Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Okolice Rabki
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 75KM

    [ukł. hamulcowy] Korektor siły hamowania

    Witam wszystkich

    Mam pytanie do znawców tematu - czy koniecznie muszę założyć korektory siły hamowania do tylnych kół w moim punciaku (punto I '96 1.2 75KM) czy można bezpośrednio podłączyć rurki które, lecą od pompy hamulcowej, do cylinderków??

    Wiem po co jest korektor siły hamownia i do czego to służy - robię mały remont tylnych sanek i obecne korektory są tak zardzewiałe że nie jestem w stanie ich zregenerować a nowe kosztują 100 za sztukę a potrzebuje dwa!! ;-/

    Zastanawiam się czy jest sens ich zakupu ??

    Pozdrawiam

    [mod]Poprawiłem tytuł bo hamujemy przez samo "h".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010

    Re: Korektor siły chamowania

    Cytat Napisał tom444
    Witam wszystkich

    Mam pytanie do znawców tematu - czy koniecznie muszę założyć korektory siły hamowania do tylnych kół w moim punciaku (punto I '96 1.2 75KM) czy można bezpośrednio podłączyć rurki które, lecą od pompy hamulcowej, do cylinderków??

    Wiem po co jest korektor siły hamownia i do czego to służy - robię mały remont tylnych sanek i obecne korektory są tak zardzewiałe że nie jestem w stanie ich zregenerować a nowe kosztują 100 za sztukę a potrzebuje dwa!! ;-/

    Zastanawiam się czy jest sens ich zakupu ??

    Pozdrawiam
    W byłej mojej Temperce zdemontowałem korektor z podobnego powodu co Ty . W sumie to już pięć lat, jedyna różnica to taka że wszystkie koła hamują na raz
    Obecnie szwagier pomyka Temperówką i też na hamulce nie narzeka .
    Poszukaj starych postów na ten temat na forum TTT .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    tom444, możesz się spokojnie pozbyć korektora - jedyną odczuwalną zmianą będzie na śliskiej nawierzchni blokowanie kół tylnych jak ostro depniesz na hebel i to tego musisz się przyzwyczaić. Lecz korektor można zregenerować - dużo wd 40 trochę pracy i spokojnie go doprowadzisz do stanu używalności.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ubek
    tom444, możesz się spokojnie pozbyć korektora - jedyną odczuwalną zmianą będzie na śliskiej nawierzchni blokowanie kół tylnych jak ostro depniesz na hebel i to tego musisz się przyzwyczaić. Lecz korektor można zregenerować - dużo wd 40 trochę pracy i spokojnie go doprowadzisz do stanu używalności.
    Nie zapomnij o nowej sprężynie bo jej nie zregenerujesz.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Tak wyglądają korektory po reanimacji przez jednego z moich kolegów - sprężynkę kupił w sklepie za ok 10 zł.

    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Nie popieram takiego rozwiązania... Korektory były, są i muszą być potrzebne. Zobaczycie w zimę jak będzie któryś chciał nawet delikatnie przyhamować w zakręcie. Nie koniecznie muszą hamować jednocześnie wszystkie koła ale np. bardziej łapać tylna oś.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Etiuda, jeździłem i nie miałem kłopotów - wystarczy po pierwsze się przyzwyczaić a po dwa myśleć jak się jeździ. Jak ostro przyhamujesz w zakręcie w ziemie to Ci zblokuje przednie i pojedziesz do przodu - czyli w rów.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Róbcie jak chcecie. Nie jestem zwolennikiem takich prymitywnych przeróbek, kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Etiuda, to nie są prymitywne przeróbki. Jeździłeś w ogóle autem bez korektora że wiesz jak się hamuje?? I przeczytaj wcześniejsze wypowiedzi, zachęcamy do regeneracji reduktorów i informujemy że można jeździć bez w ostateczności.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Jeździłem i wiem jak to hamuje, dlatego wolę mieć korektory Natomiast jestem za regeneracją i wymianą na nowe.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Okolice Rabki
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 75KM
    ...no i Panowie przekonaliście mnie do próby zregenerowania tych korektorów.
    zabrałem się do tego wczoraj i o dziwo po delikatnym podgrzaniu palnikiem śrub mocujących (mocno przyrdzewiałych) wszystko puściło i mam obecnie dwia sztuki korektorów w dłoni. Teraz pytanie jak dobrać sie do tej sprężynki w środku bo obawiam sie ze one w ogóle nie działały przez korozje, po zdjęciu gumki zabezpieczającej nie bardzo wiem co dalej ?! ;/ macie jakiś schemacik tego korektora? jutro wrzuce fotki tego korektora. Pozdrawiam

    foto 1


    foto2

    [size=2][ Dodano: 2009-07-28, 07:43 ][/size]
    hmmm nikt nic nie powie, doradzi?? ;>

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    Przyłączam sie do prośby kolegi wyżej mam ten sam problem korektorki z korodowane i jak je zreanimować i pytanie czy do punta 1.1 tak samo wyglądają korektory nie ma żadnej dźwigni ? czy wyglądają jak powyżej

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Korektor działa w ten sposób że na jednym wejsciu kiedy podamy płyn pod ciśnieniem to powoduje to przesunięcie tego tłoczka na zewnątrz. Jednocześnie tłoczek jest żłobiony w taki sposób że im dalej się wysunie tym bardziej ogranicza przepływ płynu na drugie wyjście. W celu ograniczenia ruchu tłoczka zwykle jest jakiś układ sprężyna + dźwignia który ma za zadanie ograniczyć możliwość przepchnięcia tłoczka przez płyn, im większe obciążenie pojazdu tym bardziej tłoczek jest cisnięty przez dźwignię itp.

    Natomiast nie wiem w jaki sposób jest podany opór na tłoczek w Punto. Prosiłbym o jakieś foto z zamontowanym korektorem na swoim miejscu bo nie mam epera pod reką akurat.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    ja u siebie rozwiązałem problem wina lezala po samo reulatorach nie rozparly szcek do bebnow po naciągnięciu ich ręcznie 1 raz w puncie mma reczny i hamulce z tyłu . Jednym zdaniem Wziołem szczeki ustwailem tak na samo regulatorach ze beben ciezko wcodzil( wczesniej zchodzil lekko bez oporów) i po tym zabiegu hamulec dziala


 

Podobne tematy

  1. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 13:29
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 12:42
  3. [ukł. hamulcowy] Dziwnie zachowujący się ABS
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-03-2009, 20:07
  4. [ukł. hamulcowy] problem z ABS!!!
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2009, 17:47
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 20:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korektor fiat bravo

sprezyna korektora hamowania fiat punto

korektor sily hamowania fiat punto

korektor hamowania fiat

reduktory hamowania przy pompie hamulcowej punto 1 2 8vkorektor sily hamowania puntokorektor hamowania punto 1punto 1 hamulcedo czego sluzy korektor sily hamowania
http://www.iparts.pl