Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Wojkowice
    Postów
    2
    Auto
    Punto 1.2

    [alternator] Elektronika?

    Witam mam problemy z moim Fiatem Punto 2.
    Otóż jednym z problemów jest to iż kiedy jade niekiedy blokuje się kierownica tzn zaczyna naprawde cięzko chodzić poprostu w jednym momęcie jakby nie bylo wspomagania i wyłacze i wlacze silnik i juz jest normalnie.

    Drugim problemem jest natomiast to iż dziś wracałem z pracy i zatrzymałem się na chwile i silnik zgasł. Akumulator był tak słaby iż nie dało się zakręcić żeby odpalić. Przyjechał syn i odpaliliśmy za pomocą takiej skrzynki z klemami. Po odpaleniu właczyły mi się lamki od oleju, silnika, (taka zolta) , i poduszki albo drzwi nie pamietam no i odpalilem jechalem do domu kierownica zaczela chodzic ciezko (standart). I teraz cały czas świeci mi się zolta zarowka od silnika (w ksiazeczne pisze cos z wtryskami)

    Może mi ktoś powiedzieć co się zepsuło? Czy miał ktoś podobnie? Co z naprawą?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Odnośnie wspomagania to koledzy pisali na forum o napalonych stykach w przekaźniku od wspomagania, gdzieś przy całym tym ustrojstwie od wspomagania przy kolumnie się to mieści.

    Odnośnie lampek to zapalaniem z rozruchu mogłeś uszkodzić komputer, proponuje podjechać na kompa i podłączyć żeby zobaczyć jakie błędy wypluje.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Hipo
    Odnośnie lampek to zapalaniem z rozruchu mogłeś uszkodzić komputer, proponuje podjechać na kompa i podłączyć żeby zobaczyć jakie błędy wypluje.
    Może najpierw spróbować zrobić reseta - ja nie ma błędów stałych to mu znikną ostrzeżenia.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    oGryZ, a akumualtor w jakim jest stanie? Był jakoś wymieniany?

    Odłącz plus z akumulatora i zostaw to tak na 30min-1 godzinę. W międzyczasie weź papier ścierny i przeczyść klemę i ten "bolec" na akumulatorze. Czasami wszystko to wygląda ok, a defakto nie łączy. Miałem już taki przypadek, że zostawiłem auto, wracam, przekręcam kluczyk i wszystko przygasa, rozrusznik nawet nie drgnął.

    Takie "skoki" napięcia mogły spowodować powstanie błędów w komputerze i teraz mogą wychodzić tego skutki.

    Zacznij od tego, a jeżeli to nic nie pomoże to będziemy dalej myśleć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Wojkowice
    Postów
    2
    Auto
    Punto 1.2
    A o tych stykach to można naprawić to domowymi sposobami?

    Co do tych kontrolek to zrobie jak mówicie ale nie wiem o co chodzi z tym restartowaniem komputera, pierwszy raz o tym słysze.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Odpinasz klemę minusową na jakieś 5 minut i później ją podłączasz. Przekręcasz na zapłon (odczekaj chwilę po tym) i odpalasz auto. Wtedy się przyglądasz czy nie zapali ci się któraś z kontrolek.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    oGryZ, skoki napięcia mogą być spowodowane kilkoma rzeczami:
    - uszkodzony aleternator (rzadko)
    - uszkodzony regulator lub zużyte szczotki (częściej) - objawy to paląca się kontrolka ładowania podczas pracy silnika
    - klemy (plusowa lub minusowa) nie łączy się dobrze z akumulatorem (warto to przeczyścić szczotką drucianą lub papierem ściernym)
    - podpięcie masy do karoserii, zazwyczaj jeden pod akumulatorem, drugi podpięty pod skrzynię - nie łączą dobrze

    Dobry reset komputera to: (najlepiej, aby silnik był zimny)
    - odpięcie klemy plusowej, wciśnięcie pedału hamulca (aby "resztki" prądu z instalacji zużyć na żarówkach od stopu) i odczekaniu powiedzmy 30min. (może być to krótszy czas)
    - wpięcie klemy
    - odpalenie auta i odczekaniu do momentu, aż dmuchawa na chłodnicy się włączy

    Wtedy komputer powinień mieć już wszystkie odczyty z czujników i ustawić się dobrze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Etiuda ma racje odłącz kleme poczekaj po drodze przeczysc styki podłącz i jak zapali normalnie to pozwól mu sie zaprogramować na nowo (niech chodzi bez dodawania gazu az sie włączy chłodnica) i wszystko powinno być dobrze. a co do wspomagania to częste jest to w puntach II z gazem nie wiem co ma jedno do drugiego ale przy jeżdzie na gazie takiej bardziej energicznej dość czesto sie z tym osobiscie spotkałem. taki urok

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Nie będę zakładał nowego tematu spróbuje tutaj opisać moje zdarzenie,Punto II 1.2 8V.Samochód sprawował się normalnie aż do momentu kiedy po krótkim postoju postanowiłem ruszyć: lampka ładowania gaśnie i po kilku sekundach się zapala i kierownicą praktycznie nie ruszysz, i tak za każdym razem.Wreszcie postanowiłem tak jechać, po ok. 100m ładowanie wraca i wszystko wraca do normy. W domu postanowiłem przemierzyć ładowanie alternatora, oto wyniki: ładowanie na jałowym wszystko wyłączone 13,9V, na jałowym załączone
    wszystkie światła, radio, klimatyzacja,city oraz halogeny 13,6V.Wzrokowo obudowa alternatora nie pęknięta.Proszę mi powiedzieć czy te napięcia nie są za niskie? Czy to już koniec alternatora?Uczę się dopiero tego auta.Spróbowałem odnaleźć i odczytać numer alternatora ale to robota chyba dla czarodzieja albo jakieś mrówki masakra.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Napięcie jest ok.. Musiałbyś sprawdzić w momencie jak coś się dzieje.. Rozumiem że wspomaganie się wyłącza ze względu na spadek napięcia? Powinna zapalać się też lampka z symbolem kierownicy..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pompa wspomagania i alternator są na tym samym pasku?

    Napięcia minimalnie za niskie, ale powiedzmy że jeszcze w normie.
    Problem z obracaniem kierownicą:
    - brak napędu pompy wspomagania
    - za gęsty płyn w układzie
    - uszkodzone serwo
    Brak ciśnienia w układzie serwo może być spowodowany przez luźny pasek, a w przypadku kiedy pasek jest wspólny dla alternatora również zatarte łożysko alternatora może to robić - ale z reguły słychać głośną pracę łożyska. Jest jeszcze rolka napinająca (nie w każdym silniku), chciaż jej bym sie nie czepiał przy takich obkawach.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    ata w Punto II jest wspomaganie elektryczne

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    No właśnie ,wspomaganie jest elektryczne.Wszystko jest na jednym pasku.Pasek dobrze upięty.Żadnego pisku czy buczenia łożyska.A lampka kierownicy się nie zaświecała.Byłem teraz rano u elektryka powiedział skoro działa to on proponuje by tak jeździć, bo jego robota jest dopiero wtedy, jak się zepsuje.Logiczne, ale jeżdżę z "duszą na ramieniu"

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał astrum Zobacz post
    Logiczne, ale jeżdżę z "duszą na ramieniu"
    Jak wspomagania padnie to dojechać do mechanika dojedziesz Tak więc nie przejmowałbym się..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Mechanik dokładnie tak samo powiedział.Z tym, że na dłuższą podróż to już kicha a z żoneczką chcemy gdzieś wyskoczyć na parę dni.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-05-2009, 13:21
  2. [alternator] kontrolka alternatora marea 1.6
    Napisany przez jocker11051985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-03-2009, 23:18
  3. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  4. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 15:33
  5. Alternator
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2008, 22:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator punto 2

szczotki do alternatora fiat punto

szczotki alternatora punto

alternator fiat punto 2

szczotki do alternatora punto

naprawa alternatora fiat punto

lozysko alternatora punto ii

cena altenatora do fiat maria weekend

fiat punto 2 alternator

lozyska do alternatora fiat punt 2 cena

szczotka do altenatora fiat punto

wymiana szczotek w alternatorze fiat punto

szczotki do alternatora fiat punto ceny

alternator do punto ii ze wspomaganiem elektrycznym

punto 2 alternator jak naprawic

punto 2 alternator

alternator do fiata punto 2 sx

http://www.iparts.pl