Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2011
    Skąd
    Norway
    Postów
    5
    Auto
    Punto 2

    Kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą

    Witam wszystkich

    Mam wielki problem ..Przebywam w Norwegii , co za kraj , piękne krajobrazy ale serwis Fiata prawie nie obecny .Pech chciał ze zdechła uszczelka pod głowicą .Poznałem na norweskim forum mechanika ...porozmawialiśmy sensownie , koleżanka przywiozła mi wszystkie części do wymiany i na tym sielanka się kończy. Mechanik wymienił uszczelkę i po wymianie
    okazuje się że auto a to klepią zawory , nie ma mocy , wymienił świece na nowe , kalbe zaczął mi skracać bo iskry biegały po całym silniku .Jak jechałem dziwnie jęczał i nie chcial rozwinąć większej prędkości .Teraz pytanie co mógł pomylić ( kolejnośc przewodow ) wtyczki , co mógł nie podłączyć co wplywa na działanie silnika .Norwegia to fajny kraj ale nie jak ktoś ma Fiata ...ZERO fachowca a jak już się ktoś zna to cena jak za nowe auto ( w serwisie naprawa z częściami 11 000 koron - za tyle kupie w Polsce drugie auto ). Każdy trop mile widziany . Auto to Fiat Punto 2 silnik 1.2 8 V 2000 rok .

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    cześć. Ja na początku pojechałbym do mechanika tym razem innego i sprawdził czy rozrząd został dobrze założony ( jest to silnik bezkolizyjny wiec w przypadku źle założonego rozrządu silnik nie zostanie uszkodzony. Wystarczy wtedy ustawić poprawnie rozrząd i cieszyć się z jazdy ). Kolejną rzeczą którą bym sprawdził to to czy mechanik nie pomylił płytek regulacyjnych zaworów. W tym silniku nie ma samo regulatorów ani popychaczy hydraulicznych , a luz zaworowy reguluje się właśnie za pomocą specjalnych podkładek.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Skaczące iskry przy kablach WN to zły objaw. Wymień kable, bo te co masz nadają sie na szrot. To też może powodować problemy z pracą silnika, jego jęczeniem i brakiem możliwości rozpędzenia auta.
    Od tego zacznij, bo kosza nie są duże. Jeżeli jednak po wymianie i ustaniu skakających iskier nadal się tak będzie działo to możliwe, że mechanik, który to robił źle złożył rozrząd (jak dudu$ mówi) i niezbędna będzie poprawa. Samo sprawdzenie rozrządu u mechanika nie powinno być super drogie, trzeba zdjąć osłonę, poluzować paski i zdjąć koło pasowe, a później sprawdzić znaki.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2011
    Skąd
    Norway
    Postów
    5
    Auto
    Punto 2
    W tym cały problem że nic tu nie można kupić ...a sprowadzenie z polski to czas do 2- 3 tygodni ...najciekawsze ze przed przyjazdem do Norwegii wszystko wymienialem w Polsce ..kable , swiece i dojechalem do mechanika tylko z objawami spalin w płynie chłodzącym ...auto nie zostalo odebtane od mechanika ...czekam na rozwój wydarzeń.

    Pozdrawiam

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A płynu chłodniczego ubywa lub zmienił kolor na brunatny/szary?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2011
    Skąd
    Norway
    Postów
    5
    Auto
    Punto 2
    Nie ubywa ...problemy z mocą , po prostu szybko rozłożył i nie złożył jak powinno być...coś pomylił ,może przewody wysokiego napięcia , może jakaś wtyczka nie kontaktuje , może czujnik ...nie wiem . Cały czas czekam

    [size=2][ Dodano: 2011-04-01, 14:31 ][/size]
    Sprawa się chyba powoli wyjaśnia. Mechanik wysłał głowice do planowania w całości i dostał w rozsypce.Poskładał ją na chybił trafił ( myślał ze zawory są samoregulujące ) . Az się boje czy zawory ( grzybki ) nie były osobno . Poczekam aż poskłada i poproszę o sprawdzenie na koniec ciśnień w cylindrach .Zastanawiam się czy nie policzyć mu za naukę i nowe doświadczenia .


 

Podobne tematy

  1. Brak mocy po wymianie wydechu
    Napisany przez luke na forum Multipla
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2009, 16:02
  2. Po wymianie szczotek przy alternatorze brak ładowania.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2008, 10:42
  3. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 17:16
  4. Punto 2005 kłopoty z elektryką
    Napisany przez ecik1973 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-10-2008, 20:11
  5. Kłopoty z wrzucaniem biegu
    Napisany przez erk na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-06-2008, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto2 uszczelka glowicy

wymiana uszczelki punto ii

uszczelka pod glowice fiat punto 1.2 16v 2000r

http://www.iparts.pl