Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 60 '94

    [ukł. kierowniczy] Stuki w układzie kierowniczym...

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc/sugestie przy zdiagnozowaniu problemów z układem kierowniczym.

    Oto opis problemu:
    1. Na postoju, podczas szybkiego kręcenia kierownicą lewo-prawo słychać stuki. Słyszalne są zarówno wewnątrz auta (dochodzą od strony kolumny), jak i spod maski (stuki dochodzące mniej więcej z miejsca połączenia z kolumną). Słychać je zarówno przy wychyleniu kierownicy w lewo jak i w prawo.
    2. Podczas kręcenia wyczuwalne są niewielkie luzy kierownicy (około 2 stopnie w każdą ze stron).
    3. Kierownicę da się przemieszczać nieznacznie w pionie - około 2-3 mm).
    4. Podczas jazdy stuki robią się bardzo głośne, szczególnie po wjechaniu jednym kołem w dziurę, najechaniu na krawężnik, a przede wszystkim przy jeździe na bruku/nierównej nawierzchni, podczas której cała kolumna/przekładnia wpada w rezonans.
    5. Po stronie kierowcy widać niewielkie pęknięcie gumowej osłony przekładni kierowniczej - około 10 mm.
    6. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy miał miejsce remont zawieszenia przedniego, podczas którego wymieniono: amortyzatory, poduszki kolumny zawieszenia, kompletne wahacze, tuleje stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych. Stuki występowały również przed remontem.

    Moje podejrzenia:
    1. Luzy na krzyżakach kolumny kierowniczej.
    2. Luzy w maglownicy.
    3. Zużyte łożyska igiełkowe mocowania kolumny kierowniczej.

    I w związku z powyższym moje pytania:
    1. Czy krzyżaki da się kupić oddzielnie i zamontować w warunkach "garażowych"? Jakie są wymiary/typ potrzebnych krzyżaków? Czy do wymiany konieczne jest wymontowanie całej kolumny?
    2. Czy tak głośne stuki da się usunąć śrubą na maglownicy? Jeśli to nie pomoże - jakie są koszty nowej maglownicy? Czy warto kupować z Allegro za około 200zł, czy lepiej zakupić oryginał? A może lepiej kupić używaną?
    3. Czy ktoś już wymieniał łożyska igiełkowe? Czy jest to w ogóle możliwe, czy też trzeba wymienić cały wspornik kolumny?
    4. Czy można wykluczyć inne przyczyny tych stuków niż układ kierowniczy?

    Taki jest mój problem oraz moje podejrzenia. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Naprawy będę dokonywał sam. Auto to Kropek 1.2 60 '94.
    Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    a moze drazek kierowniczy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Dokręć krzyżak pod pedałami, możliwe że się rozkręcił. Prawdopodobnie jest to śruba na klucz 13.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 60 '94
    Dziękuję za odpowiedzi
    Spróbuję najpierw dokręcić krzyżak... Jak sprawdzić drążki kierownicze?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,225
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Koło w górę i poruszaj kołem w lewo i prawo (to znaczy tak jakbyś chciał skręcić nimi). Jak poczujesz luz to drążki do wymiany lub zdejmij koło i poruszaj zwrotnicą jednocześnie patrząc na drążki. Wtedy "naocznie" zobaczysz czy jest jakiś luz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 60 '94
    Krzyżak dokręciłem jak tylko się dało - nie rozwiązało to sprawy.
    Podniosłem przód samochodu, przy skręcaniu kołami nie wyczułem luzów na drążkach z żadnej strony.
    Zauważyłem natomiast inną rzecz - przy podniesionych kołach podczas kręcenia kierownicą słychać w maglownicy jakieś "chrupanie", które wyczuwalne jest również na kierownicy.
    Jakieś sugestie? Maglownica do wymiany?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    no a gumy oslaniejace drążki są cale "chrupanie możne oznaczać piasek w maglownicy tam sa takie tulejki i piasek mogl je zalatwic (koszt maglownicy okolo 250 zl na allegro)

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    A nie występuje żaden luz na przekładni? Jest on podobny do luzu na końcówkach drążków kierowniczych.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 60 '94
    Osłona od strony kierowcy jest pęknięta i faktycznie może tam się dostawać piasek. Jednak owo chrupanie nie wskazuje moim zdaniem na piasek, bardziej przypomina coś metalowego.
    Ponieważ luz w układzie kierowniczym występuje, a końcówki drążków są nowe, to wszystko wskazuje na luz przekładni. Czy można go skasować śrubą do tego służącą? Czy jest to tylko chwilowe rozwiązanie? Słyszałem, że po takim zabiegu kierownicą się kręci znacznie ciężej, to prawda?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jak masz luz na drażku to można go wymienić bo jest on wkręcany wraz z takim przegubem kulistym w listwę przekładni.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Wymień przekładnie na nową. Koszt przekładni bez wspomagania wynosi ok 300zł

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    232
    Auto
    Peugeot 206
    Mam podobnie - stuki przy ruszaniu kierownicą(fiat siena)
    jak złapię za koło to czuć jak się rusza
    zbieżność ucieka?(kierownica w lewo a koła prosto)-końcówki i drążki całe....

    poradźcie coś-maglownica po regerenacji(z maja)
    stuków nie ma na podnośniku jak jest samochód w powietrzu tylko na ziemii...
    jadę jutro do aso niech zobaczą bo podejrzenie pada na magiel lub krzyżaki

    zbieżność uciekła po odkręceniu trzech szpilek na żabie i zamontowaniu kołpaków....

    jak coś więcej potrzeba to proszę mówić...

    może ktoś jest z wawy/urs/ pruszków o podjadę i się pokaże bo tak na czuja to można mówić


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-11-2010, 12:29
  2. [ukł. kierowniczy] pompa wspomagania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2009, 20:50
  3. Ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym JTD
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2009, 17:46
  4. [ukł. kierowniczy] Moment dokręcania śrub w Fiacie Uno
    Napisany przez indiana na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-10-2008, 21:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w układzie kierowniczym

luzy w układzie kierowniczymstukanie w ukladzie kierowniczym układu kierowniczego punto ii układ kierowniczy punto 1stuki w ukladzie kierowniczymukład kierowniczy puntouklad kierowniczy fiat punto 2001zmiana gumy na kolumnie kierownicy w puntopunto2 luzy na kierownicypunto2 luz na kierownicypukanie w układzie kierowniczymjak nazywają się kołpaki które się kręcą podczas postoju autaukład kierowniczy fiat punto 1jak sprawdzić drążek kierowniczyfiat punto układ kierowniczyluz w układzie kierowniczymdrazk kierownicy fiat punto 2001budowa układu kierowniczego uno maglownica seicento schemat budowystuki luz w ukladzie kierowniczympunto luzy na kierownicymaglownica punto 2uklad kirowniczy fiat punto 2001punto uklad kierowniczy stukanie