Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2013
    Skąd
    Szydłówek
    Postów
    4
    Auto
    Punto II 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    Fiat Punto II 1.2 8V 2000r Dziwne zachowanie po wymianie UPG.

    Witam.
    Posiadam Fiata Punto 1.2 8V 2000 rok. Na początku stycznia wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Objawy były takie, że puchły węże gumowe i wywalało płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany UPG głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Za niecałe dwa tygodnie, kiedy pojawiły się mrozy, auto po całej nocy na mrozie -20 stopni C odpaliło na "trzy gary" i poszło ciśnienie w układ chłodniczy (płynu nie wywaliło, ale gwałtownie wzrósł jego poziom i widać było bąbelki). Znów wymieniłem uszczelkę i teraz jest wszystko dobrze do momentu kiedy auto postoi około dwóch dni nie palone w temperaturach w nocy dochodzących do -5 stopni C. Wtedy po odpaleniu przez 2-3 minuty ma objawy padniętej uszczelki. Pali na trzy gary, jest zamulony, wyczuwalne jest lekki ciśnienie na wężach, ale po rozgrzaniu (dosłownie 5 minut) auto wraca do normy. Ma pełną moc, pracuje równo, ciśnienie w układzie nie zwiększa się. Po przejechaniu trasy 100 km węże są miękkie, masła pod korkiem oleju brak. I potem nawet jak postoi paręnaście godzin na dworze pali bez wyżej wymienionych objawów. Natomiast jeśli auto stoi nie palone nawet parę dni, ale w garażu, gdzie temperatura jest non stop około 10 stopni C, pali bez żadnego problemu. Komputer żadnych błędów nie pokazuje.

    Może ktoś się z takim dziwnym zachowaniem spotkał i może coś poradzić. Ja nie mam pojęcia jaka może być przyczyna, a daleki jestem od wymieniania uszczelki po raz trzeci w ciągu dwóch miesięcy. Aha dodam, że od tamtego czasu poziom płynu jest cały czas taki sam, oleju również nie przybywa i nie ubywa.

    Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Piotrków Tryb/Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto II 1.2 8v 188
    Rocznik
    2001
    Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i po rozgrzaniu silnika powinno występować ciśnienie także po 100km węże powinny być dość twarde ale bez przesady.
    Jak kolega dokręcał główicę? W Punto śruby trzeba dokręcić momentem a następnie dwa razy po pół obrotu jeśli dobrze pamiętam. Ponadto są to śruby rozciągliwe które trzeba wymienić po każym zdjęciu głowicy.

    Skoro po odpaleniu ciśnienie w wężach nie zwiększa się więc wątpie aby to był problem z uszczelką. Być może coś zostało spartaczone w głowicy.
    Proponował bym pomiar kompresji zimnego silnika.


 

Podobne tematy

  1. Dziwne zachowanie kierownicy Fiat Palio
    Napisany przez WOJSA na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-09-2013, 22:03
  2. Dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez d0m3l na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-11-2012, 17:13
  3. Dziwne zachowanie Bravki
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2010, 21:51
  4. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 16:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

upg punto cena

fiat palio 1 2wymiana upg

wymiana uszczelki pod glowica punto 1.2

Wymiana upg a docieranie

upg jak dokrecac

wymiana uszczelki punto 1.2

po wymianie upg cos tyka

punto 1.2 8v moment dokrecania glowicy

uszczelki pod glowica punto ii 1.2 8v

fiat siena 1.2 8v korek zbiorniczka wyrownaczego

punto 2 1.2 2000 r forum

punto 1.2 upg

ile za wymian

szpilki glowicy punto 1.2 cena

wymiana upg punto 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl