Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000

    Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik

    Witajcie.
    Jestem świeżym nabywcą Punto.
    Od momentu zakupu miał tak zwane drgawki, nie przejmowałem się tym, w końcu to nie nowe auto.
    Jednak po wymianie rozrządu zaczęły się cyrki z pracą silnika, najpierw tak jakby starał się dostosować obroty biegu jałowego w górę, niestety później w dół, i tak jak zaczął gasnąć na niskich obrotach po nagrzaniu silnika(wyłączeniu się ssania) tak nadal problem trwa.
    Podczas wymiany zdejmowane było koło foniczne i zastanawiam się czy może zostało w niewłaściwy sposób założone.
    Po przeczytaniu wielu postów o padniętych ECU kupiłem regenerowany ecu, niestety żadnej poprawy.
    Dodatkowo wymienione świece, przewody, cewki.
    Auto ma przez cały czas dziwne obroty silnika, jak dodam gazu, to bardzo powoli spadają, czasami stają na 1300-1400, czasami 800, obroty falują, aż w końcu spadają tak nisko, że auto gaśnie
    Podłączyłem interfejs elm z fiat ecu scan,z tego co zauważyłem czujnik położenia przepustnicy działa dobrze, bez gazu 0 stopni otwarcia przepustnicy, minimalne przyciskanie pedału zmiana.
    Jednak dziwnym jest fakt, iż podczas przekręconej stacyjki i nie włączonym silniku, bez dodawania gazu słyszę jak zmienia się położenie silniczka krokowego, zamierzam go wymienić w tym tygodniu, jednak chciałbym wiedzieć co myślicie na ten temat.
    Dodam, że na biegu jałowym i włączonym silniku w programie fes pokazuje mi zmieniające się wartości kroku silniczka krokowego, na rozgrzanym silniku 76-79 za chwilę 60-48 i gaśnie.
    Na wyższych obrotach wyczuwalne są drgawki, jednak silnik nie gaśnie.
    Czy macie może jakieś spostrzeżenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Może to być krokowiec.
    Na zimnym też tak jest?
    Na komputerze widać jakieś błędy?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000
    Na komputerze nie ma błędów, na zimnym ze względu na ssanie nie jest to tak wyczuwalne, ale poszarpywania czuć.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Jeśli za pomocą tego kabla możesz odczytać wartości sondy lambda to sobie je sprawdź, bo może działać ale w zawężonym zakresie np 0,5-0,7 V prawidłowo powinna chodzić 0,1-1V.

    Na początek zobacz co z tym krokowcem, bo to kandydat nr. 1

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000
    Dziś wymieniłem silniczek krokowy, na nowy oryginalny magneti marelli, nic się nie zmieniło.
    Dodatkowo wyjąłem czujnik położenia przepustnicy, rozebrałem, wyczyściłem styki, taśmę, zero różnicy.
    Sprawdzałem sondę i chodzi niezależnie od tego czy na niskich obrotach, czy wysokich w zakresie 0-0,7 V.
    Może kupię jeszcze nowy czujnik położenia przepustnicy, który czyściłem, bo zauważyłem, że przy odłączonym nie gaśnie i oprócz delikatnego przerywania(jak przed wymianą rozrządu) działa w miarę dobrze na nieco podwyższonych obrotach(pewnie jakiś tryb awaryjny), a z podłączonym zawieszają się obroty i falują i gaśnie jak się nagrzeje.
    Powoli zaczynam tracić siłę do tego auta.
    Może źle mi pasek rozrządu założyli?
    Czy mógłby mieć takie objawy?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000
    Kolejny dzień walki z usterką za mną, niestety z miernymi efektami.
    Rozpocząłem od sprawdzenia rozrządu, na który stawiałem. Okazało się, iż był on ustawiony absolutnie źle. Znak na wałku rozrządu był po przeciwnej stronie zaznaczenia na głowicy jakby idealnie po drugiej stronie względem znaku na głowicy.
    Zmieniłem jego położenie, jednak ciężko tak sprawdzić czy idealnie znaki się zgrywają, jestem na 99,9 przekonany, że teraz jest on ustawiony poprawnie.
    Wykasowałem autoadaptacje, i adaptacje koła fonicznego, zaadaptowałem i nadal silnik gaśnie, skaczą mu obroty i poszarpuje.
    Gdy odłączam czujnik położenia przepustnicy zaczyna chodzić równo(chyba w trybie awaryjnym) jednak też ma chwilowe spadki o ok 50-70 obrotów.
    Gdy załącza się wiatrak chłodnicy wzrastają obroty, jakby na ssaniu, gdy się wyłącza spadają do nazwijmy to normalnych, czy to normalne?
    Sonda ma wskazania tak jak pisałem wcześniej 0-0,7 V mierzone za pomocą fiatecuscan, czy może być winowajcą poszarpywania, jeżeli po odpięciu jej, problem nie ustaje?
    Wskazania temperatury wody w fiatecuscan są dobre, wentylator załącza się przy 94 stopniach.
    Temperatura powietrza chyba ok, bo przy rozgrzanym silniku w garażu ok 15 stopni.
    Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
    Jeżeli znacie jakiegoś "Magika" od fiata,to podeślijcie mi proszę info, okolice Warszawy-Mińska mazowieckiego-Siedlec, bo sam to już tracę siły do tego auta.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    I coś już wiadomo? W moim też się coś dzieje, ale stawiam na gaz i jego złą regulacje.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000
    Dziś doszedł do mnie czujnik położenia przepustnicy, będę wymieniał w niedzielę, dam znać czy coś pomogło.
    Na pierwszy rzut oka widzę, że w nowym czujniku obracający się element jest sztywny i nie ma luzów, w starym są strasznepo 1 mm na każdą stronę, może to powód.
    Dam znać po założeniu

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2013
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Punto II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2000
    Koledzy proszę o pomoc, ponieważ dziś zmieniłem czujnik położenia przepustnicy i nic się nie zmieniło.
    Nadal obroty wariują, po odłączeniu tego czujnika wracają powiedzmy do normy, utrzymują się w granicach 1000/min.
    Próba obniżenia ich za pomocą śrubki przepustnicy nic nie daje.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Falujące obroty Bravo 1.8 raz jeszcze
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 04-03-2013, 22:18
  2. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 07:33
  3. [silnik] Nierówne falujące obroty i wysokie spalanie
    Napisany przez mariuszsciubak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-01-2011, 21:34
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2010, 08:30
  5. Silnik dławi się,obroty falują,spadek mocy
    Napisany przez przechuy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-01-2010, 22:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 2 gasnie

wirujace obroty punto2

punto 1.2 nie rowne obroty gasnie

brak wolnych obrotow po wymianie rozrzadu punto

falujace obroty w fiacie punto i1.2 60km

za niskie i nie rowne obroty

plywaja wolne obroty w punto 2 60 km

www.nieruwne obroty punto 2

plywajace obroty i gasnie silnik

Gasnie w korku po nagrzaniu silnika punto 2 1.2

plywajace obroty silnika w punto 2 1.2 60 km

punto 2 falujace obroty

gubi obroty i gasnie fiat punto

punto 2 faluja obroty

punto falujace obroty

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl