Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    166
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000

    witam

    potrzebuje informacji jakie są wartości luzów zaworowych dla silnika 1.4 77KM 350A1000

    mam na mysli wartośc plus tolerancja, potrzebuje tych danych aby wyregulowac luzy w moim toczydle :-)

    dodatkowo zapytam jaka jest kolejnośc zaworów patrząc od lewej do prawej, czy to jest WS-WS-SW-SW ?

    a już poza konkursem: przy zakładaniu pokrywy zaworów wystarczy nowa uszczelka czy tak jak to na niektórych forach jest napisane, nalezy użyć silikonu (to po co by była ta uszczelka) ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    166
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    znalazłem informacje iż wartości luzów to:

    ssanie 0,3 mm
    wydech 0,4 mm

    czy ktoś to może potwierdzić ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    166
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    sam sobie odpowiem dla potomnych gdyby tego potrzebowali

    z dokumentacji "service manuale" dla motore 1.4 8V 350A1000

    gioco valvole aspiracione (ssanie) 0,3 mm
    gioco valvole scarico (wydech) 0,4 mm

    tolerancji niestety nie podali ale zakładam że to 0,05 mm

    kolejność to WS-WS-SW-SW

    mały psikus bo pokrywa głowicy ma jedną uszczelkę standrdową do wiekszości silników fire o tej pojemnośc ale do tego jeszcze 4 małe okragłe uszczelki dla kanałow olejowych... trzeba bylo jeszcze to skombinowac (czytaj dokupić) bo zakładac starych zaprasowanych nie zamierzałem, dlatego odrazu kupcie to w komplecie.

    największy problem to jak sie dostać do podkładek regulujących, najlepiej sobie przygotowac coś co mozna włozyc miedzy "szklankę" a wałek rozrządu (ale tak aby nie blokować podkładki) , obracamy tak rozrządem aby krzywka otworzyła zawór, potem wkładamy blokadę i kiedy krzywka pójdzie w górę to szklanka zostanie w dole, potem tylko mały śrubokręt i szczypce, tylko uważac z paluchami aby ich nie stracić gdyby szklanka odbiła po wyjęciu mierzymy grubośc aby wiedzieć o jakiej wartości założyć nową (czy cieńszą czy grubszą)

    wiadmo trzeba glowice dokładnie wyczyścić jak i pokrywe (miejsce uszczelki) tzn odtłuścić aby to dobrze przylegało, moment dla śrubek pokrywy to 10 Nm.

    co ciekawe przebieg 100 tyś km (a powinna być kontrola po 60 tyś) i tylko 2 zawory do regulacji na wydechu cylinder 1 oraz 3, bo jeden miał 0,35 mm a drugi 0,50 mm ... nie wiem czemu ten jeden miał wiekszy luz. Więc jak widac silnik fiata trzyma swoje parametry dośc dobrze ale juz następnym razem kontrola za następne 60 tyś km :-)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    166
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    zapomniałem dodac iż w punktach gdzie uszczelka ulaga zalamaniu pod katem (półokrągłe części głowicy) należy dac silikon na głowice nie na uszczelkę :-) , tak przynajmniej było fabrycznie wiec zrobiłem dokładnie tak samo :-)

    oczywiście wcześniej to wyczyścić dokładnie


 

Podobne tematy

  1. Uszczelniacze zaworowe + popychacze 1.4 12v
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-06-2016, 21:35
  2. Luzy na przegubach
    Napisany przez Geremy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-03-2015, 14:23
  3. jtd 105 km płytki zaworowe czy ktoś to w ogóle robi ??
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 22-01-2014, 19:22
  4. [osprzęt silnika] Płytki zaworowe
    Napisany przez zetrix666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2010, 11:08
  5. [silnik] luzy zaworow
    Napisany przez RoRo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2009, 17:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu