Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2010
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V (60)

    akum.pada co 3dni-elektryk mowi ze niby wszytko ok!?!?-PMOCY

    Witam,
    Posiadam Fiat Punto II , 2001r., 110tys.km, 1,2 8V (60) , benzyna

    W zasadzie to mam dwa problemy z samochodem

    1.Problemy z odpalaniem samochodu przy temp minusowej.
    Kupiłem samochód 1,5 miesiąca temu – wszystko było jak najbardziej ok.
    Jednak teraz jak przyszły mrozy, tak jak by akumulator mi nie trzymał i się rozkracza.
    Jest to dziwne bo, akumulator ma rok dopiero! (Centra Plus, 44ah, 400 rozruchowego).
    Zawsze jak temperatura spadnie poniżej ok 5 stopni rano auto nie chce mi dopalić- kreci ale nie odpala. Po naładowaniu akumulatora, wytrzymuje mi 3-4 dni i jak jest mróz to znowu pada :/ Pojechałem do elektryka, pomierzył wszystko i niby jest ok.
    Pomiar mu wykazał że wyłączonym zapłonie i z alarmem który posiadam pobór prądu wynosi 0,06 – czyli ok. Alternator też pracuje niby dobrze i ogólny pobór prądu przy włączonym aucie, ogrz. tylniej szybie, nadmuchu itp. jest ok. Sprawdził mi akumulator i powiedział że z baterią również wszystko jest ok, że jest sprawna. Czyli podsumowując wszystko jest sprawne ?!?! Ale jednak akumulator pada co 3-4 dni? Dodam tylko że jak go dam do ładowania prostownikiem 4A to ładuje go 4 godziny i pokazuje że jest 100% naładowany a dziennie robię nim 60km (2 razy po 30km do pracy). Już nie mam pojęcia co mam robić, proszę o pomoc!!!!
    Aha, do akumulatora jest podłączony wzmacniacz z tubą, i na początku myślałem że on bierze za dużo prądu, ale jak go odłączyłem to dalej to samo, auto nie odpala rano, pomimo faktu że jeździłem bez wzmacniacza.
    Co może być nie tak?

    2.Drugą rzeczą jest świst jaki występuje podczas jazdy.
    Jak już auto się nagrzeje, to wtedy wydobywa się tak jak by z silniki dziwny świst.
    Zawsze jak wcisnę sprzęgło to świst jest bardzo wyraźny, a jak już wrzucę bieg i dodam gazu to albo ustaje ale się zmniejsza.
    Czy to może być np. pasek z alternatora? Jak tak sprawdzałem to napięcie jest dobre…
    Czy ten świst może mieć coś wspólnego z tym ze mi akumulator pada non-stop jak przyjdą mrozy?

    Proszę o pomoc, bo ja się kompletnie nie znam na tym i już mam dość wyciągania i ładowania akumulatora co 3-4 dni bojąc się że mi znowu nie odpali i nie zajadę do pracy:/
    Marshiasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    sprawdź obudowę altka bo u mnie to ona świstała bo była pęknieta i na początku wszystko niby grało ale jak pękła mocniej to zablokowało go i mina była. a co do tego że pada ci akumulator to sprawdzany był pobór prądu przy uzbrojonym alarmie czy nie??

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Co do akumulatora to ja bym go reklamował.Skoro ma rok to jest na gwarancji.Chyba,że nie masz gwarancji
    To,że ma on rok nie powiedziane jest że jest dobry!
    Cytat Napisał marshiasz
    pobór prądu wynosi 0,06 – czyli ok
    Skoro tu jest OK i ładowanie też jest OK to zostaje akumulator.
    Z doświadczenia Ci powiem,że nawet nowe akumulatory sa wadliwe
    Jednak przed wymianą zrób tak:kiedy zostawiasz auto na te 3 dni to rozłącz klemę "-"
    Dlatego,że może okazać się że podczas pomiaru prądu było OK,ale potem coś pobiera prąd(auto posiada sieć CAN)
    Nie będę się zagłębiał w szczegóły,ale tak nakazuje norma serwisowa.
    Generalnie obstawiam wadliwy akumulator.
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Kolejną rzeczy którą możesz zrobić jest porzyczenie od znajomego [jeśli masz taką możliwość] akumulator na na 4 dni i spr na jego akumulatorze. wtedy będziesz miał 100% pewność, że to akumulator, jeśli nie to znaczy, że coś pożera akumulator.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ROBERT61, ma racje co do wadliwości aku. niestety takie mamy realia. niech elektryk sprawdzi akumulator dokładnie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2010
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V (60)

    odp

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Obudowa altka jest ok - sprawdzałem. Nie ma pęknięcia nigdzie. Jedyne co zauważyłem jeszcze, a nie opisałem tego wcześniej, jest dziwny odgłos jak by wylewającej się wody z czegoś, tak jakby z silnika, przy zapaleniu samochodu rano i ruszeniu. Słychać to tylko jak ruszę przez krótki okres. Potem jest już ok. Myślałem ze to woda się zbiera nad silnikiem w tej konewce pod szyba, i jak ruszam to się po prostu wylewa, ale jak dotknąłem ręką to była zupełnie sucha, tak więc to nie z tego się leje….. Skąd ta woda się może wylewać? Bo wątpię że to jest odgłos płynów tak dziwnie oddających głos, bo by tak cały czas było a to się dzieje wyłącznie rano jak auto postało przez noc…???

    Co do Twojego zapytania seth67, tak, pobór prądu był przy uzbrojonym alarmie i wynosił 0,06.

    Robert61 – Byłem z akumulatorem w serwisie fiata, bo faktycznie mam w dalszym ciągu fakturę i akumulator jest na gwarancji ale powiedziano mi że aku. jest dobry i że nic mu nie dolega…. i tyle po gwarancji… - nie przyjęta :-(
    Akumulator nie pada mi jak auto stoi 3 dni, tylko jak dziennie jeżdżę nim po 60km przez 3-4 dni to pada. Dlatego odpinanie klem to jak coś to jedynie na wieczór dziennie.

    Lukq – będę musiał tak chyba zrobić!
    Jestem ciekaw czy odgłos wylewającej się wody, ten świst dziwny jak się jedzie i te ciągłe rozładowywanie akumulatora są powiązane….

    [size=2][ Dodano: 2011-01-03, 13:14 ][/size]
    a i jeszcze jedna rzecz:

    Jak auto nie chce zapalić to wyciagam akumulator, daje go do ładowania [prostownik 4A] i ładuje mi maks 2godziny i pokazuje że akumulator ma 100%. Jak by był rozładowany to by ładował się o wiele dłużej, prawa?
    Marshiasz

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Cytat Napisał marshiasz
    Akumulator nie pada mi jak auto stoi 3 dni, tylko jak dziennie jeżdżę nim po 60km przez 3-4 dni to pada.
    To zmienia postać rzeczy. Sprawdź dokładnie obudowę alternatora jak pisałseth67, bo bardzo często się zdarza właśnie pękniecie obudowy i tego typu objawy,czyli Swisty i rozładowywanie akumularora w czasie normalnego użytkowania.
    Cytat Napisał marshiasz
    Byłem z akumulatorem w serwisie fiata, bo faktycznie mam w dalszym ciągu fakturę i akumulator jest na gwarancji ale powiedziano mi że aku. jest dobry i że nic mu nie dolega…. i tyle po gwarancji… - nie przyjęta :-(
    Powiedziałbym Ci co trzeba zrobić,żeby akumulator wymienili Ci na gwarancji,ale narazie nie ma do tego podstaw,bo może jest dobry.
    Sprawdź dokładnie tą obudowę.Świst może świadczyć o "kantowaniu"się wirnika w alternatorze co powoduje ślizganie paska.
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ROBERT61
    Sprawdź dokładnie obudowę alternatora jak pisałseth67, bo bardzo często się zdarza właśnie pękniecie obudowy
    u mnie w punto średni raz w roku. niestety tak jest umiejscowiony że woda chlapie na rozgrzaną obudowę i efekt jest jaki jest

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    Kołobrzeg
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Punto II 1.3 MultiJet
    czy w FP II FL też jest taka wada ?
    pozdr@wiam

    Andrzej.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    we wszystkich puntach bravo itp montowane były z tyłu tak bardziej w połowie wysokości silnika

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2010
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V (60)
    OK, to w takim razie konkretnie skupie sie na altku. Bo faktycznie moze ten swist i rozladowywanie sie ak... jest powiazane ze soba. Dziekuje bardzo za pomoc!!! Jak cos bede wiedzial konketnie to dam znac!
    Marshiasz

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czasami te pęknięcia nie są zauważalne gołym okiem. Dobrzy było by tak owy altek wymontować wyczyścić, a nawet dać do firmy która się nimi zajmuje, bo z tego co mi wiadomo Oni je piaskują i wiedzą dokładnie co mu dolega.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    31
    Auto
    Punto II 1.2
    powracająć do pytania wylewającej się wody, z miłą chęcią się pod niego podłąłcze. Mam to samo, a nawet czasami słyszę w czasie jazdy jak przyśpieszam słychać jak by się woda z czegoś wylewałą. Nie wiem o co biega

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Macie zapowietrzony układ chłodzenia jakiś bańki są a to co słyszycie to przelewanie się płynu przez nagrzewnicę - dolać, odpowietrzyć i będzie spokój.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    31
    Auto
    Punto II 1.2
    hmm... ponad pół roku temu wymieniali mi płyn chłodniczy.. najwyżej jutro doleję trochę bo ubyło i zostawie odpalone auto z otwartym korkiem niech troche pochodzi może coś da.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Marea i kilka drobiazgów z elektryką
    Napisany przez Nescafe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-07-2009, 20:50
  2. Problem z Silnikem lub elektryką :(
    Napisany przez jareklyson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-05-2009, 18:35
  3. Punto 2005 kłopoty z elektryką
    Napisany przez ecik1973 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-10-2008, 20:11
  4. Pada elektryka czy coś innego?? Fiat Bravo
    Napisany przez karpiol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-10-2008, 22:06
  5. Czyżby skrzynia padała?
    Napisany przez qs300 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-08-2008, 21:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pada mi akumulator

stilo akumulator pada

czesto pada akumulator

punto akumulator pada co kilka dni

akumulator czesto pada

najczesciej co pada w punto 2 1.2 8v

akumulator centra co 3 dni pada

pada akumulator punto

akumulator pada fiat bravo

akumulator pada co 3 dni laduje i pada

akumulator mi pada na mrozach

fiat punto akumulator czesto pada

punto 2 3dni na mrozie

akumulator mi pada przy skrzyni

niby akumulator pada

fiat bravo pada bateria

http://www.iparts.pl