Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 44
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    27
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    wyluzujcie z tymi pojemnościami , każdy z was ma pewnie racje ponieważ teoria mówi że nie doładowany akumulator pada szybciej ponieważ nie doładowana jego część podlega szybszemu zasiarczaniu czy jakoś tak , praktyka wskazuje że jeśli ta pojemność nie jest rażąco zawyżona nie ma to kompletnie znaczenia, korytko pod aku w punto nie daje możliwości znacznego zawyżenia parametru pojemności ponieważ potrzebny minimalny prąd rozruchowy w modelu 2012 to 530A do 680A w wersji start stop wymusza pojemności od 62AH w górę a to już w praktyce oznacza maksymalną pojemność korytka akumulatora



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Śliczna odpowiedź,która nic nie wyjaśnia.
    Przeanalizowałeś pobór prądu dla akumulatora o pojemności 60 Ah. To teraz pytanie ile prądu "pożre" podawane przez Ciebie PUNTO z akumulatora 100 Ah. Więcej czy mniej/pamiętaj PUNTO nie wie jaki ma zainstalowany akumulator/.
    Sprawa jest dosyć prosta ile prądu "pożre" auto tyle prądu trzeba dostarczyć do akumulatora,wielkość akumulatora nie ma znaczenia /to jest magazyn/.
    Dlatego też akumulatory mam przewymiarowane i nigdy nie miałem z nimi kłopotów/odnoszę się do twoich rozważań/.Rekord poj. 120 Ah alternator ok.70 A.
    magazyn też ulega samorozładowaniu, dla akumulatora ołowiowego jest to 1% pojemności na dobę, wiec aby ponownie doładowac akumulator (który ulega samorozładowaniau) o pojemności 50Ah oraz 100Ah trzeba użyć tego samego prądu ale w tym drugim przypadku dwa razy dłużej, dlatego pojemnosc (pośrednio wspomniana wielkośc --> wymiary) też ma znaczenie.

    ok mój bład bo nie dodałem jeszcze jednej kwesti.

    1. mianowicie samochód użytkowany w mieście na krótkich trasach zazwyczaj nie zdąży doładowac akumulatora, jeżeli będzimy tylko jeżdzić na takich krótkich trasach to każdy akumulator będzie stopniwo rozładowywany, ten o mniejszej pojemności szybciej niż ten o wiekszej pojemności, i w tym przypadku ten o wiekszej pojemności się lepiej sprawdzi, pod warunkiem że użytkownik będzi dołądowywał raz na jakiś czas akumulator.

    jeżeli nie będzimy doładowywać to aku o mniejszej pojemnosci szybciej się rozladuje i użytkownik zostanie natychmiastowo "poinformowany" poprzez brak możliwości odpalenia o konieczności naładowania akumulatora. w tym przypadku rozładowanie i ponowne naładowanie akumulatora nie jest dla niego problemem, własnie problemem będzie aku o wiekszej pojemności tutaj uzytkownik niedoładowywujący akumulatora spowoduje iż czas do "poinfomowania" będzi dłuższy a akumulatory ołowiowe nie tolueruja długiego niedoładowania normalne cykle pracy naładowany/rozładowany/naładowany im nie szkodzą, oraz to iż powinny byc przechowywane w stanie naładowanym o okresowym doładowaniem.

    2. przypadek drugi tak samo jak wczesniej, użytkownik też nie doładowywuje akumulatora, lecz raz w miesiącu jedzie do np. cioci 50-100 km za miasto, i jest to czas wystarczajcy aby ponownie naładowac akumulator o mniejszej pojemności, ten o wiekszej potrzebuje więcej czasu, wiec nadal może zostać niedoładowany.

    3. przypadek trzeci, to wyjazdy do cioci sa częstrze lub pojazd jeżdzi z w długie trasy, tutaj oba akumulatory zostana doładowane przez alternator. w tym przypadku pojemnośc aku nie ma znaczenia, chyba że na postoju przez dłuższy czas korzystamy z energii akumulatora.

    generalnie prawidłowo użytkowany akumulator, czyli cykliczne doładowanie lub dłuższe przejazdy pojazdu, nie wpływają na jego funkcjonalnośc, akumulator jest przewidziany przez projektantów o takiej a nie innej pojemności wynika to z bilansu mocy oraz standardowego trybu uzytkowania pojazdu (weźmy po uwage że europie zachodneij na kórej rynki są projektowane pojazdy) pokonują statystycznie wiecej kilometrów w roku niż w polsce.

    myśle ze teraz wyjasniłem :-)

    dla prawidłowo użytkowanego akumulatora (dłuższe trasy lub doładowywanie) wystarczająca jest standardowa pojemnośc, nie wiedze ekonoemicznego sensu kupowac droższego o wiekszej pojemności, rekord uzytkowania mojego aku w samochodzi to 11 lat.

    PS pytanei czy doładowywujesz akumulatory/y oraz czy jeździsz na krótkich czy długich trasach ?

    PS inne typy akumulatorów niż ołowiowe sa często przechowywane w stanie czesciowego naładowania np akumulatory LION :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    wyluzujcie z tymi pojemnościami , każdy z was ma pewnie racje ponieważ teoria mówi że nie doładowany akumulator pada szybciej ponieważ nie doładowana jego część podlega szybszemu zasiarczaniu czy jakoś tak , praktyka wskazuje że jeśli ta pojemność nie jest rażąco zawyżona nie ma to kompletnie znaczenia, korytko pod aku w punto nie daje możliwości znacznego zawyżenia parametru pojemności ponieważ potrzebny minimalny prąd rozruchowy w modelu 2012 to 530A do 680A w wersji start stop wymusza pojemności od 62AH w górę a to już w praktyce oznacza maksymalną pojemność korytka akumulatora
    nie teoria tylko badania mówią o tym że niedoładowany aku pada szybciej. :-)

    koryto w punto jest uniwersalne do diesli się montuje wieksze pojemności ale tez alternatory o wiekszej wydajności pradowej, wiedomo świece żarowe cągną wiecej i dłużej prundu niż ruzsznik

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Wspaniałe wytłumaczenie.Tysiące km. przejechałem w koło "komina" /tz miasto i okolice/ i nigdy nie miałem problemów z przewymiarowanym akumulatorem.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy spotkałeś kiedyś amperomierz w układzie el.samochodu i czy obserwowałeś jego wskazania.

  5. #19
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Mam jeszcze jedno pytanie czy spotkałeś kiedyś amperomierz w układzie el.samochodu i czy obserwowałeś jego wskazania.
    Będzie ciekawie!

    (nic nie będę podpowiadać, używałem amperomierza cęgowego wielokrotnie)

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    27
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    dla prawidłowo użytkowanego akumulatora (dłuższe trasy lub doładowywanie) wystarczająca jest standardowa pojemnośc, nie wiedze ekonoemicznego sensu kupowac droższego o wiekszej pojemności, rekord uzytkowania mojego aku w samochodzi to 11 lat.
    nie wystarczy standardowa pojemność ponieważ te akumulatory mają niski prąd rozruchowy, dopiero akumulator 62Ah który jest ponad standard w tym samochodzie daje minimalny prąd rozruchowy potrzebny dla elektroniki i poprawnego działania wszystkich układów przyjmij to wreszcie do wiadomości

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    W takim razie Punto ma chyba nieźle skaszanioną elektrykę. U mnie w Bravo 1.9 Multijet fabryczny akumulator (60Ah, 540A) wytrzymał ponad 6 lat. W 2.0 Multijet też jest taki sam. A jak wiadomo Diesel ma świece żarowe które pobierają w sumie prąd kilkadziesiąt amper, dodatkowo wysoki stopień sprężania powoduje że rozrusznik ma duże opory podczas rozruchu.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    27
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    nie skaszanioną tylko obecnie samochody mają większe zapotrzebowanie na prąd ,renault w silnikach 1.2 montuje obecnie aku 70-75 Ah, abstrahując 60Ah w multijet 2.0 to tylko Włoch może wymyślić wysyłając samochód do kraju na północ

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Wspaniałe wytłumaczenie.Tysiące km. przejechałem w koło "komina" /tz miasto i okolice/ i nigdy nie miałem problemów z przewymiarowanym akumulatorem.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy spotkałeś kiedyś amperomierz w układzie el.samochodu i czy obserwowałeś jego wskazania.
    tak spotkałem.... uwaga będzi zabawnie dzisiaj koło godziny 10 rano w moim własnym prywatnym doblo widziałem wpięty amperomierz celem pomiaru pradu spoczynkowego, znam nawet tego który go tam wpioł..... bo to byłem ja sam osobiście :-)

    aby był smaczek to aku firmowy fiata 60Ah, prąd rozruchowy 350 A, doładowywałem bo był rozładowany w połowie.... no fura ostatnio to się buja mało i czasem po kilka dni stoi, to sie rozładowął biedaczek, a chciałbym aby wytrzymał znacznie więcej niż 4 lata które ma obecnie, mysle ze pociągnie 8-10 lat, ale tylko dlatego że go w tym wspomoge :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    nie wystarczy standardowa pojemność ponieważ te akumulatory mają niski prąd rozruchowy, dopiero akumulator 62Ah który jest ponad standard w tym samochodzie daje minimalny prąd rozruchowy potrzebny dla elektroniki i poprawnego działania wszystkich układów przyjmij to wreszcie do wiadomości
    nie no bez jaj minimalny prad rozruchowy...350A... czy w czasie odpału a z taki prad jest brany??? rozrusznik 1,2 KW to beirze 100A, elektronika jakies 20-50A (zalezy co tam właczysz) wiec 150A... to zdecydowanie jeszcze brakuje 200A do maksimum. co do pojemności sa akumulatory 60Ah (standardowa pojemność) o maksymalnym prądzie 600A, czyli mowiac fachowo mają mniejsza rezystancje wewnętrzną oraz wiekszą odpornośc na taki prąd (w granicachpewnego czasu), ale sa też z tego powodu droższe w produkcji (i sprzedazy)

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    tak spotkałem.... uwaga będzi zabawnie dzisiaj koło godziny 10 rano w moim własnym prywatnym doblo widziałem wpięty amperomierz celem pomiaru pradu spoczynkowego, znam nawet tego który go tam wpioł..... bo to byłem ja sam osobiście :-)
    Kolego mowa cały czas jest o prądzie ładownia a nie o prądzie spoczynkowym.
    Odpowiedź nie na temat.

    PS.pisze się wpiął

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Kolego mowa cały czas jest o prądzie ładownia a nie o prądzie spoczynkowym.
    Odpowiedź nie na temat.

    PS.pisze się wpiął
    pokajam się bardzo przepraszam za ten bład ortograficzny, który spowodował iz zawstydzone elektrony w moim alternatorze osiągneły prędkośc światła :-)

    a tak powazniej to pytanie brzmiało "pytanie czy spotkałeś kiedyś amperomierz w układzie el.samochodu i czy obserwowałeś jego wskazania." gdzie w tym pytaniu (bez znaku zapytania...to tak w kwesti błędów w pisowni języka polskiego) jest mowa o jakim prądzi mówimy, pytanie dotyczy wpięcia amperomnierza w układzie elektrycznym samochodu, równie dobrze może dotyczyc amperomierza podłaczonego do akumulatora, lewej lampy pozycyjnej, lub pompy paliwa itp bo jest to zawsze element układu elektrycznego samochodu.... więc na przyszłośc prosze nie stawiac pytań "otwartych" będzie mniej niedomówień.

    co do pradu ładowania to podstawowa diagnoza oprócz pomiaru pojemności akumulatora, aby stwierdzić czy aku padł bo już jego kres czy też padł bo nie jest doładowywany, tak samo mierzy się prad spoczynkowy aby sprawdzic czy na postoju nie jest za szybko akumulator rozładowywany, w sumie prosta diagnostyka, dodatkowo tez można zmierzyć napięcie podczas ładowania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    nie skaszanioną tylko obecnie samochody mają większe zapotrzebowanie na prąd ,renault w silnikach 1.2 montuje obecnie aku 70-75 Ah, abstrahując 60Ah w multijet 2.0 to tylko Włoch może wymyślić wysyłając samochód do kraju na północ
    włoch oferuje przy zakupie opcje pt. instalacja elektryczna na chłodniejszy klimat = alternator generujący większe natęrzenie prądu, grubsze kable instalacji oraz aku o wiekszej pojemności :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Wspaniałe wytłumaczenie.Tysiące km. przejechałem w koło "komina" /tz miasto i okolice/ i nigdy nie miałem problemów z przewymiarowanym akumulatorem.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy spotkałeś kiedyś amperomierz w układzie el.samochodu i czy obserwowałeś jego wskazania.
    tu masz odpowiedz, dlaczego wszystko było OK --> "komina" /tz miasto i okolice/" 20 minut jazdy powinno przy sprawnym alternatorze doładowac akumulator po odpale.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 01-07-2017 o 19:58

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    tu masz odpowiedz, dlaczego wszystko było OK --> "komina" /tz miasto i okolice/" 20 minut jazdy powinno przy sprawnym alternatorze doładowac akumulator po odpale.
    To jak to w końcu jest czy alternator jest w stanie naładować przewymiarowany akumulator czy nie?
    Szanowny Kolego jeżeli rozmawiamy o ładowaniu akumulatora przez alternator to amperomierz ma być włączony w obwód ładowania. Myślałem,że dla tak doświadczonego "elektryka" jest to sprawa oczywista./a Ty wyskakujesz z lampą pozycyjną/. Nie obraź się ale coraz bardziej mieszasz się w swoich wyjaśnieniach.

    ps .Włoch pisze się z dużej litery a natężenie przez ż.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    To jak to w końcu jest czy alternator jest w stanie naładować przewymiarowany akumulator czy nie?
    Szanowny Kolego jeżeli rozmawiamy o ładowaniu akumulatora przez alternator to amperomierz ma być włączony w obwód ładowania. Myślałem,że dla tak doświadczonego "elektryka" jest to sprawa oczywista./a Ty wyskakujesz z lampą pozycyjną/. Nie obraź się ale coraz bardziej mieszasz się w swoich wyjaśnieniach.

    ps .Włoch pisze się z dużej litery a natężenie przez ż.
    tak wiem pisałem na szybko to mi się ortograf zrobił... powinieneś dodac iż zdanie zaczynamy dużą literą i wtedy by ni4 było problemu :-)

    rozmawiamy o ładowaniu jak i rozładowaniu akumulatora.... a lampa to był przykład aby opisywac precyzyjnie a nie robić skróty myślowe :-)
    aby było ciekawiej obwód ładowania jak i rozładowania akumulatora to jest ten sam obwód tylko prad płynie w innym kierunku, wiec amperomierz mierzący prąd spoczynkowy też został wpięty w obwód ładowania

    akumulator ulega samorozładowaniu 1% dziennie, czyli akumulator 60Ah traci dziennie 0,6Ah a akumulator 100 Ah traci dziennie 1 Ah, teraz potrzebujesz o 60% wiecej czasu aby naładowac akumulator o wiekszej pojemności mając to samo nateżenie prądu który daje alternator.

    odpowiadając na twoje pytanie alternator jest w stanie naładowac przewymiarowany akumulator potrzebne jest jedynie więcej czasu

    aby nie bylo ze jestem złośliwy, czepiasz sie pierdół (jakiś ortografów) a nie merytoryki, jak mawiam mnie niczyja kasa nie interesuje jak ktoś chce może sobie nawet instalowac 250Ah tylko po co jak da dokładnie to samo co zaprojektowane 60Ah, kwestia jedynie dopilnowania aby to był akumulator wykonany w dobrej technologii (czyli nie padał po pierwszej zimie) oraz prawidłowe serwisowanie, a pociągnie spokojnie 10 lat.

    pozdrawiam

    PS piszemy tez z dużej litery :-)

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Szkoda czasu i atłasu.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    27
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    a temat się zaczął od tego że silniki 1.2 w/g bosch powinny mieć aku min 60Ah o prądzie min. 530A rozruchu natomiast każdy sprzedawany samochód ma aku 50Ah o prądzie 360A co powoduje awarie systemu i zawsze pojawią się fantaści dorabiając jakieś dziwne filozofie do istniejącej rzeczywistości po co połowa postów w tym temacie to nie wiem

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Szkoda czasu i atłasu.
    czyzby merytoryczne kontrargumenty się skoczyły?

    padlo pytanie dlaczego aku o wyższej pojemności ma szansę szybciej skończyć żywot, wyjaśnilem dlaczego tak się stanie (samochód jeździ na krótkich trasach) i też że nie jest tak w każdym przypadku (samochód jeździ w dłuższe trasy lub aku jest doładowywany okresowo).

    padło pytanie czy alternator doładuje aku o wyższej pojemności, odpowiedziałem ze tak i jaki trzeba spełnić warunek.

    po drodze bylo o tym czy ktoś widział amperomierz w układzie elektrycznym samochodu, dwie osoby widziały i osobiście mierzyły prąd w układzie elektrycznym samochodu....

    a nadal cos nie tak.... ehhh polakowi nigdy nie dogodzisz :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    a temat się zaczął od tego że silniki 1.2 w/g bosch powinny mieć aku min 60Ah o prądzie min. 530A rozruchu natomiast każdy sprzedawany samochód ma aku 50Ah o prądzie 360A co powoduje awarie systemu i zawsze pojawią się fantaści dorabiając jakieś dziwne filozofie do istniejącej rzeczywistości po co połowa postów w tym temacie to nie wiem


    nie jest to trolowanie, w pierwszym poście napisałeś że aku montowane nie spełniają wymagań producenta (w domyśle pojazdu) a teraz że wg bosha.... myślę że to istotna różnica :-)

    dlatego nikt w fiacie tego problemu nie zauważył, dodatkowo masz instalacje gazową, jej komp tez potrzebuje zasilania, tutaj może byc pośrenia przyczyna problemów, czyli aku "upośledzony" plus wiekszy pobór pradu, spadało napięcie, gdzie komp fiata sobie jeszcze radził a komp od LPG juz nie dawał rady...

    piszesz że to było od nowości, reklamowałes aku u producenta ?

    niemniej zapytam a jaki akumulator zaleca Fiat ? chyba ich inzynierowie nie sa aż tak niepełnosprytni, prawdopodobnie dali aku najoptymalniejszy pod względem ekonomii (redukcja kosztów produkcji) i wymagan technicznych, 95% użytkowników to nie ma pojecia co tam włożono, wiec daja aby wyrzymalo gwarancje + jakies 2-3 lata ? inna sprawa moze bosh innych akumulatorów nie produkuje więc podaje najbliższy spełniający wymagania z produkowanych. dodatkowo czy ich akumulatory posiadają coś co się nazywa w inzynierii "świadectwo zgodności" choć myślę że w przypadku zwykłych akumulatorów to nie jest tak istotne, nimniej w układach SS algorytm ładowania akumulatora odbywa sie inaczej niż pojeździe bez tego układu i dlatego nie każdy akumulator to przeźyje (wyższe napięcie buforowania), podobnie jak w fiacie inzynierów w boshu też nie posądzam o brak intelektu, po prostu dają to co mają, a że produkują o wiekszym pradzie rozruchowym (mniejszej rezystancji wewnętrznej) to plus dla nich.

    tak wiem że punto 1.2 nie ma układu SS, może ten twój aku po prostu był upośledzony od chwili opuszczenia fabryki i akurat pało na ciebie :-/

    w punto miałem powyżej wspomniany 60Ah, prądu nie pamiętam (podejrzewam że więcej niż 350A, bo mam SSmana).... bo już wyzionoł ducha , miał jakiś feler bo co półroku był doładowany, dośc szybko się rozładowywał, potzreba było z 30-50 km jazdy aby SSman zaczynał działać, choć poprawnie odpalał za pierwszym razem (był to bodajrze exide, czyli jeden z gorszych), po 5,5 roku wyzionoł ducha, jakichkolwiek awarii zwiazanych z aku w samochodzi nie bylo, po prostu pewnego dnia powiedział kaput (i spuchł jak stara bateria LION) teraz jest banner bull, wstępnie powiem że sprawuje sie lepiej od exide, 60Ah, 640 A gdyz taki był w najbliższym sklepie.

    w doblo mam 60Ah, 350A ma 4 lata i jak narazie sie bardzo dobrze sprawuje (przy porównaniu z tym z punto to jest bardzo dobry)... nie wiem czy w tej samej technologii jak ten co był w punto 1.2, SSmana w doblo nie mam.

    pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 03-07-2017 o 22:47


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Prośba o opinię Fiat Punto 2012 1.4 8V
    Napisany przez opary na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-04-2017, 19:31
  2. Rozrząd punto 2012 1.4 8V
    Napisany przez kirio001 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-10-2015, 11:53
  3. [zawieszenie] Sprężyny Eibach Pro-Kit Grande Punto, Punto 2012.
    Napisany przez elnino na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-03-2015, 14:22
  4. Alufelgi do Punto 2012
    Napisany przez kirio001 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2014, 14:48
  5. Punto evo 1.2.....update 12.01.2012 str. 1
    Napisany przez tomcio na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-01-2012, 22:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526akumulator-punto-2012-uwaga-37339

fiat punto evo wwymiana akumulatora

punto evo 1.2 start stop jaki akumulator

akumulator oryginalny do fiata grande punto 1.4

Punto Evo 1.2 akumulator

punto evo akumulator

akumulator do fiata punto ze start stopem

rozladowany akumulator punto 2

akumulator grande punto 1.4 start stop

jakie parametry akumulatora do fiata punto 2

akumulator fiat grande punto 1.2 benzyna

akumulator punto 2 1.2 8v

Start stop Punto Evo

jaki akumulator do punto evo 1.4

fiat grande punto 1.2 czy przy wymianie akumulatora potrzebne podtrzymanie

akumulator do punto 3 2015

start stop punto akumulator

Problem Punto a start stop

jaki akumulator do punto evo

jaki akumulator do grande punto 1.4

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526akumulator-punto-2012-uwaga-373393

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl