Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004

    Magiczna tylna wycieraczka

    Witam wszystkich, po raz kolejny potrzebuje waszej pomocy! Tym razem chodzi o moja tylna wycieraczke. W temacie silniczkow tylnej wycieraczki jestem oczytany, wiem ze siniczek to genetyczna wada tego samochodu, wiec pierwsze co zrobilem to wykluczylem te kwestie - moj pierwszy silniczek zregenerowalem, wycieraczka dalej nie dzialala, wiec kupilem nowy, wycieraczka wciaz ani rusz. Silniczek podlaczony na krotko pod akumulator dziala elegancko, rowno bez najmniejszych problemow. Spryskiwacz tylnej szyby dziala, spryskuje lecz wycieraczka nie wyciera. Sprawdzilem prad we wtyczce od silniczka no i pradu brak. Sprawdzilem bezpieczniki - wszystko z nimi wporzadku. Dzisiaj pobawilem sie troche przelacznikami przy kierownicy, wycieraczka nie dzialala, wiec sie poddalem. Po zamontowaniu wszystkiego spowrotem pojechalem i uwaga: po pociagnieciu dzwigni wycieraczek do siebie w celu spryskania przedniej szyby tylnia wycieraczka ozyla i poki co dziala. Problem w tym ze wiem z doswiadczenia ze w przeciagu paru godzin przestanie ona dzialac, bo stalo sie tak juz pol roku temy gdy z nia walczylem i po zabawie zaczela dzialac i po paru godzinach znowu przestala.

    Znajomy z troche wiekszym doswiadczeniem tez cos tam probowal z nia walczyc, lecz na prozno, powiedzial ze moze to byc przekaznik tylniej wycieraczki, ale dal sugestie aby zapytac sie was co o tym myslicie? Jezeli moze to byc przekaznik to gdzie on jest?

    Z gory bardzo dziekuje! Pozdrawiam!


    Edit: No i juz nie dziala
    Ostatnio edytowane przez mattii ; 07-01-2013 o 19:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na moje to pewnie przełącznik zespolony. Miernik i szukać gdzie sygnał się gubi..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Dzieki wielkie za sugestie. Ja gdzies przeczytalem, ze jezeli przelacznik bylby popsuty to wycieraczka powinna wycierac gdy uzyje spryskiwacza, ale nie wiem ile w tym prawdy, co myslisz? A jak szukac gdzie sie gubi ten sygnal, tzn jak uzywac tego miernika zeby to znalezc? Sory, dopiero sie ucze mechaniki i elektroniki, jakies wskazowki bylyby cenne.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W bravo wycieraczka tylna włącza się razem ze spryskiwaczem. Czytaj - sygnał na wycieraczkę idzie zarówno jak się ja włącza jak i się włącza sprysk..
    Żeby wyeliminować przełącznik zespolony szukałbym na schematach ew. nawet bez czy sygnał na kostce od zespolonego zmienia się gdy przełączasz wycieraczkę.. Potem patrzysz gdzie idzie sygnał dalej i szukasz kolejnego punktu styku. I dalej sprawdzasz czy tam jest sygnał - jak nie to wiesz na jakim odcinku siadło.. Chyba prościej się nie da Nie mam schematów do Punto ale podejrzewam, że gdzieś są..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Ok, super, dzieki wielkie, mysle ze mniej wiecej to rozumiem teraz musze skombinowac schematy do punta, wujek Google powinien miec cos takiego gdzies w swojej bibliotece :p a ten przekaznik o ktorym mowil moj znajomy bys raczej wyeliminowal? On mi to tlumaczyl jakos tak, ze jak jak wlacza przednie wycieraczki to slyszy jak tyka przekaznik, a jak przekreca przelacznik tylnej wycieraczki to nic takiego nie slyszy i stad ta teza. Przypomne ze jak troche pobawil sie tymi przelacznikami, a mianowicie wlaczal i wylaczal wszystkie po kolei bo chcial uslyszec co tam sie moze dziac to po okolo 30 minutach po uzyciu przedniego spryskiwacza tylnia wycieraczka zadzialala i podzialala godzinke :p

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak w Punto ale w Bravo jedyny przekaźnik to lub przełącznik bistabilny (nawet nie wiem co to) co słychać jest w tylnej wycieraczce. To trochę wygląda tak, że (podkreślam, że nie analizowałem ale jako elektronik tak sądzę że byłoby najprościej) daje impuls wyzwalania do wycieraczki, ta rusza załączając w tym czasie przekaźnik czasowy który ten sygnał wyzwalania od manetki odłącza). Wycieraczka robi pełen obrót (zasilanie silnika podtrzymywane jest przez krańcówkę w samym mechanizmie wycieraczki) i wjeżdża na krańcówkę i w ten sposób rozłącza sobie zasilanie. Po chwili puszcza przekaźnik czasowy w zamku podając znów sygnał wyzwalania i proces się powtarza (po ok20s). Nie wiem czy tam jest jakaś elektronika czy np. ten przekaźnik nie jest jakiś bimetaliczny - nie wiem). Tak jest w Bravo. Po wyłamaniu ząbka w manetce jest jeszcze dodatkowy bieg który podejrzewam daje napięcie z manetki bezpośrednio na silnik i działa cały czas - bez czasówki. Do przednich wycieraczek też sygnał idzie bezpośrednio i silnik załączany jest elektroniką w samym silniku. Nie ma przekaźnika gdzieś indziej..

    W PII możliwe, że jest to zupełnie inaczej rozwiązane..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Ok, dzieki wielkie byrrt. Mysle ze jednak najlepszym wyjsciem bedzie wizyta u elektryka z ktorym umowilem sie juz na poniedzialek rano. Dam znac co i jak sie okazalo, o ile w ogole cos sie okaze

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Miałem podobną sytuację ale w Punto pierwszej generacji (90 ELX), z tym że "magiczna wycieraczka" tylnej szyby była tylko preludium do lepszych jaj (między innymi rozłączał się później ABS po pierwszym ostrzejszym hamowaniu, były jeszcze jakieś inne problemy z elektryką, ale nie jestem teraz w stanie sobie przypomnieć). Dobra wiadomość jest taka, że elektryk rozgryzł sprawę w jakąś godzinę a zapłaciłem za to naprawdę grosze...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Dzieki Hubertus. Przestraszylem sie troche, ale na szczescie pozytywnie to zakonczyles
    No ja tak jak napisalem wyzej, w poniedzialek jestem umowiony z elektrykiem, to moze znajdzie przyczyne. Napewno zdam relacje z tej wizyty

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    moje problemy z Punto były z pięć-sześć lat temu. Mój elektryk skasował mnie za to równe... 50 zł . Punto to mam do dziś (ma u mnie dożywotnio zapewniony garaż) i problem nigdy więcej nie powrócił.
    We wcześniejszych Puntach (MK1 i MK2, obydwa 1,2) takiego problemu nie miałem.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    No to oby u mnie bylo podobnie

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Witam. Wlasnie wrocilem od elektryka. Sprawdzal miernikiem prad i o dziwo sie nidzie nie tracil, dochodzil do wtyczki z tylu lecz wycieraczka nie dzialala. Jak dawal wycieraczce lewy prad od skrzynki z bezpiecznikami to wycieraczka dzialala. Mowil cos tam ze widzi na schemacie ze w tym modelu 2004 prad idzie przez jeszcze jedna jakas "skrzynke" i ja tez sprawdzil i rowniez wycieraczka dzialala. Postawil diagnoze ze to przelacznik, poradzil zeby rozebrac, prysnac tam WD40 i jak dalej nie bedzie dzialal to go wymienic.

    I tu sie pojawia moje pytanie, czy do modelu 2004 bedzie pasowal przelacznik z np 2003? Ja mieszkam w UK, na ebayu jest tylko przelacznik do "Punto mk2 00-03" - na pierwszy rzut oka wyglada tak samo jak moj w 2004 no ale niewiem czy jest tam jakas roznica w podlaczeniu czy jak? Na szrocie tez nie bylo akurat 2004 rocznika, wiec niewiem skad wezme ten przelacznik jezeli nie pasuje z wczesniejszych
    Ostatnio edytowane przez mattii ; 14-01-2013 o 11:58

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Musiałbyś to sprawdzić w eper'ze po nr części.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Polnocna Walia, Wielka Brytania
    Postów
    23
    Auto
    Punto 1.2 8V
    Rocznik
    2004
    Dzieki lukq. Wbilem na ta strone, znalazlem przelacznik (chyba) ale nie za bardzo rozumiem te oznaczenia w tej tabelce moglbys rzucic okiem i mi to po krotce wytlumaczyc jak masz chwilke? Oto link do tego przelacznika:

    FIAT ePER

    Bede wdzieczny jak cholera

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Magiczna tylna wycieraczka

    Wejdź na eper.fiatklubpolska.pl pod internet explorer.
    Następnie wybierz części zamienne fiat, później po prawej stronie wpisz swój nr VIN. Poszukaj później z lewego menu przełącznik w odpowiednim poddziale. Jak znajdziesz kliknij na niego (jego numer) i będziesz wszystko wiedział

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tylna wycieraczka
    Napisany przez Inzi78 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2016, 21:49
  2. Tylna wycieraczka
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 09-07-2010, 15:17
  3. Tylna wycieraczka
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-05-2010, 18:21
  4. Tylna wycieraczka
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-02-2010, 18:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tylna wycieraczka punto 2

punto ii tylna wycieraczka

wycieraczka tylna fiat punto 2jak dziala tylna wycieraczka w punto iibezpiecznik od tylnej wycieraczki punto 2tylna wycieraczka fiat punto 2tylna wycieraczka do punto 2tylnia wycieraczka brak napieciabezpiecznik tylnej wycieraczki fiat punto punto 2 tylna wycieraczka tylna wycieraczka punto iipunto 2 wycieraczki fiat punto 2 tylnia wycieraczkatylna wycieraczka fiat punto 2 flwycieraczka tylna fiat bravo nowy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl