Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Punto EVO 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2012

    Post Przerywanie 1.4 MultiAir!Jak naprawić?!

    Witam!

    Posiadam od roku Punto Evo z 2012 Roku z silnikiem 1.4 MultiAir 135, wszystko do lipca tego roku dzialalo perfekcyjnie, nic sie nie dzialo, autko cieszyło mnie w kazdych warunkach. Niestety od lipca tego roku zaczeły się problemy, pojawil sie "check engine" i auto zaczelo przerywac, a po jakiś 5 sekundach wszystko wracalo do normy (objawy byly podobne do takich jak podczas uszkodzenia cewki wiec tak tez zakładałem na poczatku). Oczywiscie pierwsze co zrobilem to pojechałem na diagnoze i na komputerze wyskoczyl blad P1064 czyli wadliwe dzialanie modulu multiair na 4 cylindrze. Oczywiscie w ASO po diagnozie stwierdzili ze jak nic trzeba wymienic MultiAir i koszt takiej zabawy to okolo 5tyś zł brutto! (wliczajac koszt czesci i robocizne, oraz wszystkie niezbedne elementy przewidziane podczas wymiany). Tak na wszelki wypadek zalecono mi wymiane oleju, bo moze to kwestia jego zużycia (miałem wtedy przejechane 8k Km na starym oleju, tak wiec bylem blisko najblizszej wymiany). Wymienilem wszystko jak nalezy i niestety objawy pojawily się ze zdwojoną sila.

    Chciałem was zapytac czy moze mozna jakos naprawic modul? sa jakies inne metody wskrzeszenia tego "ustrojstwa"??
    Bardzo chce doprowadzić swoj samochod do pelni sprawnosci ale kwota jaka krzyknal sobie serwis jest baaaardzo wysoka...

    -Dodatkowe informacje: olej zawsze wymieniany na Selenia sport power 5w40 co 8-10 TKm.
    -Przebieg to 103 TKm



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    368
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Gdzieś czytałem ,chyba na forum alfy,że gośc zapodał płukankę oleju i pomogło. Może jak nie masz nic do stracenia,to zadziałaj. Inaczej ,to szukaj po necie info gdzie naprawić

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Bez zdjęcia i obejrzenia chociażby tego modułu możemy gdybać. Możesz spróbować zrobić płukanie, to pewnie sumarycznie koszt, gdyby to było to, będzie mniejszy niż robocizna przy demontażu i analizie.
    Jednakże skoro ECU już krzyczy to znaczy, że coś się dzieje. Słyszałem o wadliwych mocowaniach popychaczy w tych silnikach i jest to usterka mechaniczna, więc żeby coś więcej powiedzieć to trzeba się dobrać do tego układu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    368
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Dlatego właśnie przedłużyłem gwarancję na 5 lat (ujęty jest moduł MA),a gdybym tego nie zrobił ,to miałem zamiar robić przeglądy serwisowe w ASO . Koszt -wiadomo ,że droższy niż po za serwisem ,ale przecież napraw ,wymian (klocki,tarcze,sprzęgło itd) nie muszę robić w ASO . Znane są wtedy przypadki gestu handlowego FCA o pokryciu połowy kosztów ,co już jest alternatywą do wysupłania 100 % z mojej kieszeni. Oczywiście jestem świadom,że te koszty ja pokryłem płacą za przeglądy,ale to rozłożone w czasie. Pierwsze MA z tego co znalazłem w necie- miały wady ,te nowsze niby już poprawiono (oby to była prawda)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Punto EVO 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2012
    niestety plukanka z oleju nie pomogla, robilem ja i nic to nie zmienia. Też slyszałem o problemach z popychaczami ale raczej u mnie to odpada... bo ewidentnie jest to problem spowodowany awaria elektroniki, problem raz jest raz go nie ma, podejrzewam ze to jeden z zaworow ssacych bo sa sterowane elektrohydraulicznie.
    Znacie kogos kto naprawia moduly multiair? jakiś fachowiec, najlepiej w okolicy slaska który zna się na tych silnikach i możecie z czystym sumieniem go polecić?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    368
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    [MiTo] Multiair - naprawa

    mało jest fachowców,ale zapytać można mechanika tego czy innego,a oni często mają kontakt z kimś co pracuje w ASO i dorabia po godzinach . Z tego co napisali,to nie jeździć z uszkodzonym modułem

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    1,468
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Kapek93 Zobacz post
    niestety plukanka z oleju nie pomogla, robilem ja i nic to nie zmienia. Też slyszałem o problemach z popychaczami ale raczej u mnie to odpada... bo ewidentnie jest to problem spowodowany awaria elektroniki, problem raz jest raz go nie ma, podejrzewam ze to jeden z zaworow ssacych bo sa sterowane elektrohydraulicznie.
    Znacie kogos kto naprawia moduly multiair? jakiś fachowiec, najlepiej w okolicy slaska który zna się na tych silnikach i możecie z czystym sumieniem go polecić?
    1. Filtr modułu MultiAir wymieniony? (śruba z filtrem obok koła pasowego napędu wałka rozrządu).
    2. Ustawiana była w ECU flaga wymiany oleju? - Bardzo ważna sprawa dla MA Pierwsze silniki potrzebowały dodatkowo kalibracji modułu po wymianie oleju. W nowszych tego nie ma.

    Niestety trafiłeś na moduł z początku okresu produkcji. Może jest to tylko kwestia elektroniki. Zza kompa można gdybać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-08-2017 o 13:39

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010
    Z doświadczenia wiem, że w tym silniku kody błędu pokazują dość precyzyjnie przyczynę problemu, także raczej niestety szykowałbym się na wymianę aktywatora. U mnie też był check egnine + nierówna praca + zalany 1 cylinder (zawory ssące się nie otwierały tak bardzo jak powinien i zalewało).

    Nic tylko rozkręcić i wymienić lub spróbować naprawić - może tylko tulejki są luźne ( https://www.youtube.com/watch?v=MEn72TvOcK8 ), wkręcić na klej do śrub i może będzie działać. Na szczęście ja miałem na gwarancji wymieniony aktywator i od tego momentu (ok 96 000km od wymiany) wszystko OK.

    Ja bym na tym nie jeździł, bo aktywator jeszcze rozpadnie się na amen. Przynajmniej zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć co jest grane.
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 21-08-2017 o 20:23


 

Podobne tematy

  1. Blue&Me czy centralkę da się naprawić
    Napisany przez Kris_73 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-08-2017, 21:19
  2. Przerywanie
    Napisany przez Wesleystan na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-12-2016, 08:42
  3. Jak to naprawić?
    Napisany przez RafalWawa na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-04-2016, 10:11
  4. jak naprawić progi ?
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:59
  5. przerywanie w 2.4td c.d.
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-01-2010, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl