Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez lukq

Temat: 1.3 JTD problemy z turbiną + dziwne dźwięki od strony pasażera  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005

    Post 1.3 JTD problemy z turbiną + dziwne dźwięki od strony pasażera

    Witam!!!

    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Punto z silnikiem 1.3 JTD.
    Zauważyłem w nim kilka rzeczy, które trochę mnie niepokoją, ale może po kolei:

    1. Po uruchomieniu silnika dobiega na wolnych obrotach dziwny odgłos gdzieś od strony pasażera, taki trochę jakby pisk... - nie umiem zlokalizować skąd bo słychać go właściwie tylko w kabinie a jak podniosę maskę to go nie słyszę - może ktoś z Was ma jakies pomysły co to może być? jak silnik się nagrzeje dźwięku nie ma na wolnych obrotach ale pojawia się jak dodam trochę gazu - jak puszczę, albo dodam więcej - znika. Na dodatek może być tak, że przez kilka dni go słyszę potem na kilka dni znika... Fiat Punto 1.3 JTD Multijet - niezidentyfikowany świst z prawej strony. - YouTube

    Ostatnio doszedł też taki inny dźwięk, tyle, że on akurat trwa ciągle, bez względu na to czy jadę czy stoję, najczęściej jak silnik jest gorący, takie uuuuuuuu: Fiat Punto II 1.3 JTD Multijet - YouTube

    2. Podczas jazdy, gdzieś w okolicach 2k obrotów zaczyna gwizdać turbina, jeśli lekko zdejmę nogę z gazu gwizd znika a auto jedzie dalej. Kiedy dodaję gazu lekko i spokojnie gwizd jest ledwo słyszalny ale kiedy wciskam gwałtowniej słychać go wyraźnie i głośno:
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 1. - YouTube
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 2. - YouTube
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 3. - YouTube

    Czy to już kwalifikuje turbinę do wymiany, czy można jeszcze jeździć, bo mechanik, który wczoraj wymieniał mi łożyska mówił, z przerażeniem w głosie, że trzeba natychmiast wymienić turbinę, interkuler itd.

    Dodam, że na postoju jak przegazuję Kropka, turbina gwizda dopiero w okolicah 3,5k obrotów: Fiat Punto II FL 1.3 JTD - włączanie się turbiny na postoju. - YouTube

    I jeszcze - jak dodaję gazu delikatnie, to auto powoli wchodzi na obroty, i do 3k prawie wogóle nie słychać gwizdania, a auto ciągnie normalnie i bez problemów.

    3. Zaobserwowałem, że jeśli podczas jazdy zmniejszę trochę gaz i potem nacisnę znów na pedał auto jakby nie reagowało aż obroty nie dojdą do ok. 2k, wtedy słychać gwizd turbiny i auto gwałtownie przyspiesza. Tak samo jak np. ruszam ze świateł - zbiera się wolno, potem gwizd i jazda. Problem ten pojawia się najczęściej jak szybko głęboko wciskam pedał gazu - jak dodaję go powoli wolno bo wolo ale się zbiera bez tego przymulenia na początku i gwałtownego przyspieszenia - czy to może miec związek z tą turbiną, że ona tak gwizda itp??

    4. Od czasu do czasu dość regularnie słychać zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu - mechanik mówił, że skrzynia i sprzęgło są do wymiany... nie ukrywam, że to dość spory wydatek, a w Uno z takimi zgrzytami to ze 3 lata jeździłem i nic się nie działo - miał może ktoś z Was doświadczenia ile można tak jeździć i czy naprawa polega wyłącznie na wymienie skrzyni??? Po czym poznać, że sprzęgło się kończy?? jest jakiś sposób na przetestowanie auta po d tym kątem?? bo wg mnie działa OK (oprócz tego biegu) - w Uno poznałem, że mi pada dopiero jak zaczeło zgrzytać i prawie żadnego biegu nie dało rady wrzucić... a tu pozostałe biegi wchodza normalnie...

    To chyba wszystko...
    Będę bardzo wdzięczny za ewentualne sugestie... teraz jeżdżę na razie po okolicach ale niebawem czeka mnie kilkutygodniowy rajd po Polsce i nie chciałbym mieć jakichś przykrych niespodzianek po drodze... Potem wakacje i też wyjazdy - i niby mam assistance itp. ale niestety nie obejmuje ono wściekłej żony

    Pozdrawiam serdecznie!!!
    Sławek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Kup sobie benzyniaka Nie miałeś nigdy diesla??
    Poduszki sobie napraw

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Damian-jg Zobacz post
    Kup sobie benzyniaka Nie miałeś nigdy diesla??
    Poduszki sobie napraw
    witam!!
    no nie miałem zawsze były benzyniaki jakie poduszki??? chodzi o tę zapaloną kontrolkę?? to dlatego, że wyłączona była poduszka pasażera ze względu na zamontowany tam fotelik dla dziecka
    Pozdrawiam!!
    Ostatnio edytowane przez Krokodyl Giena ; 19-04-2013 o 10:01

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Krokodyl Giena Zobacz post
    1. Po uruchomieniu silnika dobiega na wolnych obrotach dziwny odgłos gdzieś od strony pasażera, taki trochę jakby pisk... - nie umiem zlokalizować skąd bo słychać go właściwie tylko w kabinie a jak podniosę maskę to go nie słyszę - może ktoś z Was ma jakies pomysły co to może być? jak silnik się nagrzeje dźwięku nie ma na wolnych obrotach ale pojawia się jak dodam trochę gazu - jak puszczę, albo dodam więcej - znika. Na dodatek może być tak, że przez kilka dni go słyszę potem na kilka dni znika... Fiat Punto 1.3 JTD Multijet - niezidentyfikowany świst z prawej strony. - YouTube
    2. Podczas jazdy, gdzieś w okolicach 2k obrotów zaczyna gwizdać turbina, jeśli lekko zdejmę nogę z gazu gwizd znika a auto jedzie dalej. Kiedy dodaję gazu lekko i spokojnie gwizd jest ledwo słyszalny ale kiedy wciskam gwałtowniej słychać go wyraźnie i głośno:
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 1. - YouTube
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 2. - YouTube
    Fiat Punto II FL 1.3 JTD - gwizd turbiny w trakcie jazdy 3. - YouTube
    Sprawdź sobie rolki i napinacz.


    Cytat Napisał Krokodyl Giena Zobacz post


    Czy to już kwalifikuje turbinę do wymiany, czy można jeszcze jeździć, bo mechanik, który wczoraj wymieniał mi łożyska mówił, z przerażeniem w głosie, że trzeba natychmiast wymienić turbinę, interkuler itd.
    Na początek sprawdź sobie cały dolot do turbo, bo może mieć dziurę. Jeśli jest ok trzeba zdjąć węże i zobaczyć w jakim stanie łożysko (wirnik) w turbinie - czy nie ma luzów itp.


    Cytat Napisał Krokodyl Giena Zobacz post
    Od czasu do czasu dość regularnie słychać zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu - mechanik mówił, że skrzynia i sprzęgło są do wymiany... nie ukrywam, że to dość spory wydatek, a w Uno z takimi zgrzytami to ze 3 lata jeździłem i nic się nie działo - miał może ktoś z Was doświadczenia ile można tak jeździć i czy naprawa polega wyłącznie na wymienie skrzyni??? Po czym poznać, że sprzęgło się kończy?? jest jakiś sposób na przetestowanie auta po d tym kątem?? bo wg mnie działa OK (oprócz tego biegu) - w Uno poznałem, że mi pada dopiero jak zaczeło zgrzytać i prawie żadnego biegu nie dało rady wrzucić... a tu pozostałe biegi wchodza normalnie...
    Tu problem może być w synchronizatorze, wysprzęgliku. Dodatkowo sprawdziłbym cięgna (linki) czy nie ma syfu i pracują prawidłowo w pełnym zakresie. (potrzebny do tego kanał)

    Możesz podjechać do machania innego i zasugerować by sprawdził te elementy, bo ten o którym piszesz to chce Ciebie naciągnąć pisząc od razu o wymianie turba intercoolera i całej skrzyni!

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005
    lukq - wielkie dzięki za odpowiedź!!
    niestety turbina do wymiany - ma powyginane łopatki, wg mechanika prawdopodobnie od lodu, który zimą wpadał w wirnik... dzisiaj stawiam auto do do serwisu... dodatkowo mają założyć mi jakieś sitko, żeby zimą lód nie wpadał w turbinę tylko na nim sie roztapiał, tak, żeby dalej leciała woda.
    Przy okazji mechanik ma zobaczyć co jest z tą skrzynią, sprawdzić sprzęgło, a potem te wszystkie paski i rolki, oraz łożysko w alternatorze
    Potem dam znać co było
    Pozdrawiam serdecznie!!!
    http://sstaszewski.photosight.ru/
    http://www.sstaszewski.pl

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Kurcze jakoś w ten lód słabo wierze.
    Jak doszli że wirnik jest pokrzywiony? ściągali wąż?
    )Pomyśl nad regeneracją a nie wymianą na nówkę (ew. wymianę na regenerowaną, a swoją oddaj w rozliczeniu)

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Kurcze jakoś w ten lód słabo wierze.
    Jak doszli że wirnik jest pokrzywiony? ściągali wąż?
    zdjęli

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Pomyśl nad regeneracją a nie wymianą na nówkę (ew. wymianę na regenerowaną, a swoją oddaj w rozliczeniu)
    Tak własnie będzie - biorę regenerowaną z gwarancją + montaż z wyczyszczeniem tego całegu układu a moją zostawiam w rozliczeniu... no nic - auto już na warsztacie i czekam na telefon po południu

    Pozdrawiam!!!
    http://sstaszewski.photosight.ru/
    http://www.sstaszewski.pl

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Niech intercooler wypłuczą.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005
    Witam!!
    Turbina wymieniona - auto śmiga, że aż hej! owszem, słychać lekki gwizd, ale teraz o wiele ciszej i przy gwałtownym dodaniu gazu wg. serwisu, który regenerował to jest normalne i tak ma być... i wreszcie można jeździć mam wrażenie, że przestało też tak mulić jak do tej pory i turbo dziury są mniejsze, ale pewny będę dopiero jak gdzieś dalej pojadę...
    sprzęgło - wg. mechaników nic mu nie dolega, nie jest nowe no bo wiadomo, ale się nie ślizga, działa normalnie itp.
    skrzynia biegów - nic tam nie było zapieczone, załblokowane itp, ale synchronizator trójki wymięka - mechanicy (nie wiem trochę co o tym sądzić) radzili to olać i na razie jeździć, a poem jak już zaczną się faktyczne problemy ze skrzynią to ją po prostu wymienić na inną, bo podobno naprawa jest upierdliwa, dość kosztowna i nie ma gwarancji, że to długo podziała, a sprawną skrzynię, z gwarancją na pół roku można już (wg. nich) od 300 PLN kupić i przełożyć (w razie czego mam się kontaktować)...
    Wymieniona została też jakaś rolka w okolicach alternetora (nie wiem dokładnie od czego, ta ostatnia w głębi) i pasek klinowy - stary był cały popękany ale nie było tego widać od góry, natomiast po zdjęciu okazało się, że ma popękane te "zęby" wdłuż niego, miejscami to po kilka cm brakowało
    no nic - we wtorek jade ma majówkę, to zobaczę dokładnie jak się autko na trasie sprawuje, mam nadzieję, że żadnej przygody nie będzie
    aha - koszt tej całej naprawy wyniósł mnie 1500 PLN: regeneracja turbiny + pasek i rolka - koszty wymiany i czyszczenia tego całego układu wziął na sienie komis, w którym kupiłem auto, więc choć tyle zyskałem :/

    i powoli dochodzę do wniosku, że następne auto będzie jeździć na benzynie (+ ewentualnie LPG)......

    Pozdrawiam!!!
    http://sstaszewski.photosight.ru/
    http://www.sstaszewski.pl

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak teraz masz zrobione to ok.
    Jeśli chodzi o ten pasek i rolkę to pisałem CI wcześniej, że to tego wina.
    Cena nie jest wygórowana i zaniżona, jest poprawna. Próbowałbym jeszcze od tego komisu choć coś jeszcze uszczypnąć.
    Z tą skrzynią to prawda, czasem lepiej kupić używkę za 300 zł i mieć spokój niż babrać się ze swoją.

    Jeszcze się zdziwisz jak diesel, ( jak będziesz dbał), potrafi zaskoczyć.
    Przez 3 lata zrobiłem prawie 120 k km bezawaryjnej jazdy. Wszystko zaś wymieniałem jak była na to pora.

    Koszt paska to ok. 90 zł
    Rolka w zależności która to ok. 60 zł.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Punto II FL 1.3 JTD Multijet
    Rocznik
    2005

    No więc pojechałem na trasę i miałem kilka razy przypadek, że po wrzuceniu trójki i puszczeniu sprzęgła obroty szły w górę a auto zwalniało, tak, jakby było na luzie. Do tego ciężko wchodziły pozostale biegi i w ogóle jakoś tak dziwnie wyło, jakby od strony skrzyni. Znalazłem więc u mnie we wsi takiego mechanika co to naprawia tylko skrzynie biegów i zostawiłem mu auto - a dzisiaj właśnie odebrałem z naprawy wymienił synchronizatory 3 i 4 (bo też był już zużyty - stare, z wygładzonymi z ząbkami dostałem na pamiątkę), wymienił olej w skrzyni (mówił, że wylał z niej niecały litr a po zmontowaniu i uszczelnieniu skrzyni weszło do niej ok 2,5l.), łożysk nie wymieniał, bo stwierdził, że są dobre i do tego poprosiłem go też o wymianę sprzęgła - niby temu staremu nic nie dolegało, ale miałem czasami takie wrażenie jakbym na półsprzęgle jeździł. Jeszcze nie miałem okazji jakiejś dłuższej trasy zrobić ale jest różnica w jeździe Koszt całości (części, olej, robocizna) wyniósł 1430 zł. Teraz tylko opony huczą Mam nadzieję, że przynajmniej jakieś 6 lat (aż się dowód rej, nie skończy) będę miał spokój
    Pozdrawiam!!!
    http://sstaszewski.photosight.ru/
    http://www.sstaszewski.pl

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    No to teraz już chyba z tym samochodem ślub wziąłeś...


 

Podobne tematy

  1. Dziwne dźwięki przy zaciąganiu ręcznego
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 16-11-2012, 12:12
  2. Problemy z turbiną?
    Napisany przez asz600 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2012, 20:53
  3. POMOCY Problem z szybą od strony pasażera
    Napisany przez Krzysiek 87 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2012, 11:01
  4. problemy z turbiną marysia 1.9td 100
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 05-09-2011, 20:19
  5. [ogrzewanie] Dziwne dźwięki z spod deski rozdzielczej.
    Napisany przez adebski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-12-2009, 16:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 1.3 jtd

turbina fiat punto 1.3 multijet

1.3 jtd

turbina 1 3 jtd

fiat punto ii fl 1.3jtd

gdzie..jest.turbospr.w.punto.jtd.1.3.multijet

1.3 jtd gwizdanie turbiny

forum fiat punto 2 1.3 jtd

grande punto diesel gwizdze

1.3 multijet turbina

fiat panda turbo koszt wymianyturbian slyszalna jtdproblemy z turbina fjat 1ounto 1.3 dziwne piski czy to pasekturbina dziwnie pracuje i slabo przyspieszapunto 2 fl 1.3 multijet turbinafiat punto diesel 1 3 turbo nie dziala informacje1 3 jtdfiat punto 1 3 jtd multijetturbina dziwniefiat punto z silnikiem 1.3

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl