Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I

    1.3 multijet 70HP problemy z rozrządem

    witam,
    mam pytanie. jak w punciaku ustawić rozrząd? Jest to silnik 1.3 multijet 70HP i ma przestawiony łańcuszek, ponieważ strasznie klekoce i nie ma siły. Wydaje mi się, ze to wina przestawionego rozrządu. Narazie nie rozbierałem silnika, ale chciałem zapytać gdzie na są jakieś punkty odniesienia, jakieś znaczki, nacięcia na kołach. Rozrząd trzeba przestawić, ale nie wiem do czego sie odnieść. wielkie dzięki za pomoc.
    Maxi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z tego co mi wiadomo to do rozrządu potrzebujesz blokad.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I
    a jeżeli blokad nie posiadam? mogę to zrobić w domowy sposób, czyli punktak i młotek? albo powiedz w które miejsca zakłada się blokady? Mile widziane jakieś zdjęcia, rysunki, cokolwiek.
    Maxi

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    466
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Możesz to zrobić w domowych warunkach za pomocą dwóch wierteł 7 mm, które będą służyć jako blokady na wale korbowym i wałku rozrządu.

    Tu jest taki może przydatny link. Gość handluje ciekawymi i przydatnymi programami. Widzę że ma CD z eLearn Fiat Panda 1.3 MultiJeet. Silnik jest taki sam a w programie opis całościowej procedury. Może komuś się przyda

    http://ale.gratka.pl/ogloszenie/1747...naprawa_9.html

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I
    nio to podstawę mamy dwa wiertła fi7 Ale pozostaje jeszcze jedno gdzie te wiertła wetknąć? sa dwa wałki, wał. Gdzie wkładać te wiertła?? hmmm? Mimo młodego wieku jestem juz dość doświadczonym mechanikiem, ale wole dopytac, aby nic nie zepsuć..
    Maxi

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    466
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Jak rozbierzesz pokrywę rozrządu to na pewno zobaczysz co gdzie i jak zblokować. Dziś może będę mieć materiały na temat wymiany łańcucha to Ci prześlę.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wrzuć do downloadu, niech inni koledzy z forum mają możliwość skorzystać, już kilka zapytań o rozrząd w 1,3mjtd było.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    466
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    W tych silnikach najczęściej sypie się napinacz łańcucha. Sam łańcuch rzadko kiedy jest wyciągnięty, no chyba że przy 160 tys. Napinacz lubi się luzować i często hałasować podczas pracy silnika.
    Do wymiany rozrządu jest odpowiednia procedura. Wał korbowy i wałek rozrządu jest oparty na blokadach. Stojąc przodem do silnika mając po prawej stronie skrzynię biegów, widzimy na skrzyni otwór do zblokowania koła zamachowego za pomocą blokady np. wiertła 7mm. U góry na głowiczce też jest otwór zaślepiony na klucz imbusowy, po sdjęciu tej zaślepki blokujemy wałek rozrządu. Jeśli blokady wchodzą bez problemu możemy przystąpić do zdjęcia miski olejowej i dekla (obudowy rozrządu).
    Przy zdjęciu pokrywy rozrządu jest wymagana wymiana uszczelniacza wału korbowego i uszczelki pod pokrywą.
    Odkręcamy koło napędzające wałek rozrządu oznaczając pozycję montażowa koła zębatego po stronie wydechu. W przypadku wymiany kół zębatych, zamontować je trzeba napisem zwróconym w stronę zewnętrzną.
    Wyjmujemy łańcuch rozrządu wraz z kołem napędu rozrządu i kołem napędzanym.
    Napinając wcześniej napinacz ruchomy i przytrzymać go całkowicie cofnięty za pomocą odpowiedniego kołka lub czegoś w podobie.
    Montaż odwrotnie do demontażu.
    Napinacz nowy jest już cofnięty i zabezpieczony. Przykręcamy go dwoma śrubami M6 momentem 1.0 daNm i zwalniamy go wyciągając kołek.
    Koło zębate sterowania rozrządem przykręcamy śrubą M12 momentem 13.0 daNm.
    To wszystko na ten temat

  10. #9
    yez
    yez jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2010
    Skąd
    szczecin
    Postów
    1
    Auto
    panda
    witam
    czy mógłbyś mi powiedzieć w którym miejscu dokładnie znajdują się te miejsca gdzie blokuje się rozrząd i czy są gdzieś punkty na kołach

    [ Dodano: 2010-07-17, 09:38 ]
    Jaki gwint (lewy czy prawy) jest przykręcone koło rozrządu wału korbowego

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,142
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    powiedzcie mi czy przy uszkodzonym napinaczu trzeba wymieniać cały rozrząd? wie ktoś?

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,148
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A ile to ma przebiegu na tym pasku, jak stary jest pasek?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,142
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    jest łańcuszek. przebieg to 102tys.km (choć tu trzeba zaznaczyć iż auto kupiono od handlarza). podejrzewam iż ten rozrząd widział jeszcze fabrykę. pewnie i tak wszystko okaże się po zdjęciu dekla :-/

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,148
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Łańcuch wytrzymuje dłużej i 100 tys. przebiegu to dopiero jego "średni wiek", po drugie słychać go gdy już wykazuje oznaki zużycia. Na Twoim miejscu jednak jak już i tak będzie to rozbierane to bym go zmienił. Lepiej jeździć ze spokojną głową niż się zastanawiać. Łańcuszek jest pewniejszy niż pasek, ale i tak bym wymienił.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,142
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    no i wszystko jasne. dzięki
    co jeszcze kupić prócz rozrządu? uszczelkę pod pokrywę, uszczelniacz wału korbowego ... czy coś jeszcze? olej był wymieniany za połową marca (selenia 5w40) więc pewnie zostanie stary.
    co do rozrządu to znalazłem coś takiego: ROZRZĄD FIAT PANDA 1.3 JTD RUVILLE KOMPLETNY (1702089153) - Aukcje internetowe Allegro

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,148
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z tymi zestawami z allegro... ach różnie to bywa. Lepiej bym się pokusił o kupno ich osobiście w sklepie. Nie mam nic do Ruville, ale jakoś ufałbym bardziej SKFowi.
    Możesz pomyśleć o pompie wody. Jak mówisz masz już >100kkm to można się pokusić o jej wymianę. Generalnie pompę też wcześniej słychać zanim się rozpadnie, ale niestety jej uszkodzenie jest dosyć brutalne. Jak woda przejdzie przez uszczelnienie/łożysko to wylatuje na zewnątrz.

    Uszczelka pod pokrywkę? A leci Ci tam, poci się?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 09:02
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 18:18
  3. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 22:05
  4. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 20:25
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 22:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat doblo 1.3 multijet rozrząd

wymiana rozrządu 1.3 multijet

fiat panda 1.3 multijet rozrząd

wymiana rozrządu fiat doblo 1.3 multijet

wymiana rozrządu fiat 1.3 multijet

silnik 1.3 multijet rozrząd

silnik 1 3 multijet wymiana rozrządu

rozrząd fiat doblo 1.3 multijet

1 3 multijet rozrząd

1.3 multijet wymiana rozrządu

multijet 1.3 opinie

fiat fiorino 1.3 multijet rozrząd

silnik 1 3 multijet opinie

rozrzad fiat 1 3 multijet

fiat panda 1 3 multijet rozrząd

rozrząd 1.3 multijet

wymiana rozrzadu 1.3 multijet

1.3 multijet rozrząd

ustawienie rozrządu panda 1.3 jtd

ustawienie rozrządu flioryno 13d

rozrzad 1.3 multijet

wymiana rozrządu fiat panda 1.3

wymiana łańcucha rozrządu panda

1 3 multijet opinie

fiat panda 1.3 multijet ustawienie rozrzadu