Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2011
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    12
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    09.2011

    Problemy z zapalaniem przy niskich temperaturach

    Witam! Bujam się z tym od nowości (2011). Przy temperaturze zewnętrznej (stoję pod chmurką) poniżej minus 6 stopni odpala mi za 6...8 razem (po 3-4 sekundy).
    Rozrusznik kręci pięknie, słychać pompę lecz silnik nie próbuje nawet zaskoczyć - i nagle za za ostatnim kręceniem odpala od dotknięcia).
    Ostatnio przy minus 20 stopniach próbowałem 15 razy i nie zaskoczył ani razu. Po godzinie następne 15 prób i również nic. Po dalszej godzinie zaskoczył za 5 razem (w międzyczasie zgasły wszystkie kontrolki, częściowo się zresetował i strzelił w filtr powietrza).
    Podobno wymieniano mi już wszystkie czujniki (gdy był na gwarancji) i nie pomogło).
    Czy może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
    Pozdrawiam
    Punto EVO 1,4 8V S&S.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    1,242
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Trzeba podłączyć do kompa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2011
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    12
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    09.2011
    Brak błędów

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    259
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał lewek59 Zobacz post
    Brak błędów
    tu może być kilka przyczyn, a jak jest ciepło to pali ?

    zobacz czy przepustnica nie przymarza (bo może być padnięta), następny punkt to pompa paliwa, cewki zapłonowe (sa zespolone), kable zapłonowe..itd. i najwazniejsze doładuj akumulator bo napisałeś że zgasły kontrolki czyli że jest juz wyładowany.

    a zaraz to on juz na gwarancji tak szwankował??? uuu... to niedobrze bo to neikoniecznie tylko czujniki moga to byc wiazki kabli albo i sam ECU :-(

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2011
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    12
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    09.2011
    Od temperatury -5'C w górę pali od pierwszego razu.
    Wymieniono mi ostatnio zawór zwrotny na pompie.
    Dzisiaj rano było -9'C i zapalił od drugiego razy (postęp).
    Akumulator był jeszcze w dobrym stanie - szybko kręcił (kontrolki zgasły wniej więcej w połowie prób odpalenia - potem zmowu świeciły).
    Pod koniec dał "strzała" w filtr powietrza).
    Problemy są od początku lecz ostatnie dwie zimy były z wyższymi temperaturami, a wcześniej tylko kilka dni było poniżej -10'C więc trudno zidentyfikować problem.
    Czujniki wszystkie podobno były wymienione.
    Zobaczę jak przyjdą temperatury (mam nadzieję) poniżej -10'C.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    259
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    no to nie zazdroszcze, bo ewiedentnie cos nie lubi niskich temperatur(mój to odpalał nawet przy -28, mniej nie było, a mam takeigo samego cudaka z maja 2011) musisz nie dość że poczekać aż przyjda mrozy to jeszcze grzebać przy tym jak jest zimno :-(

    wymienili zawór zwrotny na pompie, ciekawe czy najpierw zmierzyli jakie jest ciśnienie, bo by wyszlo ze tego nie tzreba wymieniać.

    a własnie kiedyś w moim cienkościęto 700 przy dużych mrozach był problem z odpałem bo zamarzała odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej), co prawda całkowicie inny silnik ale zajrzyj tam to tylko jeden wężyk pomiędzy obudowa filtra powietrza a pokrywą zaworów, może tam się zebrał jomanez i zamarza...choć nie wiem dlaczego miałoby to miec wpływ na odpał... niemniej cienki z tego powodu nie odpalał aż tego nie wyczyszczono.

    tak myśle co może być wrażliwe na odpał na mrozie... może on na czas odpału nie podaje odpowiedniej mieszanki (ECU tym steruje), gdybyc miał możliwość podmiany z innego aby to sprawdzić na mrozie, ewentualnie źle odzczytuje temperature i robi to co powyżej napisane.
    tak jak napisałem idelanie mieć taki drugi sprawny i gdy się problem pojawi podmieniać aż znajdzie przyczynę.

    nie wiem czy po podpięciu do kompa możesz zobaczyć parametry pracy przy odpale, tj temperatura, cisnienie, katy zapłonu i inne... (MES z tego co wiem ogarnia dużo parametrów i robi pomiar w czasie rzeczywistym)

    w ogóle to jakieś jaja że ASO tego na gwarancji nie ogarneło, widocznie czekali aż minie gwarancja... ale jeżeli wszystko u nich robieś to pisz do fiata ze powinni sie nadal tym zajmować, przecież w makaroniarni też są zimy.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 23-01-2017 o 21:02

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2011
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    12
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    09.2011
    Dzisiaj -6'C - zapalił za 2 razem.
    Na gwarancji był zostawiany w ASO na zewnątrz i podłączany pod komputer - tyle tylko że ostatnio (kilka lat) jest problem w kraju z niskimi temperaturami.
    Będę chciał podmienić ECU i pojeździć przez pewien czas. Nie wiem tylko jak do tego ma się IMO.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-01-2016, 15:17
  2. Problemy z zapalaniem ...
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-12-2014, 09:15
  3. dziwne zachowanie silnika przy niskich temperaturach
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-01-2013, 03:31
  4. Nie odpala przy minusowych temperaturach
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 15-05-2011, 04:59
  5. silnik 1,3 multijet - problemy z zapalaniem
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-10-2009, 15:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl