Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    B-B
    Postów
    8
    Auto
    punto 1.2 8v

    Lewy tył hamuje 2x słabiej

    Witam

    Przy pierwszej wizycie u mechanika zostały wyczyszczone cylinderki, co nic nie dało. Przy drugiej wymienił przewód hamulcowy co także nie dało żadnego rezultatu. Później zamienił na pompie lewy tył z prawy tyłem miejscami i okazało się, że prawy hamuje gorzej zamiast lewego. Powiedział, że to na 100% pompa. Wymienił ją i nadal to samo. Wydaje mi się, że nie dawał żadnej używanej bo wyglądała na nówke (przynajmniej wizualnie). Mówi, że może po prostu dostał uszkodzona z hurtowni ale chyba mała jest szansa, że znów akurat jedno wyjście do tyłu będzie zepsute.

    Jakieś pomysły? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A może korektor siły hamowania na belce?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    B-B
    Postów
    8
    Auto
    punto 1.2 8v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A może korektor siły hamowania na belce?

    A korektor jest jeden na 2 tylne koła?
    Jak zamieniam miejscami 2 wyjścia tylne na pompie to raz nie mam lewego, raz prawego hamulca. Korektor ma takie powiązanie z pompą, że w zależności od tego jak zamienie przewody na pompie, będzie lewy lub prawy słabszy?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Rashowsky Zobacz post
    Korektor ma takie powiązanie z pompą, że w zależności od tego jak zamienie przewody na pompie, będzie lewy lub prawy słabszy?
    W sumie to faktycznie dziwne bo kolektor jest 2 kanałowy owszem ale skoro zamiana na pompie dawała efekt zamiany na kołach to faktycznie na pompę by to wyglądało. Wspomniałem o kolektorze bo to lubi padać po latach po prostu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    B-B
    Postów
    8
    Auto
    punto 1.2 8v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W sumie to faktycznie dziwne bo kolektor jest 2 kanałowy owszem ale skoro zamiana na pompie dawała efekt zamiany na kołach to faktycznie na pompę by to wyglądało. Wspomniałem o kolektorze bo to lubi padać po latach po prostu..

    czyli jeśli przy zmianie przewodów na pompie, zmienia się także koło które słabiej hamuje to korektor można wykluczyć na 100%? Logicznie też bym go wykluczył, ale czasem są jakieś powiązania o których by się nikomu nie śniło

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Rashowsky Zobacz post
    czyli jeśli przy zmianie przewodów na pompie, zmienia się także koło które słabiej hamuje to korektor można wykluczyć na 100%?
    Wg mnie logicznie tak wychodzi.. Ale z tą pompą też jakoś dziwnie :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    a czasami któraś rurka nie jest gdzieś załamana, zagnieciona lub przytkana przez co ma mały przelot płynu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeszcze jedna sprawa... my tu mówimy o pompie ABS czy o serwie normalnie?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    B-B
    Postów
    8
    Auto
    punto 1.2 8v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeszcze jedna sprawa... my tu mówimy o pompie ABS czy o serwie normalnie?
    Normalnej, bez abs.

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    W tym Punto jest na tyle jeden korektor siły hamowania czy dwa?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    I jeszcze jak wygląda hamowanie przodu? Bo system jest na krzyż i jeżeli tylne lewe łapie szybciej i to przednie prawe powinno (jeżeli to coś z pompą).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2012
    Skąd
    B-B
    Postów
    8
    Auto
    punto 1.2 8v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    I jeszcze jak wygląda hamowanie przodu? Bo system jest na krzyż i jeżeli tylne lewe łapie szybciej i to przednie prawe powinno (jeżeli to coś z pompą).

    Przód jest idealny. Tył natomiast 1,2 i 0,5. Nie zmieniło się nic, a nic po wyczyszczeniu cylinderków, zmianie przewodu, wymianie pompy. Jedynie przed wymianą pompy, po zamianie tylnich przewodów wychodzących z pompy miejscami, uległo zmianie tylne koło (w sensie, teraz hamuje prawe słabiej).

    Nie mam pojęcia ile jest korektorów.

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ładnie opisane i widać po tym że tam kolektor jest jakby z jednym wejściem i dwoma wyjściami??

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    On tylko tak głupio wygląda, ma jedno wejście i jedno wyjście (są strzałki na korpusie, reszta gwintowanych otworów to mocowania).

    A żeby było śmieszniej, to rzeczywiście są korektory "regulowane" (z dźwignią) i "tłumiki". Co siedzi w danym aucie nie zgadnę nawet mając VIN, ale każdy mechanik wie że w Kropku korektory (a właściwie tłumiki) często wysiadają, i pierwsze co sprawdza się w przypadku problemów z hamowaniem stan korektorów ... a potem przeważnie wymiana, korodują i zacinają się.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tył hamuje MOCNIEJ niż przód
    Napisany przez venomek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 01-11-2015, 18:08
  2. Lewy przedni hamulec czasami nie hamuje
    Napisany przez marcel194 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-10-2012, 19:22
  3. CC 700 przydusza się i słabiej idzie
    Napisany przez Drajwer na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-08-2012, 10:34
  4. [ukł. hamulcowy] Nierówno Hamuje
    Napisany przez tikkurilla na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-01-2011, 19:13
  5. [ukł. hamulcowy] Nie hamuje
    Napisany przez gremlas na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-09-2010, 19:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 2 uszkodzony tyl

fiat punto 1 slabo hamuje tyl

punto 2 hamuje jedno tylne kolo

fiat punto tyl nie hamuje

fiat punto 1 slabo hamuje

punto 2 slabo hamuje

fiat uno tylne kolo nie chamujedlaczego seicento nie hamuje z przodu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl