Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX

    [silnik] Punto 1.1 55sx traci moc...

    Witam
    Posiadam Punto 1 55SX Z 96R. To auto traci moc... W momencie dodania gazu czy to na 1 czy na 2 czy na jakim kolwiek biegu, samochód nie przyspiesza równomiernie, tylko na sekundę lub dwie traci moc i po chwili jest normalnie... Wykres przedstawia dokładnie o co chodzi...

    Wymieniłem świece, przewody WN, cewki, filtr paliwa i ciągle to samo... Podejrzewam komputer, tylko nie wiem jak go zresetować... Jest to IAW 16F.EB Może macie jakieś pomysły jaka jest przyczyna...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2009
    Skąd
    Knurów
    Postów
    30
    Auto
    PuntoII 1.2 8v
    Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze uszczelkę pod głowicą gdyż sam miałem takie objawy i okazało się, że uszczelka do wymiany.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wiesz co ja mam to samo ba benzynie i wymienili mi sondę lambda bo była ponoć walnięta i to samo jest potem padło na wtrysk ale jest sprawny ponoć. najprawdopodobniej masz właśnie walnięty komputer. pojedź do jakiegos dobrego diagnosty i wtedy ci powie co i jak. możesz jeszcze spróbować zakodować mape wtrysku u mnie na krótko pomogło u ciebie może to zadziałać całkowicie. jak nie wiesz jak to się robi to masz instrukcje.
    1 zdejmij klemę z aku

    2 wystudź silnik

    3 załóż klemę

    4 wyłącz wszystkie odbiorniki takie jak radio nawiew grzanie szyby no po prostu wszystko

    5 uruchom samochód na benzynie i nie gazuj nim

    6 pozostaw go na wolnych obrotach aż się nagrzeje i załączy wentylator

    7 po zabiegu.

    ja zawsze jeszcze robie tak że zanim się przejadę to gaszę go na moment i dopiero wtedy jeszcze raz odpalam i jade na test ale z tego co wiem to nie konieczne jest gaszenie tylko od razu śmiało możesz jechać na test.
    to jest tylko mój pomysł mi zadziałało na jakiś czas

    [ Dodano: 2010-03-22, 18:32 ]
    ps ale kompresje sprawdz najpierw tak jak mowiłarkadioss, bo ja też od tego zacząłem bo to da obraz tego czy wyszystko z silnikiem ok

    [ Dodano: 2010-03-22, 23:19 ]
    cjt, zdaj sprawozdanie co z autkiem ciekawi jesteśmy

  5. #4
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    Wydaje mi się że nie jest to uszczelka pod głowicą, bo nie wierze mi płynu chłodniczego...

    Reset kompa robiłem, też nic nie pomógł...

    Sprawdzałem ciśnienie jakie daje pompka paliwa, i wyszło mi nie całe 2 BARY - chyba trochę za mało...

    Dziś przetkałem katalizator i czuję jedynie szybsze przyspieszanie, lecz dławienie się nadal pozostaje.

    Wydaje mi się, że ta pompa paliwa nie daje tyle co trzeba... Ma za małe ciśnienie

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    na elektrodzie wyczytałem że powinno być w granicach 3 barów w tym modelu co ty masz. więc może faktycznie ją wymień. i zajrzyj do świec.

  7. #6
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    Właśnie zastanawiam się czy wymieniać...

    A co do świec, to wymienione. Poza tym wymieniłem kable WN, cewki, przepchałem katalizator, wyczyściłem silniczek, robiłem reset kompa...

    [size=2][ Dodano: 2010-03-27, 17:47 ][/size]
    Wymieniłem pompę, nadal ciśnienie nieco poniżej 2Bar... Już nie mam pomysłu co może być... Regulator ciśnienia paliwa???

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2010
    Skąd
    ireland
    Postów
    18
    Auto
    nie posiadam
    cisnienie paliwa jest ok dla jednopunktowego wtrysku
    czesta przyczyna to sonda

  9. #8
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    Wiem, że sondę powinienem brać pod uwagę, ale gdyby to była ona, to by i wzrosło zużycie paliwa, a tak nie jest... Na zimówkach pali mi w okolicach 6,5 przy cyklu mieszanym...

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    cjt, pad sondy nie zawsze skutkuje zwiększonym spalaniem
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2010
    Skąd
    ireland
    Postów
    18
    Auto
    nie posiadam
    sonda sie zawiesza i wtedy na moment wychodzi z closed loop i jest ta sekundowa dziura

  12. #11
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    O tym nie wiedziałem W takim razie wymienię sondę na uniwersalną. Dzięki seamus

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja z tą sondą byłbym ostrożny u mnie też niby miała być sonda i niestety juz 3 montowałem i to nie to. ale próbuj może akurat

  14. #13
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    Te "próbowanie" już mnie troszkę kosztowało... Zastanowię się nad tą sondą...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2010
    Skąd
    ireland
    Postów
    18
    Auto
    nie posiadam
    nie polecam wymiany na slepo tylko podpowiadam co ja bym sprawdzil w takiej sytuacji

  16. #15
    cjt
    cjt jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    WPZ
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.1 SX
    Wiem... Jak dobiorę się do wtyki tej sondy, to podepnę ją pod miernik i sprawdzę napięcie...

    [size=2][ Dodano: 2010-03-29, 20:58 ][/size]
    Co do sondy, to oscyluje od 0 do 1V, z tymże ta oscylacja jest powolna... Nie jest nawet trochę proporcjonalna no "dodawania gazu" - w sumie to nic nie ma z tym wspólnego. Nie wiem wiem czy to świadczy o tym, że sonda jest na wymarciu...

    [size=2][ Dodano: 2010-03-31, 20:58 ][/size]
    Dziś wymieniłem sondę lambda. Jest znaczna poprawa Tak na prawdę, to jest super, normalnie jakby samochód dopiero co z fabryki wyjechał Jeden problem z tym, że... koleś sprzedał mi niewłaściwą sondę... Powinna być 18Watt, a dał mi 12Watt... Nie wiem czy duży wpływ będzie miało na coś to, że grzałka słabiej grzeje... Jak na razie jest na prawdę git


 

Podobne tematy

  1. Traci moc!
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-09-2009, 12:09
  2. [silnik] kupie łapy silnika punto 1.1
    Napisany przez rossoner1 na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2009, 19:20
  3. Seiciak traci moc
    Napisany przez gorg186 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-05-2009, 12:26
  4. Silnik się wyłącza - kaprysy Punto
    Napisany przez Wojtekpunto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-05-2009, 21:25
  5. przy zmianie biegów traci na chwilę moc
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2009, 16:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sonda lambda punto 1.1

punto 1.1

silnik punto 1.1

silnik do punto 1.1

fiat punto 1.1 55 sx

punto 1.1 brak mocy

silnik do fiata punto 1.1fiat punto 1.1 brak mocypunto 1.1 sonda lambdasonda lambda fiat punto 1.1sonda lambda do punto 1 96r 1.1 55silnik 1.1 fiat puntobrak mocy punto 1.1punto 1.1 komputerpunto 1.1 mocjakie silnikie do punto 1.1punto 1.1 reset komputerapunto1 traci mocjak zresetowac komputer w punto 1punto 1.1 spadek mocy
http://www.iparts.pl