Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V

    Czy warto zmieniać zwykłą instalację na sekwencję?

    Witajcie. Mam pytanie - czy warto (za około 1300 zł) zmienić zwykłą instalację na sekwencyjną w Fiacie Punto II 1.2 8V? Co o tym sądzicie? Auto jest z 2001 roku i ma przejechane 167 000 km. Proszę o opinie na ten temat



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Dmx
    Dmx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2010
    Skąd
    pomorskie
    Postów
    24
    Auto
    punto2 1.2
    Ja zmieniłem i mam spokoj wrescie z gazem.Zmieniłem na sekwencyjny ale 2.400 wyniosło mnie. Sam sie przełancza prawie nie zauwazalnie,a jak miałem 1 generacji gaz to musiał silnik temperature i obroty a tutaj komputer sam steruje.Uwazam ze wydatek sie oplaca tym bardzieje ze mam gwarnacje na 2 lata bez limitu km

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    zależy ile chcesz jeździć tym autem i ile będziesz robił kilometrów rocznie. Jeżeli rok czy dwa i miesięcznie 1000km to według mnie się nie opłaca. Oczywiście sekwencja jest fajna bo zapomina się o wszystkich innych problemach związanych z gazem chyba że założą Tobie jakieś badziewie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    Punto II GO 1,2 8V 2001r.
    A jak więcej się po mieście jeździ, zależy mi na szybkim przełączaniu gazu, krótkie dystanse na zimnym silniku, ma to sens w ogóle? założył bym tą z ręcznym przełączaniem.
    Macie jakieś opinie co do tego pomysłu?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    W jednej i drugiej instalacji możesz szybko przełączać auto na gaz - w instalacji II generacji robisz to manualnie za pomocą przełącznika a w sekwencji w centralce lpg zmieniasz przełączanie na gaz po osiągnięciu przez motor np. 15 stopni. Ale za równo w jednej jak i w drugiej instalacji jak będziesz za wcześnie przełączał z PB na LPG to załatwisz membrany w parowniku i będziesz miał w tedy więcej problemów z instalacją. Silnik przełączając na gaz powinien być rozgrzany minimum do 35 stopni. Ja jak miałem fiata sienę z motorem 1.2 8v i instalacją gazową II generacji czyli sam przełączałem sobie to w zimę odpalałem auto na PB, skrobałem szyby, wsiadałem do auta i ruszałem. Po dystansie 2 km przełączałem auto na LPG. A jak nie zimy i mrozów to wsiadałem normalnie do auta robiłem te 2km i przełączałem auto na LPG. Zawsze jak przełączałem na gaz to wskazówka temperatury na zegarach była ok 5 mm powyżej stanu spoczynku czyli silnik miał tak z 30 stopni. Jak wyżej pisałem jest to minimalna temperatura przy jakiej powinno się przełączać na zasilanie gazem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    Punto II GO 1,2 8V 2001r.
    dudu$ dzięki za obszerną odpowiedź, czyli jak założe sekwencje to można ustawić np na te min 35stopni? tylko że sekwencja kosztuje chyba 2400 zł a drugiej generacji 1200 zł, to i tak bym wybrał chyba tą tańszą opcje a jak z awaryjnością tych dwóch instalacji? bardzo się różni czy to tylko kwestia rodzaju użytkowania?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    95
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    jak się zakłada gaz to nie patrzy się na cenę, a dobra i porządna instalacja kosztuje, często bywa tak że przy tanich instalacjach bywają później problemy, grunt to aby były zamontowane porządne części instalacji, jeśli chcesz się cieszyć jazdą to tylko sekwencja
    http://fiatpunto.com.pl/topic23563.html
    Ostatnio edytowane przez wojtass18 ; 21-10-2012 o 10:13

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Coś wątpię aby ta instalacja za 1200zł była II generacji. Prędzej jest to instalacja I generacji z tak zwaną śrubą - takie instalacje zakłada się do aut z gaźnikiem. W warszawie sekwencja polskiej firmy kosztuje ok 2200zł ( mój kumpel w astrze II ma taką i od 2 lat nie ma żadnych problemów) a instalacja II generacji firmy Landi Renzo jest to wydatek 1700zł. Różnica w cenie to 500zł. Jakbym miał teraz zakładać instalację LPG to tylko i wyłącznie sekwencję

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tam gdzie jest wielopunktowy wtrysk tylko sekwencja..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. STILO 1.9 JTD 100 KM czy warto?
    Napisany przez SEBO na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2010, 17:32
  2. Croma 2.4 JTD automat tip-tronic 200km czy warto ??
    Napisany przez Janusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-03-2010, 23:45
  3. V-power, Verwa, ultimate do diesla - czy warto?
    Napisany przez yoyo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 17-11-2009, 09:58
  4. JAK ZMIENIĆ PODŚWIETLENIE LICZNIKA I CZY WARTO
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2009, 10:24
  5. Uno 1,1 LPG - Czy warto?
    Napisany przez Apo25 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 16:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 1.2 jaki sekwencja cena

punto 2 sekwencja

Punto 1.2 sekwencja

instalacja ii generacji lpg czy lv

po ile gaz sekwencyjny punto ii

punto 2 gaz sekwencja

punto 1.2 8v lpg sekwencja

punto ii 8v sekwencja

instalacje lpg sekwencja do 1.2

fiat punto 2 1.2 sekwenxja czy.zwykly gaz

gaz sekwencja do punto2

jaka sekwencja do punto 1 2

punto 2 na zwyklym gazie

sekwencja punto 1

forum lpg punto 1.2 8v II gen

ile pali punto gazu sekwencja

gaz sekwencyjny w fiacie punto 1 2

punto sekwencja opinie

fiat punto i 1 1 instalacja zwykla

http://www.iparts.pl