Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 44
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    24
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012

    akumulator punto 2012 UWAGA!!!

    montowane seryjnie akumulatory w samochodzie 1.2 nie są akumulatorami spełniającymi wymagania i przewidzianymi przez producenta. Moim zdaniem to skandal, aż dziw bierze że nikt nie zauważył tego problemu , od nowości moje auto miało problem z aku a mianowicie , przy odpalaniu zimą czy latem auto dziwnie odpalało, nie jak to się mówi od strzała tylko z trzy razy musiał zakręcić i obroty kilka razy falowały , na wyświetlaczu zapalała się funkcja podświetlanie z kropkami świadcząca o spadku napięcia na aku oraz odłączało instalacje gazową którą trzeba było ręcznie ponownie włączyć. Podczas sprawdzania odczytu map wtrysku resetowały się one za każdym razem tylko dzięki nowoczesnej instalacji gazowej której komputer cały czas z czytuje i programuje mapy to auto funkcjonowało na gazie , na szczęście akumulator padł ostatnio i przy zakupie nowego doznałem szoku sprzedawca sprawdził w systemie jaki akumulator jest przewidziany do tego auta i tu uwaga!!! min 60Ah o prądzie rozruchowym minimum 530A do 680A , seryjnie ten samochód ma założony akumulator magnetti marelli 50Ah o prądzie 360A to jawne oszustwo i skandal , obecnie zainstalowałem akumulator 60Ah 540A teraz ten samochód to kompletnie co innego, odpalanie na dotyk nawet jednego obrotu nie zakręci obroty od razu stabilne ,nic się nie resetuje nic nie zapala jeśli macie ten sam problem wpisujcie się ku przestrodze innych użytkowników bo szkoda elektroniki i alternatora



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    368
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    ma start stop twoje auto?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    581
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito
    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    montowane seryjnie akumulatory w samochodzie 1.2 nie są akumulatorami spełniającymi wymagania i przewidzianymi przez producenta. Moim zdaniem to skandal, aż dziw bierze że nikt nie zauważył tego problemu , od nowości moje auto miało problem z aku a mianowicie , przy odpalaniu zimą czy latem auto dziwnie odpalało, nie jak to się mówi od strzała tylko z trzy razy musiał zakręcić i obroty kilka razy falowały , na wyświetlaczu zapalała się funkcja podświetlanie z kropkami świadcząca o spadku napięcia na aku oraz odłączało instalacje gazową którą trzeba było ręcznie ponownie włączyć. Podczas sprawdzania odczytu map wtrysku resetowały się one za każdym razem tylko dzięki nowoczesnej instalacji gazowej której komputer cały czas z czytuje i programuje mapy to auto funkcjonowało na gazie , na szczęście akumulator padł ostatnio i przy zakupie nowego doznałem szoku sprzedawca sprawdził w systemie jaki akumulator jest przewidziany do tego auta i tu uwaga!!! min 60Ah o prądzie rozruchowym minimum 530A do 680A , seryjnie ten samochód ma założony akumulator magnetti marelli 50Ah o prądzie 360A to jawne oszustwo i skandal , obecnie zainstalowałem akumulator 60Ah 540A teraz ten samochód to kompletnie co innego, odpalanie na dotyk nawet jednego obrotu nie zakręci obroty od razu stabilne ,nic się nie resetuje nic nie zapala jeśli macie ten sam problem wpisujcie się ku przestrodze innych użytkowników bo szkoda elektroniki i alternatora
    ja dla silnika 1,4 miałem też 50 Ah. Może sprzedawca odczytał z tabeli dla wersji S&S

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    24
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    nie mam start stop odczytał dobrze brał pod uwagę start stop samochód od początku działał dziwnie tak jak pisałem dodam że gasł czasami na światłach na gazie ludzie od gazu twierdzili że komputer pokazuje chwilowy spadek napięcia przy hamowaniu wtedy myślałem że to fantaści , ten samochód tak jak obecnie nigdy nawet od nowości nie funkcjonował obecnie wszystko jest tak jak powinno być

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    928
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Też zauważyłem w paru autach wyprodukowanych po 2010 roku dziwnie małe akumulatory, ale nawet mi do głowy nie przyszło że mogą być fabryczne.
    Elementy konfiguracji samochodu powodujące konieczność zamontowania innego akumulatora niż "podstawowa wersja"(*):
    - wspomaganie elektryczne (czyli praktycznie każdy fiat obecnie)
    - klimatyzacja (opcja dostępna dla większości modeli)
    - układ start/stop (kiedyś opcja, obecnie prawie że "norma")
    Poza akumulatorem o większej pojemności (i z większym prądem rozruchowym w przypadku automatycznego start/stop) potrzebny jest też mocniejszy alternator, i tu też zdarzają się błędy w konfiguracji (fabrycznej).

    (*) - bez wspomagania ew. wspomaganie hydrauliczne, bez klimy, bez start/stop, silnik benzynowy 1,2-1,6.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    24
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    cudów ten mój sprzedawca nie wymyślił wszedłem w dobieranie aku firmy bosch i wyskoczył 60Ah 560A dla silnika 1.2

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    368
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    - układ start/stop (kiedyś opcja, obecnie prawie że "norma")
    Poza akumulatorem o większej pojemności (i z większym prądem rozruchowym w przypadku automatycznego start/stop) potrzebny jest też mocniejszy alternator, i tu też zdarzają się błędy w konfiguracji (fabrycznej).
    do SS jest akumulator SSready czyli EFB lub droższy AGM . AGM gdy masz odłączany alternator,odzysk energii itd,w klasycznym SS starczy aku EFB

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    24
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    do MARX30 do twojego silnika powinien być w/g bosch aku 65Ah 650A więc dobre aku ci założyli

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    328
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    pojemnośc akumulatora nie jest az tak wazna moze być o kilka Ah mniej, wazny jest maksymalny prąd rozruchowy.
    jeżeli jeździsz na krótkich trasach np w mieście to aku o dużej pojemności nie zdaży sie doładowac, niedoładowany aku szybko traci pojemność, a tym samym swoją żywotność, dlatego jak jeździsz na krótkich trasach lepiej mieć aku o mniejszej pojemności dzięki temu on zostanie doładoway i posłuży znacznie dłużej. ewentualnie dobrze raz na kwartał doładowac aku :-)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    24
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    jasne dlatego najważniejszą część swej wypowiedzi położyłem jak można przeczytać na prąd rozruchowy , większość samochodów marki Fiat wychodzących na naszym rynku ma akumulatory do wymiany , nie za dobrze to świadczy o nas użytkownikach tych samochodów , rozmawiałem z właścicielami Renault z silnikami 1,2 aku 560A rozruchu to standard

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    328
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    wielu użytkowników nie zna sie na elektrotechnice (przecież nie ma ludzi wszystkowiedzących) wiec zwyczajnie tego nie wie, czesto też się spotykałem z opiniami aby zainstalwoac aku o wiekszej pojemności, tylko że tacy domorośli spece zapominają o tym czy alternator jest w stanie dac taka ilośc prądu przez dostatecznie długi czas aby naładować akumulator o wiekszej pojemności, potem po roku dwóch latach zaczyna sie psioczenie ze taki dobry aku znanej firmy a padł...ano padł bo był cały czas niedoładowany.

    może fiat po prostu z powodu redukcji kosztów ładuje aku o niższym pradzie rozruchowym, 3 ojro x miliony akumulatorów to duża oszczędnośc. z drugiej strony nie uważałbym inzynierów iż są "niepełnosprytni" moze to jest policzone tylko na znamionowy prąd rozrusznika a nie szczytowy albo też uwazględnainio że wiekszosć fiatów jeżdzi w cieplejszym klimacie (przecież kupujac nowy samochód jest do wyboru pakeit na chłodniejszy klimat w postaci innego aku i mocneijszej instalacji--> to nie żart) tutaj się nie dowiemy jaka myśl im przyświecała przy projektowaniu.

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    928
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    może fiat po prostu z powodu redukcji kosztów ładuje aku o niższym pradzie rozruchowym, 3 ojro x miliony akumulatorów to duża oszczędnośc.
    Gwarancję wytrzyma, a potem to już problem właściciela auta a nie producenta.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    218
    Auto
    STILO 1,6
    Rocznik
    02.2002
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    #11
    bnbn1
    Klubowicz



    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    wielu użytkowników nie zna sie na elektrotechnice (przecież nie ma ludzi wszystkowiedzących) wiec zwyczajnie tego nie wie, czesto też się spotykałem z opiniami aby zainstalwoac aku o wiekszej pojemności, tylko że tacy domorośli spece zapominają o tym czy alternator jest w stanie dac taka ilośc prądu przez dostatecznie długi czas aby naładować akumulator o wiekszej pojemności, potem po roku dwóch latach zaczyna sie psioczenie ze taki dobry aku znanej firmy a padł...ano padł bo był cały czas niedoładowany.

    Szanowny Kolego należę do tej grupy użytkowników którzy pakują do samochodu akumulator o jak największej pojemności.Bądź tak uprzejmy i oświeć mnie dlaczego taki akumulator będzie niedoładowany?
    Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    328
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    postaram sie wyjaśnić

    rozrusznik w punto pobiera przyjmijmy średnio 100 A (w zależności od wersji rozrusznika od 0,8 do 1,3 KW),prąd jest pobierany podczas startu przez powiedzmy aby łatwo się liczyło to 6 sekund, czyli pobierany przez 6 sekund prąd o natęzeniu 100 A to równowartość 0,16 Ah (100A * (6s/3600s)), więc każdy odpał w tym przypadku zabiera z akumulatora 0,16 Ah

    ale gdy rozrusznik stary, łozyska wyklepane i mrozik.... to ze 100A robi się 150-200 A wiec wyjdzie ze max jeden skuteczny odpał to 0,32 Ah

    wiec przy pojemnosci 60Ah masz mozliwe teoretyczne 375 odpałow, w praktyce jest to mniej bo gdy osiągniesz juz 50% stanu naładowania to spadek napięcia przy odpale jest tak duży ze komputer sterujący przestaje działac (ta słynna dyskoteka wskaźników i innych alarmów) , dodatkowo w czasie startu nie tylko rozrusznik pobiera prąd :-/ wiec bezpiecznie jest przyjąc max 100 odpałów (6 sekund czas rozruchu)

    teraz alternator w punto ma w zależności od wersji prad maksymalny od 70A do 120 A wiec średnio przyjmijmy 90 A, ale uwaga to jest prąd przy maksymalnej prędkości obrotowej alternatora czyli 6000 obrotów/min, przy 2500 obrotów to jest juz tylko 50% prądu nominalnego a przy biegu jałowym to juz tylko 10% (ładnie to widac gdy właczymy światła i jest chwilowe wahnięcie predkości obrotowej silnika zanim komputer skoryguje ilośc paliwa aby utrzymac prędkośc obrotową), wiec uśredniając do warunków pracy powiedzmy że alternator daje w jeżdzie miejskiej 40% czy 90 A * 0,4 = 36A.

    teraz wszystkie układy samochodu pobierają dośc duzo prądu, np same światła mijania przy mocy żarówek 55W * 2 = 110 W, czyli 9,16 A, komputer wskażniki, radio, pompa paliwa wspomaganie układu kierowniczego itd itp.... jak nic to może być własnie w okolicach średniego prądu dawanego przez alternator (często przewyższa) , powiedzmy 30 A, więc zostaje nam jeszcze nadmiarowe 6 A

    teraz jeżeli auto odpalamy czesto i jeździmy na krótkich trasach powiedzmy max 5 km w mieście, jazda zajmuje nam 20 minut, to jesteśmy w stanie dostarczyć do akumulatora teoretycznie tylko 2 Ah (6A * 1/3h). wiec powinno to doładowac akumulator, ale to sa warunki idealne, bo jak podłaczysz telefon do łądowania, właczysz ogrzewanei tylnej szyby czy CB radio, to zaczynamy rozładowywać akumulator a nie doładowywac.

    to sa oczywiście teoretyczne warunki wiec dlatego często gdy ktoś użytkuje samochód w mieście na krótkich trasach nie zdązy sie doładowac akumulator, co skutkuje jego niedoładowaniem a tym samym skróceniem jego czasu zywotności, dlatego dobrze przed zima jak i po zimie doładowac akumulator.

    co innego gdy jeździmy w dłuższe trasy, tutaj jest wyższa prędkośc obrowoa silnika (wiekszy prad alternatora) oraz dłuższy czas kiedy dostarczamy prąd do układu.

    dlaczego akumulator o wiekszej pojemności ma wieksza szanse na to aby być niedoładowanym to wynika z powyższego gdyż jak jest nominalna pojemność 60Ah to wystarczy dostarczyć 6 A przez 10 godzin i jest naładowany (wiem wiem ładuje sie prądem 10 godzinnym przez 15 godzin..wiec prosze nie hejtować) ale gdy masz aku 90Ah to już potrzebujesz 9 godzin, teraz szansa że przy odpale zimowym gdzie olej jest gęsty mróz ładnie "posklejał" wszystko co bylo wilgotne (bo zamarzło) rozrusznik ciagnie maksymalny prąd, wiec aku sie szybciej roząłdowywuje do tego dluzej jeździmy na swiatłach właczamy ogrzewani szyb, to akumulator 90Ah rozładowany do połowy nie ma szans w mieście się doładowac, niz akumulator 50Ah, jeżeli nie przypilnujesz doładowywania akumulatora jak nic szybciej padnie ten o wiekszej pojemności, bo ten o mniejszej ma szansę sie doładować, oczywiście gdy oba akumulatory będa naładowane w pełni to ten o wiekszej pojemności potrzebuje więcej czasu na rozładowanie.

    akumulator niedoładowany szybko traci na zywotności, dlatego do jazy miejskiej lepiej zastosowac aku o nieco mneijszej pojemnosci (lub zaleconej przez producenta pojazdu)

    podsumowywując układ elektryczny samochodu jest zaprojektowany pod dany pobór pradu oraz pod dana pojemnośc akumulatora.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 26-06-2017 o 16:21

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    218
    Auto
    STILO 1,6
    Rocznik
    02.2002
    Śliczna odpowiedź,która nic nie wyjaśnia.
    Przeanalizowałeś pobór prądu dla akumulatora o pojemności 60 Ah. To teraz pytanie ile prądu "pożre" podawane przez Ciebie PUNTO z akumulatora 100 Ah. Więcej czy mniej/pamiętaj PUNTO nie wie jaki ma zainstalowany akumulator/.
    Sprawa jest dosyć prosta ile prądu "pożre" auto tyle prądu trzeba dostarczyć do akumulatora,wielkość akumulatora nie ma znaczenia /to jest magazyn/.
    Dlatego też akumulatory mam przewymiarowane i nigdy nie miałem z nimi kłopotów/odnoszę się do twoich rozważań/.Rekord poj. 120 Ah alternator ok.70 A.
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 27-06-2017 o 07:38


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Prośba o opinię Fiat Punto 2012 1.4 8V
    Napisany przez opary na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-04-2017, 18:31
  2. Rozrząd punto 2012 1.4 8V
    Napisany przez kirio001 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-10-2015, 10:53
  3. [zawieszenie] Sprężyny Eibach Pro-Kit Grande Punto, Punto 2012.
    Napisany przez elnino na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-03-2015, 13:22
  4. Alufelgi do Punto 2012
    Napisany przez kirio001 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2014, 13:48
  5. Punto evo 1.2.....update 12.01.2012 str. 1
    Napisany przez tomcio na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-01-2012, 21:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto evo 1.2 start stop jaki akumulator

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl