Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Fiat SC 900, przymiarka do Lancia Ypsilon 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    Post Fiat Punto II 1.2 8v ,a może Lancia Ypsilon 1.2 8V ?

    Witam wszystkich forumowiczów. Z racji, że jestem pierwszy raz na forum i początkującym zakładam trochę nietypowy temat " Co lepiej wybrać Fiata Punto II czy Lancie Ypsilon od 2003 - 2010". Z tego co się orientuję Ypsilon jest na tej samej podstawce co Punto II silniki są na pierwszy rzut te same, ale proszę o fachową odpowiedz. Który realnie będzie mniej spalał, jak z elektronika , problemami, awariami, jakością materiałów we wnętrzu, blacharką, które jest lepiej zabezpieczone, ceny części czy pasują wzajemnie z obydwu modeli samochodów. Nie ukrywam, że będę miał okazję kupić Ypsilona 1.2 8v spodobał mi się jego nietuzinkowy wygląd, lecz ceny są wyższe niż Punto II i czy opłaca się dorzucić trochę do Ypsilona czy może jednak zwykle Punto II. Coś z pośród tych 2 modeli chciałbym kupić na początku przyszłego roku, aczkolwiek już chciałbym nieco się dowiedzieć za czym lepiej się rozglądać.
    W przyszłości chciałbym zapewne zrobić chipa bądź jakieś większe mody z racji, że obydwa maja tylko 60 KM także szału nie ma, a mocy i Nm nigdy za wiele. Jak znosi modyfikacje, może jakieś uturbienie też wchodzi w grę. Pytam szczególnie o ten silnik 1.2 8v ponieważ słyszałem, że jest mało awaryjny, bezkolizyjny no i liczę się z opłatami ubezpieczenia itp. Proszę o odpowiedz z góry Dziękuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    29
    Postów
    104
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2005
    Chip tuning sobie odpuść bo mało co daje.. Ogólnie by osiągnąć jakieś sensowne wyniki z silnikiem 1.2, to trzeba władować masę kasy (czyt. taniej wychodzi przełożenie mocniejszej jednostki )

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Blacha jest ocynkowana, zatem podatność auta na rdzę jest mniejsza. Punto II zwłaszcza z tyłu miało tendencję do łapania rdzy. Mechaniczne te auta są bardzo zbliżone, bo Ypsilon bazuje na Punto. Lancia oferuje trochę lepsze wyposażenie i wykończenie (lepsza jakość plastików). Pod względem kosztów to serwisowanie Lancii (Ypsilon I (2003-10)) będzie podobnie kosztować co Punto II z tym, że blacharka jest droższa. Więc jak przyjdzie Ci wymienić np. błotnik, klapę czy inny element to będzie on droższy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Fiat SC 900, przymiarka do Lancia Ypsilon 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Dzięki za szybka odpowiedz. Czyli resumując jeżeli chce lepszej jakości materiałów i wyposażenia jednak nastawić się na Ypsilona a pod względem mechaniki bez różnicy. Co do przyszłościowego tuningu 1.2 8v zdaje sobie sprawę, ze nie są to małe pieniądze, aczkolwiek dałoby się coś niecoś wyciągnąć choćby na te 70 KM we własnym garażu, jakiś lepszy dolot, filtry itp. Może głowica z Punta I 1.2 8v 75 KM. Mimo wszystko zależało by mi na mniejszej pojemności a większej mocy. Nastawiam się jednak na kupno Ypsilona, lecz sprawdzając przyspieszenie do 100 km/h to jest 16.8 sek a Punto II 14.3 sek co idzie na jego korzyść, ale coś za coś. Po prostu wiem, ze rajdówki z tego kiedyś nie stworze ale przyzwoite 12,5 sek by mi się widziało. Zależy mi bardziej na przyspieszeniu niż prędkości maksymalnej.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    1.2 8V jest bardzo słaby, ale nie do zdarcia. Nieco lepiej chodzi 1.2 16V, ale ponoć awaryjność tej jednostki jest nieco wyższa (jednak nie eksploatowałem tego auta). Jak chcesz przyzwoite osiągi to celuj w 1.8 HGT. Ja mam od nowości 1.2 8V i przejechane 235 tys.km. Teraz robiłem naprawę progów i podłogi oraz konserwację (gdzieniegdzie powychodziły dziury), wstawiłem też tylne nadkola. 1.2 8V to bezawaryjne autko do jeżdżenia na krótkich trasach, ale bez osiągów. Moim zdaniem szkoda pieniędzy i czasu na jakieś podnoszenie mocy tego silnika. Jak się bawić to z HGT.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Fiat SC 900, przymiarka do Lancia Ypsilon 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Rozumiem, dzięki Vitos za przedstawienie jasnej sytuacji odnośnie 1.2 8V. Nic no to nastawie się w takim razie na ta bardziej bezawaryjność niż osiągi, bo jak miałbym co chwila dokładać do auta bo coś mu będzie dolegać i więcej będzie stało z powodu jakiejś awarii niż korzystał z tych osiągów. Odnośnie HGT ładna wersja , osiągi tez super ale niestety spalanie by mnie dobiło jednak jest to spory wydatek jeszcze patrząc na dzisiejsze ceny benzyny. Wiem ze można by było też celować w gaz, aczkolwiek nie mam zaufania, wole czysta benzyne lub już diesla. Jeszcze Vitos jeśli mogę spytać, jakie są koszty wymiany kompletnego rozrządu, bo przy zakupie wiadomo ,lepiej od razu wymienić , bo rożni ludzie są i nie zawsze prawdę powiedzą czy wymieniali czy nie. I Czy poważnie jest bezkolizyjny po zerwaniu paska.?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Z racji tego, że silnik 1.2 8V jest bardzo prosty, to i koszty są niewielkie. Do wymiany jest pasek elastyczny napędu rozrządu oraz rolka napinacza tegoż paska, warto przy okazji wymienić pasek napędu alternatora. Dodatkowo pompę wody, ja wymieniałem co drugą wymianę rozrządu. Koszty wymiany rozrządu będą podejrzewam zbliżone jak w Seicento 1.1, czy być może w 900-tce. Na jednym rozrządzie można przejechać jakieś 80 tys.km lub 4-5 lat. Silnik 1.2 8V istotnie jest bezkolizyjny, ale lepiej po prostu nie dopuścić do zerwania paska i wymienić zawczasu. Ale to dotyczy każdego auta przecież

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Fiat SC 900, przymiarka do Lancia Ypsilon 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Nic no to chyba wszystko już wiem, jak będę jeszcze miał jakieś pytania lub wątpliwości jeszcze się zgłoszę. Dzięki serdeczne wszystkim, którzy pomogli.


 

Podobne tematy

  1. Wtryskiwacze benzyny Fiat/Alfa/Lancia
    Napisany przez BoNes na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-07-2013, 19:58
  2. Klocki Fiat Alfa Lancia - Różne sprzedam
    Napisany przez Piotr S na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-04-2013, 09:04
  3. [elementy zewnętrzne] belki dachowe Fiat, Alfa, Lancia
    Napisany przez maciek_wk na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2013, 19:36
  4. Lancia Ypsilon z logo Chrysler
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 07:37
  5. Lancia Ypsilon na rynku polskim: nowa perła w rodzinie
    Napisany przez ubek na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-06-2011, 12:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lancia ypsilon forum

lancia ypsilon opinie

ypsilon forum

lancia y 1.2 8v silnik

Punto Lamcia Ypsilon

rozrzad kompletny lancia ypsilon 1.2 8v

silnik lancia ypsilon 1.2 opinie

forum kiedy wymienic rozrzad lancia ypsilon

Lancia poj 1.2 czy silnik jest bezkolizyjny

czy belka tylna fiata punto II pasuje do lancii ypsilon

schemat rozrzadu lancia y 1.2 V8

ypsilon czy punto

rozrzad do lancia ypsilon 1.2

lancia y 1.2 8v

Lancia y 1.2 co ile zmiana rozrzadu

lancia ypsilon 1.2 16v opinie

lancia y forum

wymiana paska lancia ypsilon koszt

lancia y opinie forum

silnik lancia 1.2 60 KM

lancia ypsilon 1.2 8v forum

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl