicy, rozłączenie kpl wiązki na kolumnie wymontowanie silnika od wspomagania, wymontowanie centralki od wspomagania, cała kolumna jest na 4 nakrętkach m8 (na klucz 13) trzeba też popuscic drązek przy przekładni kierowniczej i zaznaczyć żeby przy zakładaniu kierownica była prosto. wymontowaną przekładnie trzeba rozebrać ostrożnie jest tam czujnik kąta skrętu kierownicy, który łatwo uszkodzić a który nie wystepuje jako część zamienna (tylko regenerowane) lub cała kolumna ok 2500 w aso. czujnik trzeba też identycznie potem włożyć. Mnie całość zajmuje ok 3 godziny, ręce całe pocięte od tych wszystkich ostrych blach. Jeżeli wymieniacie łożyska to przynajmniej te 3 które wymieniłem to 4 jest drogie i raczej nie robi się na nim luz jako że jest dwurzędowe. Na przyczynę usterki wpadłem przypadkowo, zepsuł mi się własnie czujnik skrętu (są tam w nik taki mini szczotki), znalazłem gościa który naprawia tylko grupę fiata i tylko elektronikę (ko-car tychy) i facet sprzedał mi tą przekladnie wenętrzną (tam gdzie się silniczek przykreca) z nowym czujnikiem skrętu, kpl zlożoną z nowymi łozyskami (niby to miałao być regenerowane, ale było nowe, oryginalne, nie wiem skąd on to ma) impreza kosztowała 700 zł ale po wymianie przestało również brzęczeć, zaczęlo po ok 2 latach i 15 tys km, potem wymieniałem tylko łozyska(oryginalnie są fag made in poland) na rózne, niektóre wytrzymywały tylko 3-5 miesięcy i ok 3 tys km. aha i tylko dobre łożyska nsk skf fag ina żadne chinskie za 2 zł szkoda roboty.


 

Podobne tematy

  1. Dziwne brzęczenie pod schowkiem i gasnące kontrolki
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-12-2014, 09:30
  2. łożysko igiełkowe w kolumnie kierownicy Siena 1,4
    Napisany przez tamara na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-05-2012, 13:49
  3. Dziwne metaliczne brzęki
    Napisany przez mrk69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-04-2010, 21:55
  4. Brzęczenie podczas dodawania gazu cc700
    Napisany przez Iceberg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-03-2010, 11:09
  5. [blachy] Brzęczenie w tylnej klapie (kombi)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-09-2008, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kolumna kierownicza punto 2

kolumna kierownicy punto 2

kolumna kierownicza punto ii

punto 2 kolumna kierowniczakolumna kierownicza w punto 2marea stuki jak krece kierownicadruga kolumna kierownicybrzeczy kierownicaprzeglob fiat punto II 2001schemat kolumny kierowniczej paliopunto2 kolumna kierownicza ze wspomaganiempunto 2 stukanie przy skreciekolumna kierownicy punto

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl