Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2013
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000

    Dymienie na niebiesko na zimnym silniku przy wkręcaniu na obroty

    Przede wszystkim wszystkich witam !!! Jestem tu nowy i od razu z problemem chcę wyskoczyć. Pacjent: Punto II, a raczej jego silnik 1.2 8v, przebieg 118tys.km; przy przebiegu 100tys.km założony gaz sekwencyjny BRC. I właśnie to był błąd... Auto kupiłem jak miało 68tys.km, było kupione w polskim salonie. Kupiłem je 3 lata temu. A co do tego błędu z gazem, to odkąd go założyłem zaczął sypać się silnik. NIGDY WIĘCEJ GAZU !!! Autko miałem na dojazdy do pracy, miałem, bo już mam inne, ale Punciaka dalej mam. A więc od przbiegu 68tys.km autko jeździło tylko trasy, no może 98% trasy. Do pracy mam 30km, ale do rzeczy to po założeniu gazu było wszystko ładnie, ślicznie, spalanie w granicach 6-6,5 litra gazu na 100km, wymieniłem całe hamulce przód i tył, bo myślę, że sobie jeszcze tym autkiem pojeżdżę (wziąłem wszystko TRW, bo to dla siebie, oprócz klocków te mam Boscha), aż tu przy 115tys.km, zaczął brać płyn chłodniczy... Myślę sobie: gaz. I od tego się zaczęło. W warsztacie wymienili mi UPG, splanowali głowicę, założyli nowe uszczelniacze zaworowe, zrobili gniazda, wypucowali zawory, złożyli wszystko do kupy, nowy olej Castrol 10W40 (leję taki odkąd mam Punciaka), filtr i płyn chłodniczy. Przyjechałem, odpaliłem i było miodzio więc zapłaciłem z tego co pamiętam 1300zł za tę zabawę. No to sobie myślę, teraz to już spokojnie następne 100tys. zrobię. Sprawdzam co jakiś czas czy nie ubywa płynu i jest git I co ?? I ZONK !!! 118tys.km - wymieniałem filtr powietrza i jakoś tak odpaliłem autko i jakoś tak na niebiesko zadymiło... Sprawdzam olej, a tam ledwie mokry koniec bagnetu. No to myśle sobie - lipa... Wkurzyłem się, dzwonie do warsztatu, a oni, że wszystko dobrze na 100% poskładane i że najprawdopodobniej po uszczelnieniu góry strzelił dół silnika, znaczy się pierścienie na tłokach. Szkoda, że mi nie powiedzieli jak robili UPG, że tak może się stać. Kazałbym tez robić dół. I teraz mam pytanie, czy rzeczywiście może tak być, że po uszczelnieniu góry wzrosło ciśnienie i pierścienie nie wytrzymały i zaczęły przepuszczać olej ?? Czy może też tak być, że jak w warsztacie głowica była rozebrana, to nagar stwardniał i zapiekły się pierścienie ?? Czy nie rozbierając silnika można stwierdzić czy pierścienie są zapieczone, czy przepuszczają, bo są zużyte?? Objawy to dymienie na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika i wkręcaniu na wysokie obroty, Bez wkręcania na wysokie obroty, tzn. samo odpalenie na zimnym silniku nie daje efektu niebieskiego dymu. Tak samo nie dymi na nagrzanym silniku, a przynajmniej tego nie widzę. Czy może pomóc wymiana oleju na 15W40 ?? Ogólnie i tak chcę sprzedać tego Punciaka, bo mnie po prostu wkurzył, już kupiłem następcę, ale chciałbym się dowiedzieć czemu dymi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Podejrzewam uszczelniacze zaworów

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2013
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    Czyli sugerujesz, że jak je wymieniali 3tys.km temu to coś z nimi spaprali ??
    Dzisiaj miałem trochę czasu. Odpaliłem autko i po nagrzaniu też dymi zarówno na biegu jałowym jak i przy wkręcaniu na obroty (wtedy to jest zasłona dymna). Może to coś pomoże w diagnozie...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał rafiqs Zobacz post
    przy wkręcaniu na obroty (wtedy to jest zasłona dymna)
    Koniecznie sprawdź pierścienie, bo chyba tam tkwi przyczyna. Pęknięte porysują tuleje cylindrów i będziesz miał silnik do remontu.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2013
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    3
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    Jeszcze jedno spostrzeżenie: po jednej stronie obudowy filtra powietrza na plastiku koło śruby jest delikatna mgiełka oleju, która ciągnie się wzdłuż połączenia na parę centymetrów (z 15), i teraz kolejne pytanie: to normalne ?? Chyba nie... To następne: ODMA ??

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jeśli masz uszkodzone pierścienie, to po pierwsze primo -silnik będzie żarł olej i kopcił, po drugie primo - część ciśnienia związanego z pracą silnika wychodzi dołem, z tąd też mgła oleju w odmie.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 

Podobne tematy

  1. buczenie przy zimnym silniku
    Napisany przez karus26 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-05-2015, 07:49
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2012, 15:07
  3. Punto 1.2 - maleją obroty i gaśnie na zimnym silniku
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-01-2011, 22:03
  4. Wariujące obroty na zimnym Silniku
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 06:48
  5. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik kopci na niebiesko

dymi na niebiesko na wysokich obrotach

zimny silnik dymi na niebiesko

silnik dymi na niebiesko

dymienie na zimnym silniku

na zimnym silniku kopci na niebiesko benzyna

kopci na niebiesko na wysokich obrotach

dymienie zimnego silnika

kopci na zimnym silniku

niebieski dym na zimnym silniku

jak zimny kopci na niebieskona zimnym silniku kopci na niebieskopunto 2 1.2 kopciauto dymi na zimnym silnikuzimny silnik dymidymienie na niebiesko na wysokich obrotachsamochod kopci na niebiesko jak jest zimnypunto kopci na niebieskofiat uno benzyna kopci na niebieskopunto 2 lekko dymi na niebieskodymi na zimnym silniku benzynazimny silnik kopci na niebieskopunto 2 niebieski dymna wysokich obrotach kopci na niebieskosilnik dymi na zimnym na niebiesko

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl