Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2

    chyba większe spalanie,może ASO coś ............?

    Mam takie pytanie do doświadczonych kolegów,auto niedawno było dwa razy z wizytą w ASO,problem nie był związany z silnikiem czy elektryką,mam wrażenie że po tej pierwszej wizycie autko jakby więcej zaczęło palić,czy jest możliwe że "podmieniono mi jakiś czujnik?" może to przypadek i nikogo nie oskarżam ,ale wszyscy wiemy jak to bywa, tym bardziej że niestety w czasie takich wizyt tracimy samochód z oczu,zauważyłem też że jak silnik jest rozgrzany i na dworze jest dość ciepło to czasem długo muszę go przytrzymać na rozruszniku zanim odpali,rano jak jest zimny pali na dotyk.Jeśli chodzi o kontrolki na liczniku to wszystko jest OK,obejrzałem również wtyczki czujników czy nie ma na wtyczkach świeżych śladów wytarcia kurzu i nic podejrzanego nie stwierdziłem,ale może pominąłem jakiś czujnik któremu powinienem się bardziej przyjrzeć?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2
    A może trzeba np.wymienić świece zapłonowe? W innym aucie powodem problemów z zapalaniem ciepłego silnika była zabrudzona przepustnica.Jak to jest w Punto poprostu nie wiem i liczę na podpowiedź.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Podstawa. Podepnij to pod komputer i sprawdź wartości z czujników. Tak na oko dużo nie zdziałasz. Jak podłączysz to wtedy możesz przejrzeć wszystkie wartości z czujników i porównać to z referencyjnymi. Wtedy możesz wysuwać jakieś wnioski.

    Co do gorszego odpalania na ciepłym to zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury silnika lub zobacz co wskazuje MAP sensor.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2
    Liczę na podpowiedzi ponieważ autko ma jeszcze ok 1 m-c gwarancji,nie chciałbym wyjść w ASO na upierdliwego klienta który się czepia i chce od nich na koniec gwarancji coś "wyciągnąć".Dlatego przed ewentualnym telefonem do nich chciałbym być "mądrzejszy" i nie wyjść tam na ........... Autko ma ok 31 tys przebiegu (Punto Classic),mam je dość krótko i wydaje mi się że przed pierwszą moją wizytą w ASO oba problemy nie występowały,fakt że zimniej wtedy było na dworze i może czujnik temperatury wtedy inaczej sie zachowywał.Dobrze by było gdybym mógł np.wcześniej pomierzyć multimetrem jakieś wartości czujników (rezystancja,napięcie itp...)
    Ostatnio edytowane przez halomistrz ; 02-07-2012 o 09:36

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najprościej po prostu jechać na kompa albo pożyczyć kabel

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2
    Może ktoś z mojej okolicy przeczyta ten post i ma kabel diagnostyczny? Wtedy byłbym faktycznie pewny czy należy udać się do ASO i żądać naprawy będzie

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał halomistrz Zobacz post
    Może ktoś z mojej okolicy przeczyta ten post i ma kabel diagnostyczny? Wtedy byłbym faktycznie pewny czy należy udać się do ASO i żądać naprawy będzie
    To jeszcze uzupełnij profil aby każdy wiedział skąd jesteś

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2
    Auto zostało sprawdzone na komputerze u zaprzyjaźnionej osoby,wszystkie parametry są wzorcowe,więc wizyta w ASO nie ma sensu,fachman powiedział że jeśli chodzi o spalanie to może być kwestia paliwa,a czasem trudniejsze odpalanie na gorącym silniku aby wymienić świece zapłonowe;świece NGK już mam i moje pytanie jaką ustawić przerwę na elektrodach? 0,7 czy 0,9?wykręciłem wcześniej w celu sprawdzenia jakie tam są orginalnie żeby wiedzieć co zakupić i zauważyłem że mam tam dość dużą przerwę (ale jej nie mierzyłem) na nowych jest dużo mniejsza (widać "na oko" znaczną różnicę,ale też jej narazie nie mierzyłem) więć pytanie krótkie ,jaka ma być przerwa w classicu?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kurdę z tymi przerwani to trochę nie rozumiem co Ty chcesz mieszać w nowych świecach? Wkręcasz tak jak są i już
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    49
    Postów
    35
    Auto
    Punto Classic 1,2
    Spalanie to narazie na podstawie komputera i wskazówki (nawiasem mówiąc zatankować to auto do pełna zawsze tak samo jest bardzo trudno,ciężko jest ustawić pistolet tak żeby nie odbijał,może ma ktoś receptę jak poprawić procedurę tankowania) jeśli chodzi o świece to stare miały przerwę 1,05 i dwie z nich te bliżej akumulatora miały dużo jaśniejszy izolator niż dwie pozostałe,nowe miały 0,9 i z taką przerwą je wkręciłem.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    3x wymieniałem świece i nigdy przerwy nie ustawiałem - bo tego się nie robi w nowych świecach! Po co? Fabrycznie są już ok..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Duży wpływ na spalanie ma sonda lambda ta pierwsza przed katalizatorem.Sprawdź czy przy niej nikt nie majstrował.Towar jeden z droższych, nie chcę nikogo oskarżać, ale czasem trzeba dmuchać na zimne.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    95
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    najpierw napisz ile Ci to spalanie wychodzi ?


 

Podobne tematy

  1. Problem z zawieszeniem(chyba)
    Napisany przez Michall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-11-2011, 11:20
  2. Stuki w prawym kole (chyba)
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-06-2010, 12:02
  3. problem z cewka zapłonowa (chyba)
    Napisany przez POKER na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2009, 12:13
  4. problem - chyba świece
    Napisany przez lwojcicki na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-07-2009, 15:09
  5. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swiece punto classic

swiece zaplonowe do punto 2 1 2 8 v 2001 r

punto2 classic 2007 forum

sonda lambda fiat albea

albea sonda lambda problem

wszystko o fiacie punto classic

lepiej wieksza przerwa na swiecach fiat

albea fiat ile ma sond lambda

punto clsic problem z tankowaniem

punto spalanie

ile sonda lambda ma punto 2

Fiat albea wtyczka aso

problem z odpalaniem punto 2 a sonda lambda

jakie swiece zaplonowe do fiata punto2 1 2 8v

jaka przerwa na swiecy do fiata punto2 1 28v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl