Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22

Temat: Dławienie silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001

    Dławienie silnika

    Od kilku miesięcy walczę w samochodzie żony z dławieniem silnika przy przyspieszaniu -w zakresie obrotów 1500-2500.
    Silnik ewidentnie się dławi, pojawiają się błędy wypadania zapłonu (na wszystkich cylindrach).
    Jestem bliski poddania się.

    1. wymieniłem:
    - oba czujniki (wału i wałka rozrządu)
    - cewki
    - świece
    - kabli WN jeszcze nie ale są w miarę nowe, poza tym robiłem zamiany z innymi (starymi)

    2. wyczyszczona przepustnica, czujnik podciśnienia MAP, pompa paliwa

    Opisy podobnych problemów pojawiają się dość często ale jak widać gorzej z rozwiązaniami.
    A jak nie działało dobrze tak nie działa. Nadal objawy są takie, że gwałtowne wciśnięcie gazu ewidentnie dławi silnik (ale tylko gdy jest <2500 obrotów).
    Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 28-05-2016 o 00:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    79
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    To tak wygląda, że albo go zalewa, albo nie dostaje paliwa. Może winna jest sonda. Tylko że sonda zaczyna działać po nagrzaniu. Na zimnym wg mnie nie powinno tego być. Najlepiej podłącz pod komputer.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    218
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    zamień sondy u mnie to pomogło

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Właśnie wczoraj zamówiłem sondy. Zobaczymy.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    218
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    oby pomogło

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    A masz LPG?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Niestety wymiana pierwszej sondy nie pomogła. Na drugą nie wystarczyło czasu przed deszczem

    Nie mam LPG

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Wymiana drugiej sondy lambda też nie pomogła.
    Co ciekawe po odpięciu obu sond (albo jednej) objawy są nadal dokładnie takie same.
    FES pokazuje napięcie na sondzie w zakresie 0,61-0,65V.
    Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 02-06-2016 o 21:31

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    26
    Postów
    27
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Mam podobnie w punto 2 1.2 16v i tez piernik wie o co chodzi

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Wydaje się, że jest to problem z odczytem z sond. Ale od strony okablowania lub ECU. Na wtyku sondy od ECU na styku 4 (teoretycznie masowym) jest + zasilania (12V) a na styku 3 ok. 3V na niepracującym silniku i ok. 0,6V na pracującym. Tyle że dokładnie tak samo jest na obu sondach. Jutro muszę nad tym popracować ale to napięcie jest dziwne.
    Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 03-06-2016 o 01:14

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    218
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    może komputer coś podpowie u jakiegoś mechanika albo z tymi parametrami faktycznie coś nie tak jest sam dokładnie nie wiem jakie powinna sonda wzkazywać te parametry

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Fizycznie z sondami jest OK. Zakres napięć OK, wchodzą na właściwe styki do ECU. Dziwne bo w FES 3.3 dla EM7.3H4 nie ma możliwości podglądu napięcia sondy 1. Jest tylko 2 pokazuje cały czas ok 0,6V. (0,61-0,65V). Jutro zmierzę ile faktycznie ta sonda daje.
    Co nie zmienia faktu, że nadal nie wiem o co chodzi. Jutro planuję rozebrać cały kolektor i listwę wtryskową, posprawdzać czy nie ma jakiegoś pęknięcia itp.

    Tak w ogóle to temat takiego dławienia pojawia się na wszystkich fiatowskich forach - tyle, że poza ogólnikami nikt nic konkretnego nie pisze. Już nie mówiąc o tym, że nikt nie chwali się sukcesem w usunięciu.
    Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 03-06-2016 o 23:51

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    129
    Auto
    sc 0.9
    Rocznik
    06. 1999
    Cytat Napisał pawel_l Zobacz post
    Fizycznie z sondami jest OK. Zakres napięć OK, wchodzą na właściwe styki do ECU. Dziwne bo w FES 3.3 dla EM7.3H4 nie ma możliwości podglądu napięcia sondy 1. Jest tylko 2 pokazuje cały czas ok 0,6V. (0,61-0,65V). Jutro zmierzę ile faktycznie ta sonda daje.
    Co nie zmienia faktu, że nadal nie wiem o co chodzi.
    Druga sonda pokazuje dobrze. Tak ma być . W miarę równe napięcie około 0.7 volta. To sonda kontrolna dla katalizatora. Gdyby napięcie oscylowało już by zgłosił błąd że katalizator niesprawny i zatruwasz nasze kochane środowisko. Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną dla układu wtryskowego i powinna oscylować po rozgrzaniu w zakresie 0.1-0.9 volta

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 16V
    Rocznik
    2001
    Jeszcze raz przeczyściłem MAP sensor bo wydawało mi się, że są zbyt małe zmiany napięcia. Po czyszczeniu jest tak:
    - włączony zapłon - 4.2V
    - wolne obroty - 1,4-1,5V
    - po szybkim wciśnięciu gazu - do 3,8V
    - spadanie obrotów - ok. 0,8V
    (napięcia mierzone voltomierzem, ale mniej więcej się to pokrywa z FES).
    Pytanie czy podane wartości są OK.
    Cały czas mam zresztą wrażenie, że przyczyną jest jakaś "pierdoła" a nie uszkodzenie czegoś. Pęknięcie, nieszczelność, zabrudzenie, przetarty kabelek...

    Jak widać tutaj:
    Napięcia na MAP sensor - jakie powinno być? - ::206 CLUB NET::
    nie jest to tylko przypadłość Punto.
    Ale gość podaje napięcia na MAP (jest taki sam) takie jak u mnie.
    Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 04-06-2016 o 12:30

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pawel_l Zobacz post
    Tak w ogóle to temat takiego dławienia pojawia się na wszystkich fiatowskich forach -
    Dziwne, miałem 3 Punta 1.2 16v i w żadnym nie występował problem dławienia silnika, na FFP też często siedzie i jedyna osoba która miała podobny problem to.

    _marcin00_ możesz go znaleźć na Fiat Forum Punto, prawdopodobnie jemu udało się to naprawić.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dławienie się silnika JTD i przerywanie w czasie jazdy
    Napisany przez baca7 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-10-2016, 18:59
  2. Dławienie silnika
    Napisany przez micwol na forum Albea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-02-2016, 20:38
  3. Przydławienie Silnika
    Napisany przez Cr0piX na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 23:49
  4. Pomocy - szarpanie, dławienie się silnika
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-04-2012, 23:26
  5. [silnik] Dławienie silnika po gwałtownym wciśnięciu
    Napisany przez konrado223 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-07-2009, 23:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu