Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001

    Coś o dławieniu się Fiata Punto II

    Może nie jest to odkrywcze, ale w wielu informacjach w tej kwestii można się pogubić.Postanowiłem opowiedzieć o moim przypadku.Samochód się dławił przy przyspieszaniu na każdym biegu(takie wyczuwalne mulenie).ASO i zaprzyjaźnione warsztaty zalecały wymianę po kolei:świece,przewody WN potem czyszczenie przepustnicy, ewentualnie wymiana czujnika ciśnienia i.t.d.Okazało się, że powodem tej awarii była sonda lambda przed katalizatorem.Wprawdzie działała ale w złym zakresie.Testy wykazywały,że sonda jest OK.Oczywiście lampka sygnalizująca awarię silnika się nie paliła, co czyniło awarię trudniejszą do wykrycia,diagnostyka nie pokazywała żadnych błędów.Dopiero szczegółowy wykres napięcia sondy pokazał jej awarię.Pracowała w zakresie 0,3-0,5V a powinna 0,2-0,8V.Myślę,że to jest dość częsta usterka w tych Fiatach, o której nie chcemy wiedzieć, bo sondy są dość drogie i dlatego tę myśl odsuwamy na później.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Powiem tak: mechanik który nie sprawdzi sondy lambda jako drugiej/trzeciej z kolei ewentualnej przyczyny tego typu problemów to kiepski mechanik.
    Sondy nie są aż tak drogie, do celów serwisowych wystarczy mieć dosłownie kilka żeby zawsze dobrać pasującą "na podmianę" do większości modeli aut które dany warsztat naprawia. Chyba że naprawiają "każdą" markę/model ...

    Można sprawdzać sondę komputerowo (Examinerem czy innym takim sprzętem), ale dużo łatwiej wymienić na sprawną i zobaczyć co się dzieje. Tak samo robi się z MAP sensorem i niektórymi potencjometrami (czujniki położenia tego albo owego), z siłownikami ("silnikami krokowymi" które z reguły nie są krokowe), oraz wieloma innymi elementami osprzętu silnika.
    To znaczy KIEDYŚ tak się robiło, bo teraz mechanicy rzucają jakąś diagnozę "z powietrza" a klient płaci ... nie wiem za co, bo na tej zasadzie to ja mogę "naprawiać" każdy samochód - za którymś razem trafię z diagnozą.
    Takie pierduły jak "wymień świece" / wymień kable / wyczyść to albo śmo mogę pisać na forum, ale jak przyjedzie do mnie np. kolega z tego typu problemem w aucie to po prostu WYMIENIAM. Bo kable WN nie muszą być "dedykowane" (byle złączki pasowały na świece i cewki), świeca każda jak jest sprawna to działa, sonda lambda pasuje jeśli da się wkręcić (dobra, bez przesady - ale złączka sztukowana drutem w niczym nie przeszkadza dopóki ma styk!). Serwis powinien mieć jakiś magazyn, zestaw części niezbędnych do diagnostyki. A nie ma, bo to kosztuje. Zresztą po co, klient kupi i w przypadku nietrafionej diagnozy to jego problem nie serwisu.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Tak, masz w 100% rację, dlatego zanim pojadę do ASO czy mechanika, setki razy przejrzę fora, bo na nich "siedzą" prawdziwi zapaleńcy, których podziwiam i wysoko cenię.Dlatego chętnie dzielę się moimi "przygodami".

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał astrum Zobacz post
    Może nie jest to odkrywcze, ale w wielu informacjach w tej kwestii można się pogubić.Postanowiłem opowiedzieć o moim przypadku.Samochód się dławił przy przyspieszaniu na każdym biegu(takie wyczuwalne mulenie).ASO i zaprzyjaźnione warsztaty zalecały wymianę po kolei:świece,przewody WN potem czyszczenie przepustnicy, ewentualnie wymiana czujnika ciśnienia i.t.d.Okazało się, że powodem tej awarii była sonda lambda przed katalizatorem.Wprawdzie działała ale w złym zakresie.Testy wykazywały,że sonda jest OK.Oczywiście lampka sygnalizująca awarię silnika się nie paliła, co czyniło awarię trudniejszą do wykrycia,diagnostyka nie pokazywała żadnych błędów.Dopiero szczegółowy wykres napięcia sondy pokazał jej awarię.Pracowała w zakresie 0,3-0,5V a powinna 0,2-0,8V.Myślę,że to jest dość częsta usterka w tych Fiatach, o której nie chcemy wiedzieć, bo sondy są dość drogie i dlatego tę myśl odsuwamy na później.
    Pozdrawiam
    Identyczne objawy miałem. Dodatkowo na wolnych obrotach czasem zdarzało się że silnik gasnął. "Mistrzu" od Fiatów po dniach diagnostyki stwierdził że to musi być uszkodzony sterownik elektroniczny i za wymianę krzyknął prawie 1000zł. Zapłaciłem za diagnozę i podziękowałem. Z polecenia kilku osób skorzystałem następnie z usług garażowych zapaleńców. Wymienili świece i przewody wysokiego napięcia przeczyścili przepustnicę. Auto odrodziło się w nowym lepszym życiu! Powiem nawet że jest wyczuwalnie mocniejszy i dynamiczniejszy w stosunku do okresy z przed "awarii". Całość kosztowała mnie 260zł.


 

Podobne tematy

  1. Kupię fiata grande punto !
    Napisany przez krystian.galezewski na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-07-2012, 14:38
  2. Części do Fiata Punto II
    Napisany przez GruzinGruzin na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-05-2011, 20:05
  3. 25.09.2010r. Katowice, spot Forum Fiata Punto
    Napisany przez domin na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2010, 20:16
  4. Czy da sie przelozyc fotele z fiata coupe do fiata marea??
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2009, 21:21
  5. [silnik] silnik z fiata cupe 2.0 turbo do fiata bravo
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-04-2009, 11:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 2 dlawi sie

PUNTO2 jak sie

punto dlawi sie

czy naprawia sie silnik krokowy punto 2 pabianice

fiat punto 2

sonda lambda fiat punto ii 1.2 8v

muli punto 2

forum fiat punto 2 dlawienie silnika po

czyszczenie sondy lambda fiat

silnik krokowy punto 2 cena

sonda lambda punto 2 cena

mulenie grande punto

sonda lambda fiat punto 1.2 8v

Fiat punto 2 dusi sie

dlawienie sie samochodu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl