Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    248
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000

    witam

    potrzebuje informacji jakie są wartości luzów zaworowych dla silnika 1.4 77KM 350A1000

    mam na mysli wartośc plus tolerancja, potrzebuje tych danych aby wyregulowac luzy w moim toczydle :-)

    dodatkowo zapytam jaka jest kolejnośc zaworów patrząc od lewej do prawej, czy to jest WS-WS-SW-SW ?

    a już poza konkursem: przy zakładaniu pokrywy zaworów wystarczy nowa uszczelka czy tak jak to na niektórych forach jest napisane, nalezy użyć silikonu (to po co by była ta uszczelka) ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    248
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    znalazłem informacje iż wartości luzów to:

    ssanie 0,3 mm
    wydech 0,4 mm

    czy ktoś to może potwierdzić ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    248
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    sam sobie odpowiem dla potomnych gdyby tego potrzebowali

    z dokumentacji "service manuale" dla motore 1.4 8V 350A1000

    gioco valvole aspiracione (ssanie) 0,3 mm
    gioco valvole scarico (wydech) 0,4 mm

    tolerancji niestety nie podali ale zakładam że to 0,05 mm

    kolejność to WS-WS-SW-SW

    mały psikus bo pokrywa głowicy ma jedną uszczelkę standrdową do wiekszości silników fire o tej pojemnośc ale do tego jeszcze 4 małe okragłe uszczelki dla kanałow olejowych... trzeba bylo jeszcze to skombinowac (czytaj dokupić) bo zakładac starych zaprasowanych nie zamierzałem, dlatego odrazu kupcie to w komplecie.

    największy problem to jak sie dostać do podkładek regulujących, najlepiej sobie przygotowac coś co mozna włozyc miedzy "szklankę" a wałek rozrządu (ale tak aby nie blokować podkładki) , obracamy tak rozrządem aby krzywka otworzyła zawór, potem wkładamy blokadę i kiedy krzywka pójdzie w górę to szklanka zostanie w dole, potem tylko mały śrubokręt i szczypce, tylko uważac z paluchami aby ich nie stracić gdyby szklanka odbiła po wyjęciu mierzymy grubośc aby wiedzieć o jakiej wartości założyć nową (czy cieńszą czy grubszą)

    wiadmo trzeba glowice dokładnie wyczyścić jak i pokrywe (miejsce uszczelki) tzn odtłuścić aby to dobrze przylegało, moment dla śrubek pokrywy to 10 Nm.

    co ciekawe przebieg 100 tyś km (a powinna być kontrola po 60 tyś) i tylko 2 zawory do regulacji na wydechu cylinder 1 oraz 3, bo jeden miał 0,35 mm a drugi 0,50 mm ... nie wiem czemu ten jeden miał wiekszy luz. Więc jak widac silnik fiata trzyma swoje parametry dośc dobrze ale juz następnym razem kontrola za następne 60 tyś km :-)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    248
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    zapomniałem dodac iż w punktach gdzie uszczelka ulaga zalamaniu pod katem (półokrągłe części głowicy) należy dac silikon na głowice nie na uszczelkę :-) , tak przynajmniej było fabrycznie wiec zrobiłem dokładnie tak samo :-)

    oczywiście wcześniej to wyczyścić dokładnie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2017
    Skąd
    Oberschlesien
    Wiek
    50
    Postów
    4
    Auto
    punto evo
    Rocznik
    2010
    a ja słyszałem czy wyczytałem kiedyś ,że zawory sa automatyczne jakoś tak w tym silniku, automatyczne dopasowanie sie , mam chyba ten sam typ silnika, a zawory chyba sa chydrauliczne.



    Postautor: drivergrande » 26 paź 2009, 22:05
    witam
    posiadam grande punto 1.4 8V 07r od nowosci zrobiłem nim 65tys
    wóz sprawuje sie bez problemów

    dowiedziałem sie w jednym ASO ze musze zrobic regulacje zaworów przy 60tys (to dziwne bo przeglady są co 30 tys i przy pierwszym przegladzie nietrzeebabyło robic kontroli zaworów?) natomiast w innym ASO twierdzą ze silniki 1.4 8V maja hydrauliczne kasatory luzów zaworowych i nietrzeba przy zaworach nic robic a jeszcze w innym ASO twierdza ze hydrauliczne kasatory sa ale w 1.4 16V a w 1.4 8V zawory sie reguluje.

    niewiem czy to niewiedza mechaników czy poprostu szukaja przysłowioego jelenia (w ASO zarzadali 250zł za regulacje zaworów) niechce również dowiedziec sie jak jest z tymi zaworami jak bedzie juz zapuźno.

    prosze o pomoc
    Ostatnio edytowane przez popmix ; 23-04-2017 o 20:49

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    1,145
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    W 1.4 8V trzeba regulować zawory - system "płytkowy". W moim GP dopiero przy 180tyś. km trzeba było dokonać regulacji. Przy 90tyś. km nie było potrzeby, luzy były ok, ale sprawdzenie było.


 

Podobne tematy

  1. Uszczelniacze zaworowe + popychacze 1.4 12v
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-06-2016, 21:35
  2. Luzy na przegubach
    Napisany przez Geremy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-03-2015, 14:23
  3. jtd 105 km płytki zaworowe czy ktoś to w ogóle robi ??
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 22-01-2014, 19:22
  4. [osprzęt silnika] Płytki zaworowe
    Napisany przez zetrix666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2010, 11:08
  5. [silnik] luzy zaworow
    Napisany przez RoRo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2009, 17:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki luz zaworowy punto evo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl