Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    7
    Auto
    Punto I s55

    Wymiana uszczelki klawiatury

    Witam zauważyłem drobne wycieki spod klawiatury w moim puncie, chciałbym sam wymienić tę uszczelkę żeby zaoszczędzić czas i pieniądze, z kupnem uszczelki nie będę miał problemów. Lecz czy sama wymiana może sprawić mi jakieś problemy, czy raczej wszytko robi się jak na sznurku. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    na moment obrotowy dokręcanych śrub i kolejność ich przykręcania. Chodzi o to, żeby nie uszczelka była przykręcona prosto i nie została uszkodzona.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja wymieniałam przed zima i powiem tak. kup sobie sylikon bo one (podróby) są wykonane żałośnie i daj sylikon w rowek pokrywy wciśnij uszczelkę i na uszczelkę znowu silikon będziesz miał pewność szczelności. a reszta to tak jak pisał Jelcyn, trzeba pamiętać o kolejności i dociśnięciu jej z umiarem ale nie za lekko

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    jak chcesz konkretniej, to mogę napisać jak się zaleca w silniku 1,6 od tempry, podejrzewam, że wiele to sie nie bedzie różnić. Moment 22Nm czyli tyle co śróbę mocującą wycieraczkę i odkręcasz/przykręcać zaczynając od środkowych i lecisz na boki.
    Numerek odpowiada kolejności odkręcania i przykręcania tych śrub.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Jelcyn
    Numerek odpowiada kolejności odkręcania i przykręcania tych śrub.
    wychodzi na to że jakoś tak

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    7
    Auto
    Punto I s55
    Wielkie dzięki a czy przy tej wymianie, nie przestawie, uszkodze czegoś?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    małe szanse, uważaj tylko, żeby do silnika nic nie wpadło i żebyś o nic nie zaczepił. Powodzenia w naprawie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD

    Re: Wymiana uszczelki klawiatury

    Cytat Napisał TomeksWro
    Witam zauważyłem drobne wycieki spod klawiatury w moim puncie, chciałbym sam wymienić tę uszczelkę żeby zaoszczędzić czas i pieniądze, z kupnem uszczelki nie będę miał problemów. Lecz czy sama wymiana może sprawić mi jakieś problemy, czy raczej wszytko robi się jak na sznurku. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę.
    Która uszczelką masz na myśli - pod pokrywą zaworów czy uszczelkę pod głowicą ?
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    aquarius01, mianem klawiatury określa się również wałek rozrządu z zaworami i tym całym układem na górze silnika, więc chodziło chyba o uszczelkę pokrywy zaworów.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał Jelcyn
    aquarius01, mianem klawiatury określa się również wałek rozrządu z zaworami i tym całym układem na górze silnika, więc chodziło chyba o uszczelkę pokrywy zaworów.
    Co to jest klawiatura to ja wiem - pomijam fakt, iż pytanie zawiera błąd merytoryczny i raczej powinno brzmieć "Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów". Moje pytanie wzięło się stąd, gdyż w odpowiedziach pojawiła się informacja o momentach dokręcania śrub i ich kolejności co ma ogromne znaczenie podczas dokręcania głowicy a nie blaszanej pokrywy zaworów, przy której należy jedynie sprawdzić jest równość na jakiejś płaskiej powierzchni i z umiarem po przekątnej dokręcać śruby po obwodzie nie dokręcając ich na maksa za pierwszym razem a dopiero za trzecim, czwartym aby jej nie pokrzywić. Z tego co pamiętam nawet instrukcja serwisowa do silnika 1.1 Fire nie przewidywała procedury przykręcania pokrywy zaworów - chociaż od czasu, kiedy miałem ją ostatni raz w rękach minęło już trochę czasu - mam ją jeszcze w swoim archiwum, więc sprawdzę na pewno. Swego czasu zakupiłem zestaw oryginalnych uszczelek do 55S i wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wraz z jej wyczyszczeniem i wyprostowaniem zajęła około 20 min. - po wymianie żadnych wycieków nie zauważyłem
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    aquarius01, wszystko się zgadza, tylko wiesz o tym, że praktycznie jedyną metodą zachowania szczelności połączenia i równego mocowania jest kręcenie śrub w podobnej kolejności jak przy kręceniu głowicy? Dodatkowo jest jeszcze taki motyw. W niektórych silnikach śruby mocujące pokrywę zaworów mocują również głowicę. Co więcej, w niektórych, to nawet przechodzą przez cały silnik i trzymają miskę olejową. Na przykład w silniku rovera którego montowali w polonezach.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał Jelcyn
    aquarius01, wszystko się zgadza, tylko wiesz o tym, że praktycznie jedyną metodą zachowania szczelności połączenia i równego mocowania jest kręcenie śrub w podobnej kolejności jak przy kręceniu głowicy? Dodatkowo jest jeszcze taki motyw. W niektórych silnikach śruby mocujące pokrywę zaworów mocują również głowicę. Co więcej, w niektórych, to nawet przechodzą przez cały silnik i trzymają miskę olejową. Na przykład w silniku rovera którego montowali w polonezach.
    Tylko, że mowa jest o silnikach fiata, gdzie w przypadku 1.1 Fire pokrywa zaworów montowana jest do głowicy za pomocą ośmiu - jak dobrze pamiętam - śrub M8 i żadnych wielkich fanaberii znanych choćby z 1.4 Rovera nie ma, więc nie ma sensu kolegi straszyć niutonometrami i kolejnością dokręcania śrub bo za chwilkę zacznie się rozglądać za kluczem dynamometrycznym i dostanie kręćka od szukania kierunku od którego ma zacząć. Dokręcanie aluminiowej pokrywy w silnikach TS 16V znanych z AR nie wymaga zaplecza lepszego od ASO, więc nie ma potrzeby dorabiać tutaj dodatkowej filozofii. Można to zrobić dosłownie "pod blokiem" posiadając jedynie klucz nasadowy i trochę "oleju" w głowie i - co ciekawsze - da się to zrobić dobrze. Myślę, że zdecydowanie powinniśmy się trzymać tematyki forum. Jak widzę odnośniki do "Sam naprawiam..." są padnięte, a tam było to doskonale napisane dla praktycznie wszystkich wersji silnikowych. Notabene ta książka powinna być tzw. "must be" dla każdego posiadacza PI
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    I tu właściwie się zgadzam ale nie byłbym sobą, gdybym nie miał żadnego ,,ale''. Klucz dynamometryczny to może faktycznie trochę za dużo, ale nie ma czynności którą się robi za dobrze, więc kolejność kręcenia jest raczej wskazana.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Jelcyn
    kolejność kręcenia jest raczej wskazana.
    No raczej tak
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał Jelcyn
    więc kolejność kręcenia jest raczej wskazana.
    Nikt nie twierdzi, że nie, wręcz przeciwnie o czym zresztą napisałem w swoim wpisie. Macie trochę złe założenie - jesteście przekonani, że rozmieszczenie śrub od pokrywy zaworów jest tożsame ze śrubami od głowicy ? I ten sam schemat dokręcania będzie miał identyczne przełożenie ? I żeby było jasne - pytam o silniki stosowane w PI a nie całą resztę świata. W 1.1 na pewno nie bo znam go na pamięć. Chyba za dużo tutaj dorabianej teorii. W tygodniu postaram się wkleić procedurę z WM'a - sam jestem ciekaw co tam znajdę

    Myślę, że autor wątku może przy napływie chęci i warunkach wziąć się za wymianę uszczelki i żadnej krzywdy sobie nie zrobi bez 10 lat doświadczenia warsztatowego i Workshop Manual'em pod ręką. Powodzenia i trzymam kciuki

    Gwoli uzupełnienia - w przypadku silników 1.1 Fire (silniki 176A6000 jak i 176B6000), 1.2 SPI oraz 1.2 MPI pokrywa zaworów jest mocowana na cztery śruby M8, więc kolejność ich dokręcania ma się nijak do procedury dokręcania głowicy. Dokręcamy je na krzyż zaczynając od którejkolwiek - z innym przypadkiem w tym wątku do czynienia nie mamy

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. odłamany fragment uszczelki
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-05-2011, 21:25
  2. Kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą
    Napisany przez cruel67 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2011, 08:04
  3. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - pytania.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-12-2010, 08:58
  4. [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?
    Napisany przez tomeq77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2010, 21:34
  5. Wymiana uszczelki po kolektorem ssącym.
    Napisany przez defender118 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2010, 13:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelka pod klawiature fiat punto

uszczelka pod klawiature punto 2

uszczelka klawiatury

uszczelka pod klawiature punto

wymiana uszczelki klawiatury

uszczelka pod klawiature fiat punto 2

fiat punto 2 wymiana uszczelki pokrywy

wymiana uszczeli pod kapa zaworow w punto 1 2 silnik

fiat seicento wymiana uszczelki

http://www.iparts.pl